Eerste horloge, 2000 euro

Beste leden,

Na een tijd gespaard te hebben ben ik van plan om mijn eerste echte horloge te gaan kopen!
Ik ben nog wel een leek op het gebied van waardebepaling en weet dus ook niet precies wat binnen bereik is. Ik hoop dat jullie mij een beetje de goede richting in kunnen duwen met tips voor een goede waardevaste klok, mijn budget is 2000 euro!

Mijn voorkeur gaat uit naar modellen zoals:

  • Tudor Black Bay (vind de Black Bay Blue echt geweldig)
  • Omega Seamaster
  • Omega Speedmaster (reduced)

Bedankt

2 likes

ja, deze

ja, deze

1 like

Je voorkeur lijkt me voldoende. Slotje! :smile:

2 likes

Precies, iedereen heeft zn eigen voorkeur, vandaar mijn eerdere opmerking ook :grin:

Maar wat vind je mooi? Wat vind je qua formaat fijn? Verdere andere eisen?

Wat jij leuk vind is goed. Waardevast hangt meer af hoe je hem inkoopt. Als je er van uitgaat dat je hem niet meer verkoopt maak het ook minder uit toch?

Als je met een echt horloge wilt beginnen raad ik je een Breitling aan :wink:

3 likes

Het liefst heb ik een zwarte wijzerplaat met een andere kleur secondewijzer. Sowieso een stalen band. Niet te groot niet te klein.

Maar ik had niet verwacht dat ik deze klokken voor die prijs kan krijgen. Hebben jullie tips voor winkels of moet ik het internet afspeuren en hopen op een goede deal?

Alle drie super; nu nog de keuze maken​:thinking::thinking::thinking::thinking::thinking::thinking:!
PBtje😉!

Ja, deze :smile:

1 like

Nou, volgens mij is alles al genoemd.

Ik doe dan maar een +1 voor de Seamaster en een +1 voor een mooie Breitling Colt voor die prijs.

Speedmaster…spaar ff door voor een Pro.
Tudor BB: tsja, smaken verschillen (vind hem zelf echt niet lelijk of zo), maar minder eigen gezicht, snowflake (mwegh) en toch gevoel van Mercedes rijden en dan de B klasse pakken.

2 likes

Een speedy reduced kan je wel vinden voor onder de 1500. Maar dat is afhankelijk van de leeftijd en het model. Een Seamaster kan je vinden voor 400 euro afhankelijk van het model en de leeftijd :wink:

Zo iets is erg mooi imo

3 likes

Die Peter Blake die hier te koop staat, zou ik doen. Misschien moet ik dat ook niet aanraden zodat ik hem ooit zelf kan overnemen.

3 likes

Dit is inderdaad wat ik zoek! Ziet er prachtig uit!

Ligt er heel veel aan wat je verwacht van het horloge.
Speedy is een topper… maar niet graag in t water.
BB Of Seamaster weer wel. Alle zijn top keuzes, aan de smaak ligt t niet in ieder geval. Zal lastig worden hieruit te kiezen

1 like

Kijk eens bij:

William wien watches
Van Wonderen watches
Spiegelgracht juweliers

Of natuurlijk chrono 24, daar staan ze ook vrijwel allemaal op.

Omega speedmaster zeker een mooi horloge, seamaster niet mijn ding en de Tudor blackbay ook erg mooi. Als jij al zegt dat je de Tudor Blackbay Blue echt geweldig vind zou ik zeker daar voor gaan.

2 likes

Ik snap wat je bedoelt met de Tudor. Zou je mij misschien kunnen uitleggen wat het verschil is tussen de pro en niet-pro?

Geef de link maar! Al een dikke maand op zoek!

Was een plaatje van het web. Geen idee waar of deze te koop is.

1 like

Zou ook nog evt voor een mooie Seiko MM300 kunnen gaan :joy::wink: succes met de keuze en hier hebben we dus allemaal last van :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like