NA: Ik ben getikt! Tissot PRX

Wellicht al voorbij zien komen maar met dank aan @Yoran ben ik de trotse eigenaar van een Tissot PRX.

Mechanische uurwerken maken voor mij een groot deel uit van de magie bij horloges. Ik krijg dan ook meestal geen klik met quartz horloges.

Echter de 70’s stijl van de PRX met de scherpe hoeken, mooie brush, geïntegreerde band en de scherpe prijs van de quartz uitvoering hebben me toch voldoende overtuigd om hem te proberen.

En ik ben me toch een partij onder de indruk van deze tikker! Hij is in het echt simpelweg beeldschoon en draagt super comfortabel.

Ik ben gek op de vintage horloges maar 35/36mm vind ik op mijn 20cm pols helaas niet zo mooi.

Officieel is het een heritage model naar een ontwerp uit ‘78. En ja, hij lijkt erg op een Oysterquartz. En ja, die vind ik ook heul mooi, maar ook heul duur en…. Te klein.

Met deze 40mm Tissot is mijn vintage itch gescratched! :heart_eyes:

67 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst; en mocht je toch geen klik krijgen met het quartz uurwerk; er is ook een versie met automaat :sunglasses:

2 likes

Mooi hoor! Nu ja, mijn mening is niets waard, ik heb dezelfde dus kan niet anders dan deze mooi te vinden.

Geen foto van de mijne, het is jouw topic :smiley::+1:t4:

2 likes

Mooie Tissot!:ok_hand:

1 like

Gaaf, gefeliciteerd! Ik ben zelf ook gevallen voor de automaat.

Groetjes van z’n broer!

10 likes

Mooi model, gefeliciteerd!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Deze heb ik ook op mijn interesse-lijst, het liefst als automaat. Veel plezier ermee!

2 likes

:heart_eyes: Ja die is helemaal te gek. Mooi die wijzerplaat! Als ik over een half jaar nog zo enthousiast ben ga ik de quartz wellicht omruilen voor de automaat!

2 likes

Geniet ervan!

1 like

Mooie tissot zat er ook voor te kijken geniet er van :ok_hand: :ok_hand:

2 likes

Leuk dat je positief verrast bent! Geniet van je nieuwe aanschaf!

1 like

Mooie aanwinst. Gefeliciteerd.

1 like

Kan hem van harte aanbevelen!

1 like

Bloedmooi!
Staat ook op mijn verlanglijstje.
Ik twijfel nog voor de quartz of de automaat…

2 likes

Voor mij zit de wow factor bij dit horloge vooral in de kastvorm en de band. Uurwerk is voor mij in deze minder belangrijk gebleken. En eerlijk, de quartz is scherp geprijsd voor een Zwitser!

2 likes

Prachtige tikker :+1: gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Heel mooi. Geniet ervan!

1 like

Mooi horloge ziet er zeer strak uit om de pols door de vorm van het horloge. Prachtig! Veel plezier met je NA. :+1::ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd. Valt heel mooi op jouw pols.

Quartz uurwerk is een prima ETA F06.115.
5+ jaar op 1 batterijtje.

2 likes

Oh, dat is indrukwekkend! (En een nieuw uurwerkje kost EUR 30,- mocht er onverhoopt mee ophouden :grinning:)

2 likes