Ik ben vrij nieuw in deze wereld. Ik ben op zoek naar mijn eerste horloge en zou jullie hulp hierbij meer dan waarderen.
Ik zoek een horloge met een ‘klassieke’ uitstraling. Leren band, witte wijzerplaat, een diameter van tussen de 36 en 38mm (omdat ik vrij dunne polsen heb) en het liefst streepjes om te tijd aan te duiden.
Om te beginnen: welkom hier op HF!
In Vintage ga je heel veel moois vinden in de door jou beschreven stijl en prijsklasse.
Ga veel zoeken op het web, veel bekijken en veel vergelijken. Koop niet te snel en let op de betrouwbaarheid van de aanbieder. Google en e-Bay are your friends!
Als je denkt iets leuks gevonden te hebben: voor vragen en advies is het HorlogeForum er ook voor jou!
Wat die Orient Bambino betreft: als je wat geduld hebt om te wachten tot ie hier en daar weer te koop is lijkt me dat wel een prima keuze. Een vergelijkbare Bambino vind je overigens op voorraad voor een redelijke prijs (binnen je budget ) op Amazon.
Kijk hier:
Bambino is zeker een mooi horloge! helemaal voor het geld, blijven zoeken naar aanbiedingen kan een optie zijn, kijk ook naar inschrijven voor nieuwsbrieven, kun je zo 10 procent extra korting krijgen.
Wat verder een optie kan zijn, is hier op het voor kijken voor een vintage horloge, de diameter is net wat kleiner denk ik, rond de 35mm maar dat hoeft met kleine polsen niet een probleem te zijn. Qua vintage, pas op met veilingsites etc
Welkom op het forum! De bambino ziet er top uit, maar als je er budgettair niet helemaal goed uit komt, misschien een van de onderstaande alternatieven:
Tip: bij Chrono24 heb je vaak naast het “kopen” ook een “prijsvoordeel doen” knopje, wellicht dat de door jou gedeelde bambino dan in zicht komt qua prijs?
Welkom op HF!
Voor 200 Euro een mooi en goed horloge kopen is mogelijk. Ik zou zelf, gezien door jou opgegeven specs, inderdaad lekker gaan voor een Orient Bambino. Vintage is mooi en leuk. Maar let op! Vaak komt bovenop de aanschafprijs nog onderhoud of een reparatie. Dan ga je heel snel over je budget van 200 Euro heen. Daarnaast vind ik vintage horloges minder praktisch dan nieuwe. Leuk om te zien en hebben. Zeker. Maar minder handig als dagelijks horloge. Veel plezier en succes met het vinden van jouw perfecte horloge en we zijn benieuwd!
Met een groter budget heb je ook meer mogelijkheden, zeker als je eerste horloge.
Anders zet je jezelf meteen klem qua keuzes. Het is natuurlijk geen Rolex DayDate budget maar je zet jezelf vrij snel klem met een beperkt budget.