Zag een gratis horloge voorbijkomen van een Seiko 5 sport met waterschade en had wel zin in een mod avontuur, dus @RoRu een berichtje verstuurd en ik was de gelukkige!
Er was duidelijk condens te zien achter het glas en de wijzerplaat was geoxideerd en niet meer bruikbaar:
Vervolgens op internet gaan zoeken naar een leuke en speelse wijzerplaat. Uitgekomen bij een wijzerplaat met golven waar ik een matchende set wijzers en secondewijzer bij had gevonden:
Vandaag binnengekregen en waaauw. De wijzerplaat is echt 100x mooier in het echt. Er zit namelijk textuur en diepte op de wijzerplaat waardoor de golven meer leven krijgen. Verder lijkt het alsof de haai rondzwemt vanwege het automatisch uurwerk.
Zojuist alles (stofvrij) in elkaar gezet met m’n Aliexpress tools en hierbij het eindresultaat:
Come to think of it… Ik zit ook een beetje in de wereld van Lego. Soms maken AFOL’s zulke mooie eigen creaties dat het bedrijf ze in productie neemt. Dat is nu een heel instituut geworden: Lego Ideas. Mensen mogen online stemmen en die met de meeste stemmen wint. Win-Win voor iedereen. Vooral Lego zelf.
Nu met deze SCHITTERENDE mod denk ik: heeft Seiko, of een ander merk, iets dergelijks? Sommige mods zijn mooier dan het origineel. Is er ooit een mod in productie genomen? Zouden ze best kunnen doen.
Mijn liefde voor horloges begon ook met een mod. Adam Mythbuster Savage kreeg deze Casio AE-1200kado van een fan.