Eerste horloge: MeisterSinger Perigraph, Maurice Lacroix Pontos Day/date of

Bauhaus 6060

2 likes

Heb zelf ook een perigraph, helemaal top :ok_hand:

1 like

Welkom!

Als een daily wear heb ik liever ‘gewone’ wijzers en ook nog eens day Date. Dus in dat opzichte komt de ml dichter bij mijn persoonlijke wensen.
Een einzeiger heb ik t liefst zo minimalistisch mogelijk. Dus alleen 1 wijzer en niks erbij.

Heb zelf 2 ml en 1 ms, kwaliteit v alle bevalt me prima. Ik meen dat er voor bepaalde ms horloges wel metalen banden gezien te hebben. Ik dacht mesh achtig iets.

1 like

Meistersinger :heart_eyes:

Dit is ook een hele mooie optie!

1 like

Die nieuwe ML natuurlijk in het blauwe deel…oh wacht, die is van mij :joy::innocent::joy:

1 like

Erg mooie suggestie ook en passend bij wat TS zoekt; design, afwijkend en tikje apart! :sunglasses:

1 like

Ik vind ze prachtig!
Bijna steampunk :grin:
Even serieus, een mooi klassiek design met een
nuttige complicatie zit ook nog een heel mooi
bol glas op, geeft aardig wat vintage look.
Ik weet niet of dit plexi of saffier is?

Hesalite; een kraslot dus! :smile:
Wel een mooie diameter van 40mm!

Tandpasta :wink::+1:

En 40mm is top, precies goed voor dit horloge.
Die Miyota is een werkpaard dat zit ook prima in orde.

:sunglasses:

Prima suggestie al met al!
Leuke complicatie; die gangreserve!

1 like

Welkom op HF! En wat denk je van deze? Carrera Calibre 7.
tag-heuer-carrera-calibre-7-twin-time-automatic_crop_600x449

5 likes

Wat dacht je van een Klokers?
Heb de gele met gele band zelf, is echt een apart ding.
Het is een quartz maar hij is wel erg apart.

1 like

en een echte foto.

1 like

Bedankt voor alle reacties hier! Ik heb me er een tijdje niet mee bezig gehouden, zodat ik na een tijdje kon kijken of ik nog steeds “verliefd” zou worden op dezelfde horloges. De ML ben ik ondertussen al op uitgekeken, dus het is maar goed dat die het niet geworden is :wink: De Meistersinger vind ik nog steeds fantastisch, dus ik denk dat dat hem gaat worden.

De suggesties die hier gedaan zijn vind ik allemaal iets hebben, maar hebben voor mij net niet álles (wat de Meistersinger wel heeft voor mij). Ik heb wel heel lang de Bauhaus 6060 meegenomen in de overweging, die vind ik ook erg interessant (wie weet, ooit ;-)).

Ik wacht het winterseizoen nog af, voordat ik een definitieve keuze maak, zodat ik zeker weet dat ik in alle jaargetijden voor hetzelfde type horloge ga (dat wil bij mij nog wel eens wisselen, en het zou zonde zijn een horloge niet het hele jaar door te kunnen dragen).

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

2 likes

Dit is hem geworden! Thanks voor alle tips en adviezen :slight_smile:

21 likes

Meistersinger everyday of the week. Maurice Lacroix vind ik een niets zeggend merk. Klinkt zogenaamd heel chique maar heeft niet heel veel betekend voor de horlogerie. Daarnaast krijg ik ook geen beeld bij een icoon/typisch Maurice Lacroix horloge, vast omdat die niet bestaat. Meistersinger heeft daarentegen een eigen gezicht/identiteit. Uniek in zijn soort en wat vernieuwends in de horloge wereld.

Wat is het bedrag dat je er ongeveer aan uit wilt geven? Voor circa 1500-2000 piek kun je ook een Tudor Black Bay 41 of een Oris 65 diver kopen. Ook zeker het overwegen waard. Longines Legendary Diver is ook mooi. Of als je meer voor iets klassieks/dressy wilt gaan iets van de Longines Flagship of Master collection lijn.

Congrats :+1:

Hoe bevalt het aflezen?
Ik heb ook een einzeiger en dat vond ik in het begin
helemaal niks en heb hem in de kast gelegd.
Maar ik heb me later gedwongen om hem een week lang
te dragen.
Nu kan ik bijna op de minuut zien hoe laat het is :grinning:
In schaars verlichte ruimtes wordt het wat moeilijker.

Gefeliciteerd, prachtig!

Nice! Van harte gefeliciteerd kerel :sunglasses::+1: