Eerste horloge, 2000 euro

:heart_eyes:
Diamantjes…hmmm…wel mooi hoor! :heart_eyes:

Dat zul je hier nog wel eens zien van tijd tot tijd helaas. Gewoon negeren en doorscrollen :wink:

Ik zou voor de BB gaan, is een alleskunner (beach/office klok). Staat goed op leer en staal.
Succes met de overweging!

Maar een BB vinden op staal is voor €2000 nog best een uitdaging denk ik :thinking:

1 like

Ik denk dat als er een Full set op staal voorbij komt number4 hem al ingepikt heeft voor hij goed en wel hier geparkeerd staat😏

Hij probeert te zeggen dat 2000 voor één horloge veel is maar dat 2500 voor vier horloges een strakke koop kan zijn. :grin:

@anon50762135EV kom er maar in met affordable watch loving. :grinning:

2 likes

Een sporthorloge met draaiende bezel en stalen band is alleen dan een kantoorhorloge wanneer je de administratie doet voor een loodgieter.

In overige gevallen zal het nooit een net horloge worden. :grinning:

3 likes

Welnee! Ik werk bij een bank en ook daar zijn de stropdassen inmiddels uitgefaseerd. De tijd dat er werd neergekeken op duikers en bruine schoenen is echt voorbij. Submariners zijn van harte welkom in de huidige kantoortuinen.

Harvey approves:

Tudor BB op staal moet toch wel lukken voor 2k? Stond er laatst nog een blauwe hier voor dat bedrag. En voor een rode lijkt mij dat al helemaal haalbaar.

3 likes

Ik zie ze niet heel veel voorbij komen :grimacing: maar wie weet !

Ik zou een catalogus kopen van bijvoorbeeld Armband Uhren of Watching. Lekker bladeren en neuzen, totdat je je Wow denkt,… icm de juiste prijs. :wink:
Dan kun je ook gericht reviews lezen en je verdiepen in de gevonden horloges.

Enkel, als je aan waardevastheid moet denken en €2k een rib uit je lijf is, zou ik beginnen met een ander ‘budget’. Daarbij kan je een horloge van €1k opeens zo maar mooier vinden dan een horloge van €2k.

Succes!!

3 likes

Ik neem aan dat je ‘dassen’ bedoelt. Zonde dat ze zijn uitgefaseerd. Waar gaaf het heen met de wereld?

1 like

En dan met Amerikanen aankomen om een betoog over smaak en etiquette te onderstrepen. :grinning: :grinning: :grinning:

Wat je zegt klopt goeddeels voor Nederland (helaas), maar niet in The City. En dat is niet omdat het zo heurt, maar meer een illustratie van onze onverschilligheid. :smiling_imp::innocent::yum:

1 like

Mijn excuses als het op deze manier overkomt, totaal niet de bedoeling en daar houd ik ook niet van. Ik kan een horloge van 400 800 1500 waarschijnlijk even mooi vinden, maar mijn oog was gevallen op deze modellen en ik was benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Als ik mij niet vergis heb jij de smaak van de Britten ooit als argument gebruikt. Die vind ik net zo discutabel. Ik overdrijf; bijna net zo discutabel. Om de smaak van de Britten te kunnen waarderen heb je een beste tijdmachine nodig.

Correct, ik ga ervan uit dat ik dat voor de keuze van TS als referentiekader mag gebruiken.

Straattaal, JWZ!

Ontopic:
Longines Legend Diver al genoemd?

Misschien vind je dit ook wel wat.


Mooie duiker van Steinhart met prima uurwerkje, wel een homage van de rolex submariner maar in iedergeval haalbaar binnen een budget van 2000. Heb je ook nog ruimte voor een mooie dresser!

Gelukkig hoeven we het hier niet altijd met elkaar eens te zijn…:wink:

Deze duiker kan, en wordt, probleemloos op kantoor gedragen.

4 likes

+1,

Ik zou een Oris diver '65 blauw 42mm op staal pakken. 1300 moet te doen zijn in nieuwstaat.

:heart_eyes:

5 likes

Oris is inderdaad een prachtmerk met uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Ik moet wel zeggen dat mijn Oris toch een stuk fragieler voelt aan de kroon dan bv mijn Tudor. Mijn Tudor loopt ook net wat accurater :blush: (mag ook wel voor dubbele van de prijs :thinking:)

Ik zou waarschijnlijk ook voor de BB burgundy gaan, maarrrrrrr, de Oris is echt geweldig qua looks & afwerking.

En dan vooral als het zo veel geld voor je is.

1 like

Als jij zulke hemden naar kantoor draagt dan kan die Seamaster er ook nog wel bij :upside_down:

Even een kleine nuance. Op kantoor werken hoeft natuurlijk niet per se te betekenen dat je in pak loopt. Heb je een interne functie waarbij de enige niet-collega’s die je tegenkomt, de PostNL man en de plantenwatergever zijn en je een paar slangenlerenlaarzen onder een gescheurde spijkerbroek met daarop een @ElChueco overhemd draagt, dan kan wat mij betreft elk horloge ‘naar kantoor’. :sunglasses:

3 likes