"Eerste" horloge keuze?

Absoluut een gaaf ding! Wellicht wel kijken of je er een fatsoenlijke stalen band bij kan vinden/kopen. Net wat veelzijdiger dan rubber als je het mij vraagt.
Kijk uit naar je NA met heul veul foto’s

1 like

Ja, ik vind mezelf juist geen type voor een stalen band en zou een ander bandje bestellen mits het nieuwe horloge met een stalen band wordt geleverd. Maar wie weet in de toekomst… Denk alsnog eerder een blauwe bandje extra van rubber of textiel.

Ga zeker een NA topic aanmaken als ie er is. Eerst even uitzoeken waar ik hem ga halen en wat de levertijd is.

1 like

Snap ik, is ook heel persoonlijk. Had voorheen alleen leren bandjes, sinds een jaar nu ook 2 met stalen band. Vooral de mogelijkheid om af te wisselen vind ik wel leuk. Met die Seiko kan je ook lekker veel kanten op qua kleuren voor je bandjes, dus dat is ook wel fijn.

Leuke keuze deze gaat je zeker bevallen! Heb je hem wel al gepast trouwens?

Toppertje, de Samurai en dit is zeker een gave versie! Sterker nog, je hebt me op een idee gebracht: ik ga vandaag ook mijn Sammy dragen! Het blijft toch een stevig gebouwd, stoer en fijndragend horloge. Denk dat jij hier ook heel blij van gaat worden!

Edit: hatseflats! Nog even tijd en datum goedzetten en we zijn er weer klaar voor!

4 likes

In de zomer wordt staal warm. Waar Titanium een neutrale temperatuur krijgt die je niet voelt, is een horloge op een bracelet bij warm weer gewoon niet echt fijn. Leer wordt ook wat zweterig, dus voor warme dagen zou ik absoluut een NATO of sailcloth bandje bij halen. Dit horloge gaat het heel erg goed doen op al die alternatieven, en als je een discrete NATO, een two piece Sailcloth en een Tropic bij scoort kun je hem overal aan, behoudens bij een pak.

Cool. Leuke keuze, en ze hebben zowaar een keramische bezel gemaakt die niet lelijk is. :+1:

1 like

Donkerblauwe tropic (rubber) zou ook niet misstaan denk ik. Leuke keuze!

1 like

Ik lees je topic nu voor het eerst! Leuk om je zoektocht te mogen volgen op deze manier. Ik heb een aantal maanden geleden zelf een soortgelijke zoektocht gehad voor een soortgelijk budget. Uiteindelijk heb ik m’n budget iets verhoogd en ben ik voor een Squale 1521 gegaan.

De Samurai waar je op uit bent gekomen is top! Heb je hem al eens kunnen passen ook?

Nee, nog niet gepast. Wel een ander model Samurai en dat was gewoon goed.
Maar inmiddels ben ik zo aan het treuzelen dat de aanbieding die ik zag bij Olfert-Co niet meer geldig is. Met de 10% kortingscode zou die 440,- zijn geweest. Prijs is net per vandaag verhoogd waardoor het niet meer past in het budget. Dom dom dom… Vrees dat ik nu moet wachten op een nieuwe aanbieding, dus verwacht niet dat ik hem snel binnen heb.

1 like

Aiii, dat is inderdaad echt zonde! Wellicht kan een belletje naar Olfert je alsnog die korting brengen? Zou ik dan toch echt zeker proberen als ik jou was

2 likes

Exact dat. En je kunt heel erg goedkoop erg goeie tropics scoren voor 12 euro op Ali. Tropics zo veel comfortabeler dan standaard rubber.

1 like

Ik heb laatst wederom exact hetzelfde meegemaakt. Wilde de Seiko SPB197 (Mountain glacier alpinist) bestellen. Was ie de dag erop ineens uitverkocht en in prijs verhoogd. Inmiddels is die wel weer omlaag gegaan en heb ik hem alsnog kunnen bestellen maar het heeft een maand of 2 geduurd.

Wat je wel kan doen zoals @anon75976835EV zegt is een prijsvoorstel, kan via de website zelf. Dan krijg je per mail een tegenbod of bericht dat je voorstel is geaccepteerd. Houdt er dan in je voorstel wel rekening mee dat je kortingscode niet meer kan worden gebruikt.

1 like

Bedankt voor de tip! Inmiddels gedaan, even afwachten…

1 like

Inmiddels gelukt om een betere prijs te krijgen. Helaas niet te combineren met de 10% kortingscode waardoor ik 50,- mis loop t.o.v. gister. Niet einde van de wereld, wel zonde.

2 likes

Niet meer twijfelen en gewoon doen! Voor je het weet vis je weer achter het net.

We verwachten dus een uitgebreide NA, inclusief foto’s, binnen enkele dagen van je :wink:

Heb je

aardig snel voor elkaar! En nog redelijk te overzien dan de schade.

Beetje FOMO fuel op het vuurtje en gaan :joy:

1 like

Nou dat inderdaad. En, als je het niet doet en achter het net vist, ga je spijt krijgen.
Zo heb ik laatst de vorige versie Visodate gekocht bij Bouman. Was daar de laatste en ze konden hem ook niet meer bestellen. En ja, online waren er nog wel wat kanalen waar ik hem kon kopen, maar ik koop nu eenmaal graag bij hen. Dus even een kopje koffie op het plein gedronken, terug en gekocht.

1 like

Wil best bij een zaak als Bouman bestellen. Werken die toevallig met kortingscodes? Stel 10%, dan wordt dat een betere prijs dan Olfert EN heb ik hem sneller binnen :slight_smile:

Misschien als ik er langs ga… Kan ik hem ook eerst eens in het echt bekijken.

3 likes

Ik weet niet of je in de buurt woont bij Bouman maar anders is langsgaan en vragen of ze iets met de prijs kunnen misschien de beste optie. Geen idee of ze met codes werken in hun webshop maar de meeste AD’s kunnen wel iets met de prijs als je ernaar vraagt(en vaak is 10% zeker wel haalbaar).

1 like