Eerste horloge, verliefd op Speedmaster 3572.50! En nu?

Goedendag, dit is mijn eerste post op dit forum!

Al jaren een latente behoefte om een keer een ‘echt’ horloge te kopen. En ben er nu eindelijk uit wat het moet gaan worden!

Een Omega Speedmaster ref. 3572.50

Hieronder een relaas met een aantal redenen waarom mijn oog op dit horloge is gevallen, maar ook een aantal vragen waarmee jullie mij wellicht kunnen helpen?

Wat ik wél weet:

  • Bouwjaar: Laat '90 of begin '00
  • Luminova (zie toch liever ‘nieuw & wit’ Luminova dan gepatineerd & gelig tritium)
  • De open case-back is echt waar ik verliefd op ben, het horloge koop ik voor een groot deel i.v.m. de waardering voor de techniek en verwacht dan ook dagelijks even naar het uurwerk te kunnen staren tijdens saaie vergaderingen o.i.d.
  • Liefst koop ik full-set, met oog op verzamelwaarde (geen must)
  • Hoogstwaarschijnlijk ga ik horloge vooral op ‘aftermarket’ bruin leren strap dragen. Heb al eerder kort Speedies om de pols gehad (zowel staal als leer) en voorkeur gaat echt uit naar leer! En dan bruin leer…
  • Hesalite is een must, dus een latere ‘Sapphire Sandwich’ is geen optie.

Wat ik niet weet:

  • Hoe ga ik het ‘opwinden’ ervaren…Een Speedmaster MOET voor mij een handopwinder zijn, maar ben bang voor het missen van het gemak van een automaat.
  • Welke stalen band hoort er op een late 3752.50 te zitten? De band met twee drukknopjes lijkt mij makkelijker dan de ‘klik-band’. Weet iemand mij dit te vertellen?
  • Is de 3752.50 met zijn ‘open case-back’ dikker dan een ‘normale’ moonwatch uit datzelfde tijdperk?

Nog een vraagje:
Is het moeilijk om een (full-set en) mooie 3752.50 te vinden?
Zijn er hier op het forum bijv. mensen die hem hebben óf komt er ook hier vaker zo’n horloge te koop?

Zo…Mijn eerste post op dit forum na lang eerder al the hebben lopen grasduinen door verschillende topics. Ben benieuwd naar reacties!

Nick

6 likes

Willem gaat je helpen :point_down:t2:

10 likes

Ten eerste: Welkom!

Dir valt reuze mee. Als je elke dag windt is het echt in enkele seconden gebeurd.

Schijnt niet zo te zijn. Niet zelf ondervonden. Ik heb de sapphire sandwich en daarbij is het niet zo.

Nee,je hebt geluk dat notoir flipperaar @Flipperkast er een heeft. Die wil elke keer een speedmaster en doet hem na enkele weken weg. Is tot nu toe 1247 keer zo gegaan. Hem dus even een berichtje sturen. :wink:

20 likes

Hier is ook veel te vinden voor aspirant Speedykopers

1 like

Welkom op HF en als Omega liefhebber met vier Omega’s, maar nog geen Speedmaster, wil ik je alvast bij voorbaat feliciteren met je voortreffelijke keuze😃! Veel plezier hier.

1 like

Thanks Willem! Al leuk hier interactief info te delen, heb er al aardig wat uurtjes ‘surfen’ opzitten alvorens ik nu echt te denken wat ik wil hebben…Als newbie op het forum kan ik nog geen PB’s sturen, dus contact opnemen is lastig.

1 like

Welkom! Speedy’s komen wel met enige regelmaat voorbij in het blauwe gedeelte. Ik ben zelf aan het sparen om gewoon een splinternieuwe te kopen.

Je bedoelt mijn full set, voorzien van luminova, in nette staat verkerende en vers geserviced Speedmaster met de prachtige open achterkant?

Die worden wel zeldzaam ja…

14 likes

Ha @Kielko, thanks voor je antwoord.

Maar ik ben dus niet opzoek naar zomaar een Speedmaster. Het model dat ik graag zou willen is ook niet meer leverbaar als zodanig. Het gaat om een model met saffier glas case-back en Hesalite glas aan voorzijde.

Snap je idee nieuw te kopen! Full-set en afschrijving valt mee

:joy:

4 likes

Wow!!! :heart_eyes:

Ha @Flipperkast en overige discussie genoten…

En Robert, yes die bedoel ik! Wat een schoonheid hé…

Na aanmaken post even wat tijd gehad hier te reacties te checken maar moet even paar afspraken in. Later vandaag check ik weer even in!

2 likes

Nou, jullie komen er wel uit zie ik al. :sunglasses::+1:

3 likes

@Flipperkast krijgt vermoedelijk binnen 48 uur na schrijven van dit berichtje al “kriebels” en daarmee kan ie zijn 1247e Speedmaster mooi aan @Nvdwiel doorflipperen! :sunglasses:

Eén ding is zekerder dan eb en vloed: die Speedy gaat vertrekken! :joy:

1 like

Jup. Hij PB’t me al dat hij het niet wint van de Rolex.

2 likes

Hahaha zo te zien hebben er een aantal mensen zeer veel vertrouwen in dat Robert deze wel door gaat flipperen. Bij zo’n grenzeloos vertrouwen zou ik zelf toch minimaal zo dwars zijn om hem minstens een jaar te houden. :joy::rofl:

2 likes

Haha kans is wel aanwezig.
Ik heb mezelf 2 weken gegeven om het aan te kijken :sunglasses:

Ts was overigens snel, maar niet snel genoeg. Toch wel populair horloge :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Doe die pauper Rolex er nou maar uit, deze staat je beter!
Of beiden weg en een sub (je grail) terug!

2 likes

Ah prima, doet iemand mij even een super voorstel via de PB en ik rij vanavond nog :sunglasses:

2 likes

Ik heb alleen een YM en dat vind je niks😂

1 like