Eerste horloge, 2000 euro

2k, en mensen beginnen met Breitling te gooien… Getuigt niet echt van smaak als je 't mij vraagt :sunglasses:

1 like

Verklaar je nader?

Hahahaha knuppel -> hoenderhok! :sunglasses:

1 like

"Trotse eigenaar van Certina DS Podium Titanium :: Steinhart Ocean One Titanium :: C. Ward Trident 300"
Nuff said :slight_smile:

3 likes

It’s a dirty job… But somebody’s gotta do it :smile:

1 like

Leuk, ineens op de man dan maar? Met wat voor overprijsd blinkend spul loop jij zoal rond?

1 like

De seamaster of de tudor. Een speedmaster kleiner dan 40mm is toch meer een vrouwenhorloge. Dan kan je beter voor het echte werk gaan en doorsparen voor een pro.

Vrouwenhorloge? :joy:

Je zou ook 20 Invicta’s kunnen kopen van 50mm

6 likes

Hij is er niet voor niets in die maat als vrouwenklok met parelmoeren wijzerplaten en diamantjes.

Oei even voor het beeld​:nauseated_face::nauseated_face:

1 like

Die is inderdaad wel erg over de top. Je hebt er meerdere varianten van

2 likes

Je beseft dat jouw opmerking ook redelijk gericht was?

2 likes

Allez, terug naar de tips!
Mooi trouwens die rode speedy​:thinking::wink:, en m’n Peter Blake is er nog…

Ik zit niemand zijn profiel door te spitten om die opmerking te maken, en ik heb niemand persoonlijk aangesproken…

Voor al de ego’s die hier op het forum zitten er hier toch heel wat tussen die snel op hun paard gezet zijn :slight_smile:

1 like

Ik heb een breitling aangedragen en jij noemt dat slechte smaak. Wat denk je nou zelf? Dan mag ik mij best persoonlijk aangesproken voelen.

Nou doe je het weer

6 likes

Eh… Een HEMA wandklok gaat niet veel afschrijven.

Wat ik probeer te zeggen is dat als waardevastheid je grootste zorg is, je beter geen horloge kunt kopen. Afschrijven doen ze allemaal, tenzij je een jonggebruikte kunt kopen in een goed dealtje.

Een Tudor BB Blue is voor 2500-2700 te vinden. Zie chrono24. Ikzelf zou gewoon grijs kopen, want ik heb geen geld over voor juweliers.

Uiteraard komen in dit topic hele hordes mensen naar voren die vinden dat je merk zus of horloge zo moet kopen, mijn ervaring is dat de originele vraagsteller vrijwel nooit van gedachten verandert, en dat dit soort topics redelijk nutteloos zijn.

Voor 2000 Euro ga ik er toch even in mee: Koop een Nomos Metro of Tangente.

7 likes

Nee dat begrijp ik dat er altijd afschrijving is, logisch. Maar ik heb niet zoveel ervaring als de meeste van jullie in deze hobby en weten welke al jaren beperkte afschrijving hebben of elk jaar met 100 of meer euro zakt.

Eerst wil ik zeggen dat ik het juist fijn vind dat mensen met voorbeelden komen want qua soort uurwerk en kwaliteit van de klok zelf weet ik niks tot vrijwel niks. Hierdoor heb ik dit forum aangemaakt dat ik geen miskoop doe. 2000 euro is een hele hoop geld voor mij.

Een hele hoop goede en leuke reacties ontvangen maar waarom sommigen een discussie gaan houden over smaak en persoonlijke dingen ( zo komt het op mij over ) begrijp ik niks van.

Mensen met tips zijn nog steeds meer dan welkom!

1 like

Huh…?

2 likes

Blackbay,… Zonder twijfel

1 like