Eerste horloge kopen?

Je verhaal snijdt zeker hout, maar dat betekent een half jaar zonder horloge :see_no_evil:

Overigens is geen enkele keuze een verkeerde. Elke aankoop is immers een ervaring.

1 like

:stuck_out_tongue_winking_eye::rofl::rofl:

:scream: :scream: :scream: :scream:

Klopt als een bus. Iedere keus is goed zolang TO er blij van wordt. Een half jaar wachten is het vooral verlengen van de koopervaring.

wellicht kies TO er dan toch voor om dit ‘HF Hotel California’ niet verder te betreden :wink:

2 likes

Ah… maar @Velema zoekt zijn

niet zijn laatste. Dus nu genieten van je aankoop en verder oriënteren voor de volgende :smiley:

Overigens, een koopje als je een goede aanbieding kunt vinden:

Swiss made Fiffer

2 likes

Ik ben bevooroordeeld maar deze natuurlijk :arrow_down:

Tissot PRX

1 like

Beste advies uit deze draad, die Swiss Made Fiffer is inderdaad prima. Een Fiffer in huis halen is überhaupt leuk en leerzaam.

@Velema een Fiffer is een ‘doorgeef horloge’ Zoek maar eens op de term ‘fiffer’ Er zal een wereld voor je opengaan. Of klik op link in de post van @iNeedaWatch

1 like

Ik ben zeker overtuigd om via het buitenland te kopen aangezien het ontzettend veel geld scheelt. Alleen is mijn vraag hoe betrouwbaar bijv. jomashop.com is. Op trustpilot zie ik wel dat het 4,2/5 sterren heeft. Maar toch ook een boel gemixte reviews. Ik heb hier dus wel mijn vragen bij of dit goed komt als er bijv. iets mis is met het horloge etc.

Haha, vakmanschap op de vierkante centimeter. :joy:

1 like

:arrow_heading_up: dit :+1:

Neem de tijd. Lees mee, stel vragen, doe ervaring op.

En als je eenmaal weet wat je hebben wilt zou je het best het blauwe gedeelte hier in de gaten kunnen houden.

Mijn eerste Seiko MM 300 zg bezorgd en afgeleverd door UPS is nog steeds zoek…

Nogal een verschil tussen horloge van € 200,-- en één van € 500,–…:slightly_smiling_face:

Een Orient Kano is (sorry, vind ik) een goede aankoop voor € 200,–.
De blauwe variant daarvan zit op dit moment op € 184,-- bij Amazon.
https://www.amazon.nl/Orient-analoog-automatisch-roestvrij-RA-AA009L19B/dp/B07JGNC4RC/ref=mp_s_a_1_1?dchild=1&keywords=RA-AA0009L19B&qid=1631723949&sr=8-1

Heb hier zelf de zwarte variant van. Filmpje:

Andere optie is hierboven al genoemd door W2them. Een Citizen Promaster. Veel keuze onder de € 500,–, zowel solar (‘Eco Drive’) als automaat.

Deze. Uiteindelijk ga je die toch kopen en dan doorsparen voor een Omega Speedmaster. En of een tweedehands SKX. Ik zie hier de Oriënt en Citizen voorbij komen maar de SKX is een icoon.

1 like

Heb zelf laatst een horloge besteld, en netjes aangekomen. Persoonlijk geen slechte ervaringen mee.

1 like

Dan ga ik ook via jomashop bestellen.

Houd wel rekening mee dat je belasting en invoerrechten etc. moet betalen.

Ik had dat inderdaad ook gelezen, ik heb mijn keuze voor het horloge al gemaakt. Ik weet niet hoeveel de belasting/invoer rechten precies zijn. Maar het zal wel goedkoper zijn, dan hier in Nederland een kopen. Aangezien (zonder belasting/invoerrechten etc.) het ongv. 250,- euro goedkoper is :slight_smile:

1 like

Je gaat hier veel negatief commentaar krijgen over Boss, Hilfiger en zo. Maar de realiteit is dat veel modehorloges door Movado, de Fossil groep of zelfs de Swatch groep gemaakt worden, vaak met Zwitserse of Japanse quartz uurwerken.

Eerlijk gezegd ben ik het er wel mee eens dat je beter naar deze merken kunt kijken in deze prijscategorie:

  • Citizen
  • Seiko
  • Oriënt
  • Tissot
  • Hamilton
  • Casio Oceanus serie
  • Junghans Quarz

Maar als je echt die Boss wilt hebben, geen punt, ook al betaal je voor de naam, het is niet slecht.

Voor 200- 500 zou ik er wel op staan dat ik saffierglas had. Koop geen mineraal glas. Seiko Hardlex is ok, maar liever saffier.

Ik heb in mijn ‘onwetendheid’ de optie van de Boss in mijn post gezet. Na hier de foto’s gezien te hebben van het interieur was dat best confronterend en absoluut geen optie meer!

Voor mijn gevoel heb ik nu gekozen voor een prachtig uurwerk waar ik jaren plezier van ga hebben :heart_eyes:. Dit weekend ga ik hem bestellen, als hij binnen komt zal ik hier een paar foto’s plaatsen (het is een merk van uw lijstje).

1 like

Doe eens niet, dit is een forum voor liefhebbers onder elkaar, en ik laat me niet graag vousvouyeren.

Welke dan? Kom op man, we zijn nieuwsgierig. Helemaal als je jomashop noemt. Reken op een factor 1:1,28 voor de huidige netto prijs na douane.

1 like