Dank voor je gewogen en milde oordeel! En ik maar denken dat ik mijn Pontos S Diver any day of the week en zonder enige aarzeling prefereer boven, laten we zeggen,… een Breitling Colt, of,… wat zat er ook alweer nog meer in die kist? (-Edit: laat dat plaatje maar zitten. Ik weet het alweer: Een reeks van veilige keuzes) Gelukkig zijn er connaisseurs zoals jij die me steeds weer wat bijbrengen.
@christclijsen: van harte ! Mooi horloge. Draag hem in goede gezondheid.
1 like
Waarom vatten mensen een mening zo zwaar op en gaat men meteen weer totally pissed off op de kast zitten. Kom er eens van af man 
Mooie Meistersinger, veel plezier ermee!
Om voor toekomstige lezers maar wat tegenwicht te bieden aan deze tendentieuze, eenzijdige en vooral ongeïnformeerde visie: Maurice Lacroix ontvangt vaak kritiek vanwege hun prijs strategie, waar in sommige gevallen terecht vraagtekens bij kunnen worden gezet. Echter maakt Maurice Lacroix wel degelijk kwalitatief goede horloges met een eigen gezicht. De Pontos lijn is al heel wat jaren beschikbaar en heeft een heel duidelijk eigen ontwerp. Daar is onlangs de Aikon lijn aan toegevoegd, die gebaseerd is op de oudere ML Calypso. De horlogekasten worden in eigen huis gemaakt en zijn perfect afgewerkt, de wijzerplaten en wijzers ook. Naast deze twee lijnen is er ook nog de masterpiece collectie die veelal met een manufactuur uurwerk zijn uitgerust. Al met al een prima basis voor een nog relatief jong horlogemerk. Voor wat meer leesvoer:
4 likes
Of goed afgekeken bij Audemars Piguet? 
Ondanks dat de Pontos wellicht al paar jaartjes mee gaat is het in mijn ogen verre weg van een icoon. Op de tweedehands markt of vintage markt worden ze maar weinig of eigenlijk niet vertegenwoordigd. Merken als Omega, Breitling, Rolex hebben dat met meerdere modellen wel. Je krijgt meteen een beeld bij een horloge van een van deze merken. Bij Maurice Lacroix is er niet bepaald een type of een soort horloge wat typisch Maurice Lacroix is. Daardoor mijns inziens per definitie niet iconisch.
Zoals ik al aangaf, tendentieus en ongeïnformeerd. 
Een horloge hoeft geen icoon te zijn om een eigen gezicht te hebben. Dat laatste heeft de Pontos zeker, de Aikon, ondanks een aantal gelijkenissen met de Royal Oak, ook
.
4 likes
Sommige horloges moet je daadwerkelijk om de pols hebben om ze te kunnen beoordelen. Meistersinger vind ik een mooi merk, maar het horloge dat mij ooit het meest positief verraste was wel de Pontos S Diver. Die blies andere horloges echt weg qua kwaliteitsbeleving. En ik vind hem nog mooi ook!
3 likes
Dat is het belangrijkste toch? Zal een mening van een random person like me weinig aan veranderen hopelijk 

2 likes
Haha Zeker niet!
Wat ik hedenochtend wel weer geleerd heb is dat ik een volgende keer niet hoef te reageren op een dergelijke ongeïnformeerde, ongenuanceerde uiting van bravoure en dat mijn repliek, als ik er toch voor kies om te reageren iets respectvoller mag zijn; Zoals Zengineer liet zien bijvoorbeeld met zijn inhoudelijke bijdrage.
Fijne kerst.
3 likes