"Eerste" horloge keuze?

Geen idee of ze met kortingcodes werken. Maar vragen staat natuurlijk altijd vrij. Een telefoontje is zo gepleegd natuurlijk.

Sowieso vind ik het prettiger om direct bij een AD te kopen. Het contact vind ik altijd prettig en maak er een gezellig uitje van. Dan zijn meteen de eerste herinneringen aan en met het horloge gemaakt.

1 like

Das een goeie om mee te beginnen, gaat een leven lang mee!

Kan je daarna doorgeven aan je nabestaanden, met een heel levensverhaal in het horloge.

Zo is dat, dan moet je er gewoon voor gaan. Bij die Seiko Alpinist dacht ik nog wel een weekje te kunnen wachten (ivm salaris), toen was hij weg. Dat was dus al zo’n twee maanden terug. Nu heb ik hem ge pre-ordered daar en moet ik wachten tot 5 november. Iets met geduld en een schone zaak zullen we maar zeggen. :sweat_smile:

1 like

Voordeel is dat je nu veel meer en langer voorpret hebt :wink:

Maar even wachten op salaris is wel een uitstekende reden overigens. Zou toch zonde zijn als je het horloge koopt en er een onverwachte tegenvallers is. Dus die extra wachttijd zou ik er ook zeker wel voor over hebben.

2 likes

De offerte bij Olfert is 36u geldig dus hoef niet te FOMO kopen ;).
Maar nu de prijs is verhoogd komt een ander model uit de serie ook weer in zicht, dat ze qua prijs ongeveer gelijk uitkomen.

Het is mijn keuze, maar benieuwd welke jullie mooier vinden. P.s. ik beloof dat ik snel de knoop doorhak :wink:

SRPE33K1 of SRPG21K1
horloge

2 likes

image

Nu niet meer twijfelen en gaan :wink:

3 likes

Dit :point_up_2:

Ik zou voor deze gaan, vind die blauwe accenten in die bezel insert en op de wijzers erg mooi, jammer dat die alleen niet op die stalen band komt.

Een belofte aan een stel vreemden op het internet? Zou ik niet doen. Er is geen druk lijkt me, behalve de druk die je jezelf oplegt.

Ik stapte de “hobby” in met het idee dat chronografen het mooiste type horloges ooit waren. Subdials, stopwatch functie, naast een duiker historisch het meest significant, etcetera, blabla, etcetera. Zonder me verder te verdiepen kocht ik m’n eerste ETA 7750 die ik vervolgens maximaal 10x gedragen heb. Wat een klomp metaal om de pols, veel te aanwezig naar mijn smaak. In 2017 heb ik toen een SKX cadeau gekregen van m’n ouders. De veelbesproken volksheld binnen de horlogewereld, de “ideale daily beater”. Niet voor mij. Een afwijking van >30 seconden per dag i.c.m. een (in het geval van de SKX fragiele) schroefkroon trek ik heel erg slecht. Vervolgens heb ik me laten verleiden om een Nederlands micromerk te kopen. Dit vooral op basis van ervaringen/enthousiasme van anderen op verscheidene fora. Dat was wederom geen succes, eenmaal binnen bleek de afwerking heel ruim onder de maat vergeleken met de eerder genoemde chronograaf. Het ontwerp was tof, maar daar hield het ook wel mee op. Toen nog een vintage horloge geprobeerd (die op zoch wel goed beviel), voordat ik een horloge kocht waardoor ik besefte wat ik in een horloge zoek. Terugtellend was dat dus pas bij het 5de horloge. Op de SKX na (emotionele waarde), is al het andere er inmiddels uit geknikkerd en heb ik voor mezelf een shortlist die ik continu afweeg tegen wat ik belangrijk.

TL; DR: Soms kost het een paar horloges voordat je écht ervaart/beseft wat je wil. Dan is het soms beter om gewoon knopen door te hakken.

3 likes

Klopt, en niet te vergeten dat je smaak ook kan veranderen alsmede de ‘mode’.
Enkele jaren terug werden horloges almaar groter, waar je nu weer ziet dat ze weer wat kleiner worden.

Man, weet nog dat ik zo blij als een kind was met mijn Diesel Big Daddy met z’n weet ik hoe grootte diameter. Is het enige horloge dat ik niet meer in bezit heb, de rest nog wel. Vind het ook wel leuk om te zien hoe de smaak door de jaren heen anders wordt.

Het leuke is denk ik op een gegeven moment vooral ook om wat afwisseling in de kist te hebben. Zelf heb ik wat dress-achtige, een meer sportief model en sinds kort een duiker. Kan dus eigenlijk alle kanten wel op.

