Eerste horloge, 2000 euro

Neem even mee naar de meeting :wink:

Welkom op het forum…
Krijg altijd een beetje de kriebels van leden zoals jij.

3 likes

“Zoals jij”?
Mij 4 maanden geleden welkom heten was overigens passender geweest maar dank! :slight_smile:

Wie ben jij hier trouwens? The Godfather?

…en jezelf opstellen als een lid van 4 maanden ook.

Maak jezelf er nou niet met een lullig half zinnetje vanaf.

  • Wat bedoel je en wat probeer je nou te zeggen?

Dit is ook een mooie voor je budget!

Heb er zelf ook 1 gehad :ok_hand:

1 like

Draagt ook erg prettig!

1 like

Bedankt voor alle tips, tijd om te passen! Hebben jullie tips voor een winkel met fijne sfeer en occasion aanbod in Amsterdam?

Spiegelgrachtjuweliers

Mijn PB gelezen @Notime?

Amsterdam watch co…reestraat

1 like

Ben helaas niet geaccrediteerd :relaxed:

Ja, maar je snapt hoe het klinkt hè? Als je geen 1 procenter bent, hoor je er niet echt bij…

Tuurlijk snap ik, dat die dure Zwitsers met meer aandacht gefabriceerd zijn, maar als je ervan uit gaat dat ze hetzelfde doen wat “niet serieuze” horloges kunnen die slechts 1/20e kosten en die ook met veel aandacht zijn ontworpen, maar alleen door robots in elkaar worden gezet (die vaak veel preciezer kunnen werken dan mensen) waar een gewoon mens, misschien 5~10 x langer over doet en daarom (ook) duurder is, dan zo’n fabriekshorloge. Ze kunnen verder met eenzelfde hoeveelheid aandacht zijn ontworpen en ik schat daarmee Japanners even hoog in als Duitsers, nee zelfs Zwitsers. Diezelfde aandacht zie je aan de sterke ontwerpen uit Japan. Hetzelfde geldt voor de betrouwbaarheid van Porsche’s en Mercedessen, vergelijkbaar met de beste Japanners… Waarbij smaken mogen verschillen uiteraard. :wink:

2 likes

Tudor gebruikt voor hun ETA based kaliber een Top Grade die behoorlijk ingrijpend gemodificeerd is, iig met de trivois regulator, en net als Rolex in house met Kif schokprotectie, ja ik moest dat weer eens opzoeken :slight_smile:. Ik zeg niet dat dat “beter” is dan een 8L35, maar “er niet tegenop kunnen” vind ik nogal sterk gesteld.
Nog een paar punten als je vergelijkt:
De 8L35 is minder goed gereguleerd, maar heeft misschien een paar uur meer power reserve.
Bij een lagere gangreserve houdt de ETA beter de tijd dan de 8L35.
De Seiko is dan weer in house.

Ik zou me met de ETA variant van de BB niet echt benadeeld voelen.

@TS, goede stap om eerst te gaan passen idd.

3 likes

Wat ik al eerder heb gezegd captain.
Verkoop de hele reut, spaar wat door en koop een behoorlijke klok.
Zo moeilijk is dat toch niet?
En verzuring loopt alleen maar uit op meer ziekenhuisbezoek.

Stop dan ook met het posten van foto’s van die klokkies waar jij
en ook wij inmiddels al lang op uit zijn uitgekeken.
Dat zou toch het leven zoveel mooier en meer sprankelend maken :grinning:

Veel succes! :+1:

1 like

On topic, vrij van verzuring!

Ik zou kijken voor een mooie gebruikte Superocean. Mooi voormaat ook!

1 like

En dan ook gaan rondlopen met zo’n saaie submariner? Nee, dank je wel. Geef mij dan maar een een leuke verzameling niet alledaagse klokken, die voor mij net zo behoorlijk zijn, als die door jouw zo verafgode Zwitsers. En voor de goede orde, het plezier in mijn leven hangt niet af van mijn horlogeverzameling. Het is maar een hobby, geen investering. Mijn leven is al mooi en sprankelend! Jij ook veel succes met waarde in het leven anders te leren beoordelen. :innocent:

6 likes

Zullen we kijken of we de TS aan een horloge kunnen helpen? Jullie discussie gaat over wat jij vindt. Dat weten we inmiddels.

5 likes

Haha ja 99 berichten verder en hij weet nog niks.
Die Peter Blake die hier te koop staat vindt ik zelf top.
Tudor niet zo.
Speedmaster niet mijn ding.
Kies wat je zelf t mooiste vindt…vooral eerst passen !!!

3 likes