Na een tijd gespaard te hebben ben ik van plan om mijn eerste echte horloge te gaan kopen!
Ik ben nog wel een leek op het gebied van waardebepaling en weet dus ook niet precies wat binnen bereik is. Ik hoop dat jullie mij een beetje de goede richting in kunnen duwen met tips voor een goede waardevaste klok, mijn budget is 2000 euro!
Mijn voorkeur gaat uit naar modellen zoals:
Tudor Black Bay (vind de Black Bay Blue echt geweldig)
Wat jij leuk vind is goed. Waardevast hangt meer af hoe je hem inkoopt. Als je er van uitgaat dat je hem niet meer verkoopt maak het ook minder uit toch?
Het liefst heb ik een zwarte wijzerplaat met een andere kleur secondewijzer. Sowieso een stalen band. Niet te groot niet te klein.
Maar ik had niet verwacht dat ik deze klokken voor die prijs kan krijgen. Hebben jullie tips voor winkels of moet ik het internet afspeuren en hopen op een goede deal?
Ik doe dan maar een +1 voor de Seamaster en een +1 voor een mooie Breitling Colt voor die prijs.
Speedmaster…spaar ff door voor een Pro.
Tudor BB: tsja, smaken verschillen (vind hem zelf echt niet lelijk of zo), maar minder eigen gezicht, snowflake (mwegh) en toch gevoel van Mercedes rijden en dan de B klasse pakken.
Een speedy reduced kan je wel vinden voor onder de 1500. Maar dat is afhankelijk van de leeftijd en het model. Een Seamaster kan je vinden voor 400 euro afhankelijk van het model en de leeftijd
Ligt er heel veel aan wat je verwacht van het horloge.
Speedy is een topper… maar niet graag in t water.
BB Of Seamaster weer wel. Alle zijn top keuzes, aan de smaak ligt t niet in ieder geval. Zal lastig worden hieruit te kiezen
William wien watches
Van Wonderen watches
Spiegelgracht juweliers
Of natuurlijk chrono 24, daar staan ze ook vrijwel allemaal op.
Omega speedmaster zeker een mooi horloge, seamaster niet mijn ding en de Tudor blackbay ook erg mooi. Als jij al zegt dat je de Tudor Blackbay Blue echt geweldig vind zou ik zeker daar voor gaan.