Plaatje voor de sfeer met vlnr:
Mondaine - Hamilton Jazzmaster Thinline - Tissot Visodate - Longines VHP - Tissot Classic Dream - Mido Ocean Star

3 likes

Dit dus :sunglasses:

Deze! Hoe mooi ik de dial ook vind van de save the ocean. Vind ik de blauwe accenten er mooi uit poppen. Weer eens iets anders.

En als je met een schuin nerderig oog kijkt heeft deze gewoon bijne een aquanaut dial en tiffany kleurtjes😜

Goed zoeken met een beetje geluk moet je deze kunnen vinden binnen je budget.
Seiko SPB243J1

3 likes

Mooie suggestie! Die band ook!!! Erg fraai!

1 like

Wel een ander type horloge dan de Samurai. Buiten een duikhorloges vind ik deze ook wel erg vet. Begrijp alleen niet zo goed waarom deze zo duur is. Ja, er zit saffier aan de voor- en achterkant. Maar verder geen bijzonderheden? Zelf opwinden, stalen kast en kalfsleer. Vind hem wel erg mooi, heeft op mij echt een aantrekkingskracht.

3 likes

Nou daar zijn we weer. 8 augustus was mijn eerste bericht en tevens de start van mijn zoektocht. Een leuk maar ook “vermoeiend” in de zin van dat ik nagenoeg elke dag wel online aan het zoeken was, winkels bezocht, YouTube filmpjes, etc
 Ook heel wat uren op dit forum doorgebracht op zoek naar dat ene horloge. Bleef maar twijfelen en het budget werd steeds meer opgerekt. Mijn verjaardag komt ook steeds dichterbij dus ik begon te stressen dat het horloge niet meer op tijd binnen zou komen. Dus had al bedacht dat het misschien beter is om nog iets langer te wachten en een weloverwogen keuze te maken.

Vanochtend toch nog even langs de Bijenkorf hier in Utrecht. Nu heel specifiek opgeschreven wat ik nu wel en niet mooi vond, wat ik qua diameter van de kast te klein, goed of te groot vond, en zo verder. Eerder had ik al wel besloten dat ik het toch niet te gek wilde maken qua aanschafprijs. Zowel omdat het mijn eerste horloge is, als dat ik er dan minder fijn mee loop (bang voor schade). Bij de Bijenkorf ook nog extra goed gekeken in de vitrine van de Seiko 5 Sport modellen. Die hadden mijn interesse al eerder omdat ze wel iets lijken op een Prospex duiker, de juiste diameter hebben, automaat en naar mijn idee veel waar voor het geld. Alleen geen saffierglas, maar dat kan later nog.

Op internet uiteraard alle kleuren al eens bekijken waarbij ik vooral interesse had in de blauw/rode (Pepsi wordt ie hier volgens mij genoemd) of een blauwe. Maar vanochtend bleef mijn blik vooral op een zwart/antraciet/geelgouden variant hangen. Weet niet wat het was, maar die trok me erg aan. Eenmaal thuis uiteraard weer verder zoeken en bleek dat deze bij Amazon Duitsland toevallig in de aanbieding was. Daarbij ook nog een 5,- kortingscode weten te vinden en kwam die op 180,- en morgen thuis. Toen heb ik toch maar de knoop doorgehakt en hem net besteld.

Dit is hem dus geworden, een Seiko SRPD57K1. Op basis van online product afbeeldingen had ik hem overgeslagen, maar in het echt vele malen mooier (vind ik). Heb een paar foto’s opgezocht die wat mij betreft een goed beeld geven.

Dus voor nu is er een einde gekomen aan mijn zoektocht en kan ik mijn focus ook weer ergens anders op leggen. Ik vermoed dat er nog meerdere horloges zullen volgen, dus blijf zeker actief op dit forum. Misschien wel meerdere Seiko 5’s, de aanschafprijs zal de bottleneck niet zijn. Maar wie weet trakteer ik me in de toekomst wel op iets echt moois. Bedankt iedereen voor alle reacties, tips, antwoorden, etc. Leuk actief forum!

srpd57_1|299x500

11 likes

Gefeliciteerd met je NA! :smiley:

1 like

Leuk resultaat geworden met deze toffe Seiko!

Ik heb eigenlijk nooit een horloge gehad met de kroon op een andere plaats. Zo rechtsonder lijkt me best wel comfortabel, prikt ‘ie niet in de pols.

Veel plezier en alvast gefeliciteerd met je NA (nieuwe aanwinst) en je verjaardag.

1 like