Eerste horloge, 2000 euro

Beste leden,

Na een tijd gespaard te hebben ben ik van plan om mijn eerste echte horloge te gaan kopen!
Ik ben nog wel een leek op het gebied van waardebepaling en weet dus ook niet precies wat binnen bereik is. Ik hoop dat jullie mij een beetje de goede richting in kunnen duwen met tips voor een goede waardevaste klok, mijn budget is 2000 euro!

Mijn voorkeur gaat uit naar modellen zoals:

  • Tudor Black Bay (vind de Black Bay Blue echt geweldig)
  • Omega Seamaster
  • Omega Speedmaster (reduced)

Bedankt

2 likes

ja, deze

ja, deze

1 like

Je voorkeur lijkt me voldoende. Slotje! :smile:

2 likes

Precies, iedereen heeft zn eigen voorkeur, vandaar mijn eerdere opmerking ook :grin:

Maar wat vind je mooi? Wat vind je qua formaat fijn? Verdere andere eisen?

Wat jij leuk vind is goed. Waardevast hangt meer af hoe je hem inkoopt. Als je er van uitgaat dat je hem niet meer verkoopt maak het ook minder uit toch?

Als je met een echt horloge wilt beginnen raad ik je een Breitling aan :wink:

3 likes

Het liefst heb ik een zwarte wijzerplaat met een andere kleur secondewijzer. Sowieso een stalen band. Niet te groot niet te klein.

Maar ik had niet verwacht dat ik deze klokken voor die prijs kan krijgen. Hebben jullie tips voor winkels of moet ik het internet afspeuren en hopen op een goede deal?

Alle drie super; nu nog de keuze maken​:thinking::thinking::thinking::thinking::thinking::thinking:!
PBtje😉!

Ja, deze :smile:

1 like

Nou, volgens mij is alles al genoemd.

Ik doe dan maar een +1 voor de Seamaster en een +1 voor een mooie Breitling Colt voor die prijs.

Speedmaster…spaar ff door voor een Pro.
Tudor BB: tsja, smaken verschillen (vind hem zelf echt niet lelijk of zo), maar minder eigen gezicht, snowflake (mwegh) en toch gevoel van Mercedes rijden en dan de B klasse pakken.

2 likes