Eerste horloge, 2000 euro

Ik heb mijn Tudor Ranger jong tweedehands voor minder dan 2000 euro gekocht. Prachtig horloge, rode secondewijzer, zwarte wijzerplaat, tijdloos. Dunner dan de Black Bay, waardoor hij eleganter draagt.

6 likes

Voetnoot:

  • Hamilton is ongeschikt als serieus eerste horloge
  • Breiltings worden gedragen door auto- en vrachtwagenhandelaren :smirk: :yum:

:smiling_imp:

2 likes

Ik krijg hier een beetje de kriebels van “echte horloge” en “serieus horloge” Dus alles wat niet duur en Zwitsers is, is dat niet? :rage:

En dat zijn geen Ă©chte, serieuze mensen
 :angry:

2 likes

Nee, deze niet.[quote=“koekoek, post:3, topic:131201”]
Omega Speedmaster

ja, deze
[/quote]

Nee, deze ook niet.[quote=“ronaldo1, post:10, topic:131201”]
Omega Seamaster

Ja, deze :smile:
[/quote]

Nee, die ook niet.

Wat is nu eigenlijk de vraag van dit topic? Al de horloges die je opnoemt zijn wel redelijk waardevast.

Exactly Captain! :relaxed:

Jij bent geen Ă©cht mens. :laughing:

Grappig, ik vind het zo’n beetje de enige mooie Seamaster van de laatste decennia (naast de nieuwe 300 Master Co-Axial dan)

En door civiel ingenieurs😁

1 like

Im an Android! :sunglasses:
Hahaha je moet tegen een grapje kunnen :smirk:

Sluit me volledig aan bij de mening van Utrecht2. Spaar gewoon ff door voor een Speedmaster Pro. Ga niet voor de reduced en als eerste horloge een Tudor? Een Sinn 903 ST B vind ik ook tof en te vinden voor 2500€ (als je goed zoekt).

Je hebt opzich wel een punt. Maar voor onder 2k is dit toch een heel lekker klokje

4 likes

Mooie opties bij dat budget! De keramische bezel van de nieuwe Seamaster is erg geslaagd maar ik weet niet of het lukt om die binnen budget te vinden. Speedy reduced heb ik ook overwogen als eerste horloge maar dan zou ik toch iedere ochtend wakker worden, ernaar kijken, en hopen dat het een Speedmaster Professional is geworden :’) Tudor Black Bay is goed om een keer te passen. Ik begreep dat deze soms wat lompig om de pols ligt maar anderzijds, hij ziet er wel altijd goed uit!

Keuzes, keuzes, keuzes. Mijn keuze was een spontane: een Tag Heuer (pre-Aquaracer) WAB2011 die te koop stond in horlogemarkt (TIP: dagelijks even kijken). En dan houd je nog 1000 euro in je zak voor een mooie dresser. Succes!

1 like

On a serious note: 2000 euro is een mooi budget en ik denk dat het voor TS leuk is om alle suggesties voorbij te zien komen!
(Ik vind dat iig boeiend; zoveel mensen zoveel keuzes en voorkeuren!)

Belangrijk is om bij de aankoop van een 2e hands mechanisch horloge rekening te houden met mogelijke service kosten.
Die kĂșnnen behoorlijk oplopen als het horloge al erg lang niet is geserviced.

Verder zou ik (dit budget is voor mij persoonlijk veel geld) inderdaad gaan voor een gerenommeerd duur Zwitsers (status :sunglasses:) merk.

TS heeft er volgens mij serieus voor moeten sparen, dan is het leuk om ook iets sjieks mét status te kopen!

Mag best een beetje van je pols afstralen toch? :wink:

2 likes

Hij is inderdaad erg mooi @koekoek!!! :smirk:

Helemaal eens. Een mm300 is een topper. En een Sbdx017 al helemaal. Daar kan het uurwerk van een black Bay niet tegenop.

1 like

Gaaaaaaaaap

2 likes

Ja, die master 300 coaxiaal is prachtig!!

Je noemt drie gerenommeerde en vrij waardevaste opties, waarvan de Speedy afvalt vanwege de prijs.

Als je toch een chronograaf met subdials op 3-6-9 wil is die Hamilton van @koekoek een goeie (mits je een flinke pols hebt) of wellicht deze Longines:

Als de recensies in de horlogemedia een indicatie zijn, gaat deze zijn waarde ook wel aardig behouden.

Of een Tag Heuer Calibre 17?

7 likes

Sowieso alle 3 gaan zien om de pols, ik vond de BB op foto’s helemaal geweldig maar eenmaal om de pols vond ik het helemaal niets. Dus vooral gaan proberen!

Edit: en daarna gewoon een Meistersinger no1 of no3 kopen, ruim binnen budget en echt geweldig mooie horloges! Heb 2 Meistersingers en een Speedmaster FOIS en de mooie eenvoud van Meistersinger blijft me iedere keer weer verbazen.

Wellicht een wat oudere Omega Aqua Terra? Even naar zoeken misschien, maar een horloge voor alle gelegenheden. En vooral de eerdere varianten zijn prachtig.
Onderstaand een kwarts, maar je moet natuurlijk een automaat hebben


3 likes