Eerste horloge kopen?

Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn eerste echte horloge kopen maar heb geen idee welke. Of het überhaupt het geld waard is qua kwaliteit/prijs verhouding etc. Ik heb een budget van ongeveer 200-500 euro.

Ik heb op het moment deze 2 horloges op het oog (maar kon weinig vinden over de santiago). Als er suggesties zijn van soort gelijke/betere hoor ik het ook graag.

BOSS SANTIAGO - www.zalando .nl/boss-santiago-chronograaf-greyblue-bb152m05o-c11.html
SEIKO 5 SPORTS - www.zalando. nl/seiko-horloge-silver-sz752m01u-d11.html

Al gekeken naar orient kamasu? Echt een horloge dat het geld waard is! Verder is het forum hier nooit te spreken over merk horloges zoals hugo boss of Armani etc.

Seiko 5 opzich leuk, maar vrij “duur” voor wat je krijgt als je het vergelijkt met eerder genoemde orient😎

6 likes

Een ‘designer’ merk noemen we hier doorgaans plakmerk. De heren van Boss kopen wat Chinese onderdelen en plakken er hun eigen naam op, plus een hoop euro’s. Vaak echter in webshops met grote kortingen te verkrijgen.

Wil je een echt horlogemerk, dan zijn er ook leuke horloges te krijgen. Die Kamasu die Logika noemt bijvoorbeeld, volgens mij een automaat zelfs.

Er zullen vermoedelijk genoeg leuke suggesties volgen, ik geef zelf de voorkeur aan Europese horloges. Tissot bijvoorbeeld:


€ 390, saffier (krasvast) glas en 100 m. waterdicht.

Of wat sportiever:


€525, ook met stalen band verkrijgbaar, saffier, 300 m. waterdicht.

En kijk eens in het blauwe gedeelte! Diverse mooie horloges, (jong) gebruikt voor soms hele schappelijke prijzen. En steeds wisselende aanbod.

12 likes

Inderdaad zou ik eerder “gaan” voor een bv. Orient of Seiko en anders hier het Blauwe gedeelte in de gaten houden voor een leuke Tissot. Met eerder genoemde heb je een leuk en mooi eerste “echt” horloge en zou "merken als Boss etc. Links laten liggen. Succes in je zoektocht :+1:t2:

De Boss is matig van kwaliteit, de Seiko is leuk en prima.
Wat je ook zou kunnen doen is op zoek naar een Seiko SKX007, dat is de voorganger van dat model Seiko, maar dan nog wél met duikspecificaties. En als je na een tijdje de kleuren zat bent, kun je die altijd nog een beetje naar smaak aanpassen met een leuke andere wijzerplaat of bezel insert.

Die Seiko’s zijn best mooi.

Of kijk eens bij Hamilton, model Shaki Scuba of Jazzmaster.

1 like

Ik denk eigenlijk dat nou niet iedereen daar meteen toe in staat is.

4 likes

Nog een leuke, kijk een op de website voor meer variaties. eu.yema.com

5 likes

Wellicht te koop binnen jouw budget :wink: ook een automaat :+1:t2:

4 likes

Ik zei ook niet dat hij het zelf moest doen, maar oké, goede toevoeging:
laten aanpassen. :+1:

De horloges die je noemt zijn een beetje van het watch2day kaliber, niets mis mee maar worden hier niet gezien als echte horloges.

Onder “echt” verstaat men hier vaak boven jouw budget uitstijgende horloges maar je moet kopen wat je past. En dan bedoel ik maat, prijs en het design.

Ik heb verder even geen opties voor je en succes met zoeken

1 like

Persoonlijk zou ik voor die yema rallygraf gaan maar een leuke seiko of tissot is ook leuk als eerste echte horloge. Zou de zogenoemde plakmerken :arrow_left: laten liggen…

2 likes

Heeft er al iemand de promaster van citizen geroepen? :sunglasses:

8 likes

…al het interieur van een Boss gezien?? :rofl: :rofl:

15 likes

Two paces of advice:

  1. Buy used (with wear marks) from this forum. This way you loose less when you decide to flip it (compared to new from shop).In E-bay or marketplats you can find cheaper watches, but often in bad shape.
  2. Buy quartz. Majority of watch enthusiasts swear by mechanic, but quartz is less maintenance and always “ready to go”. In my opinion Japan watches still has better price/quality ratio, but it is just me.
1 like

Das wel confronterend ja, En niet nodig ook. Voor genoemd budget is genoeg moois te koop.
Boven wat al genoemd is kun je nog eens kijken naar Swiss military hanowa. Met wat zoeken Victorinox, eventueel jong gebruikt. Dan zit je meteen in de Zwitsers.
Toch wel wat anders dan zo’n bijna leeg blikje met een uurwerkje wat niet veel groter Is dan het batterijtje wat 'm voed.

2 likes

Ik weet niet hoe lang je al aan het zoeken bent, maar mijn eerste advies is wacht tenminste een half jaar.
Waarom?
Inschrijven en deelnemen aan dit forum is het begin van een achtbaan in je ontwikkeling van voorkeuren, kennis en oplopende budgetten.

je bent gedoemd :upside_down_face:

Dingen waar je in het begin geen mening over hebt of simpelweg niet wist dat het bestond gaan je keuze beïnvloeden. De vraag wat een “echt” horloge is kun je pas beantwoorden als je voor jezelf weet wat je ervan verwacht.

De kans dat er nu meer horloges genoemd worden dan jij hebt bekeken is 100%
Neem daarom rustig de tijd om te kijken, te passen en te dromen over wat je eigenlijk wilt. De weg naar het horloge is vaak minstens zo leuk als het bezit.

13 likes

Spijker --> kop :+1:. Beste advies wat mij betreft :grin:

4 likes

Klopt als een bus :sweat_smile::ok_hand:

1 like