Mijn eerste post hier op het forum, na een lange tijd meelezen. Al een hele tijd liefhebber van mooie/interessant ontworpen horloges, maar nog nooit een “duur” horloge gehad (hiervoor altijd diverse Komono’s, een Daniel Wellington en een 2 MVMT’s afgewisseld).
Voor een bijzondere gelegenheid ben ik op zoek naar een mooi horloge dat nu (als 29-jarige), maar ook in de toekomst bij me past. Voor mijn werk kom ik op veel verschillende gelegenheden, dus ik zou graag een horloge vinden dat zowel dressed als redelijk Casual uit de hoek kan komen.
Na lang zoeken kwam ik op de MeisterSinger Perigraph (donkerblauw) en de Mauric Lacroix Pontos Day/date (antraciet). Voor beiden zou ik verschillende bandjes willen, waaronder een leren (niet-krokodillen leer achtig) en een of meerdere NATO straps. Het liefst ook een mooie metalen band, zoals voor de ML beschikbaar is (MeisterSinger voor zover ik gezien heb niet).
Nu is mijn vraag: naast smaak, hebben jullie nog andere argumenten om een van de horloges wel of niet te nemen? En zie ik wellicht nog soortgelijke horloges over het hoofd?
Daar heb ik inderdaad al veel in gekeken; zo ben ik uiteindelijk op deze selectie gekomen. Ik ga nog even verder kijken!
Wellicht goed om toe te voegen; ik wil graag een automatisch horloge, dat niet te groot/zwaar is, en iets “eigenwijs” heeft. Ik werk in de creatieve sector, en wil wel een tijdloos horloge, maar er mag een twist aan zitten (met name de Perigraph heeft dit m.i.)
Meistersinger heeft twee versies van Milanese band, deze heb ik zelf op een meistersinger, no3. Prachtige stalen band!
Ik kan je meistersinger zeker aanraden, en mooie een blauwe perigraph👍
Succes!
Gr Marjanne
Van deze twee zou ik voor de Meistersinger gaan, een van de meest onderscheidende merken in deze prijsklasse en een ontwerp dat mooi in balans is. Zou zelf ook nog de No. 1/3 overwegen voor meer rust op de wijzerplaat; zeker voor een eerste ‘echte’ horloge niet onbelangrijk want je wil er zo lang mogelijk plezier van hebben.
Ja, mooi! Een bekende van meheeft de dikkere versie van de twee en die staat erg goed op een No. 1/No. 3/Perigraph, hoewel ik ze zelf op leer zou dragen.
Zoek voor meer ideeën maar eens naar de Sinn 556i, Oris Big Crown Pointerdate en de Longines Master collectie. Boven de 2k komt Nomos in beeld.
Als ik zou moeten kiezen tussen de twee die je noemt zou ik voor de Meistersinger gaan.
Met de ML heb je eigenlijk gewoon een redelijk standaard horloge. Wel mooi overigens hoor.
Met de Meistersinger heb je soms ook een gespreksonderwerp, als je dat leuk vind.
In antwoord op je vraag om andere suggesties, misschien is een Junghans wat voor je? Qua ontwerp sluit die wel aan bij Meistersinger (vind ik), zeker de Junghans Meister of Max Bill series.
Ik zou voor de Meistersinger gaan. Je zoekt een wat eigenzinnig horloge. De ML vrij standaard. Daarbij geloof ik dat de Meistersinger een stuk waardevaster is.
Kwalitatief zullen beide horloges weinig voor elkaar onder doen. De Meistersinger is natuurlijk wat eigenzinniger. Je moet wel de tijd willen aflezen met slechts 1 wijzer, dat is niet voor iedereen. Ik vind hem zelf erg fraai.
Wellicht kun je nog kijken naar een Nomos? Ik denk dat je budget dan iets omhoog moet, maar ik kan me voorstellen dat je er in de ‘creatieve sector’ mee voor de dag kunt komen. De uurwerken van Nomos komen uit eigen huis en het ontwerp is in Bauhaus stijl. Eenvoudig,maar tijdloos en van een erg mooie kwaliteit. Alleen een stalen band is een minder goed idee op een Nomos.
Dit is een Nomos Orion in 38mm (ze dragen vrij groot voor hun maat):
Hai Christ, welkom hier. Wat nieuws dat creatieven nog (of weer?) horloges dragen
Ik zou bij jouw vraag voor de Meistersinger gaan, een wat eigenzinniger horloge imo.
Zowel dressy als casual komt de Tudor BB41 bij me op, met blauwe of zwarte plaat. Op staal en ook leuk qua bandenwissel. Ziet er live veel mooier uit dan plaatjes, is mijn beleving:
Ik heb een Perigraph. Een prachtig horloge. En het idee er achter vind ik erg leuk. Ik draag het met verl plezier, maar niet zo vaak als ik van tevoren dacht. Dat komt vanwege het formaat. Het is een vrij groot horloge. Daarom zou ik zeker gaan passen als ik jou was!