Eerste horloge

No shit sherlock :thinking:

Maar je gaat nogmaals volledig voorbij aan :

De TS komt met een aantal eisen en als voorbeeld de Bambino, en die is PRIMA binnen zijn budget van 200 euronen verkrijgbaar.
Dus sorry … maar doorsparen adviseren … totaal niet nodig alle wensen van de TS kunnen makkelijk binnen budget (zelfs nog budget over) ingewilligd worden.

Uw advies slaat dus werkelijk als een tang op een varken.
(excuus voor de ongenuanceerdheid maar de genuanceerde versie van @anon33714818EV landde niet helemaal begreep ik uit uw reactie daarop)_

8 likes

Bedankt voor het meedenken allen! Ik vermoed dat hier wel iets tussen zit. Later even op m’n gemak bekijken, wordt vervolgd…

5 likes

40x duurder dan budget :thinking: en dan mag je nog blij zijn als je er aan kunt komen.

Uiteraard is Rolex top kwaliteit maar dat wil nog niet zeggen dat de rest zo verschrikkelijk veel slechter is.

1 like

Ik zou zeggen, de SNXS79 óf de Seiko SQ DayDate (Als je voor goud wilt gaan).

2 likes

Geen enkel horloge waar ik meer dan 500 voor gegegven heb en heb er nog geen eentje met verlies doorverkocht.

2 likes

Meest zinloze advies in dit topic naar mijn mening.
Investeren in klokken? … Zucht!

10 likes

Ga je deze nonsense nu in iedere reactie verkondigen? :yawning_face:

9 likes

Een handeltje in Friese staartklokken is goeie business hoor.

4 likes

Dat komt vanzelf, als je wat langer in de hobby zit. Echt.

4 likes

In ieder geval bedankt dat je het “eerste horloge” benoemt en niet “eerste echte horloge” .

Mijn tip. Citizen !
Heeft heel wat leuks voor weinig.

3 likes

Nope :yawning_face:

download

1 like

En nu even naar de TS: Ben persoonlijk geen fan van Seiko, het doet mij gewoon niets, maar als je een model ziet dat je mooi vindt dan doe je daar waarschijnlijk geen slechte koop mee.

Prijscategorie is lastig maar kijk ook eens naar Tissot en Certina, die maken (vind ik) in die prijscategorie leuke horloges. Edit: En Timex natuurlijk!!!

Zelf laatst de Certina DS Powermatic 80 ontdekt, serieus mooi ding! Wel paar keer boven budget, maar wil toch even een foto spammen :wink:

3 likes

Mix van klassiek en sportief hand opwinder maar is helaas nieuw 400 euro. Misschien dat je hem tweedehands voor jou budget kan oppakken.

Hamilton Khaki 38mm Manual winding White dial (Ref: H69439511)

2 likes

Mooie optie maar moeilijk voor da budget :confused:

Ik zou de suggestie van @Mr.JokerBean pakken of de iets neutralere SNK789.

Als ge daar een 18mm Shell Cordovan band bij koopt van de forum-eigenaar:

https://www.horlogebanden.com/rios-seattle-shell-cordovan-bruin/?classid=

En je bestelt 'm met double domed 30mm saffier er in met transparante AR coating:

Dan ben je 125,- + 22,50 + 44.90 = 192,40 Euro kwijt voor een horloge wat 20 jaar op dezelfde band zonder service gaat overleven.

Los van de schandalige verdrie- of vierdubbeling van het budget staat de datum daar te ver naar binnen omdat de kast te groot is voor het uurwerk. Niks tegen Certina, maar dit is net even een ding wat mij zou gaan storen.

Timex Marlin is super simpel en übercool.

Pas op. Die Bambino’s hebben een mineraalglas wat bol is en ze zijn 12,5mm dik. Dat is een krassenmagneet die bovendien niet te polijsten is. Ik zou er nog eens over nadenken. Ik vind ze super, maar er kleven wat nadelen aan.

De Seiko 5 horloges die we noemden worden door Rob van Monsterwatches van saffier voorzien voor onder jouw budget, en een Seiko 5je met saffier is gewoon niet stuk te krijgen.

Daarom beveel ik ook Shell Cordovan leer aan voor de band. Het is klassiek, bijzonder sterk, zelfsmerend, comfortabel en gaat verre weg het langst en mooist mee van alle leersoorten die ik ken.

Als je op je budget moet letten kun je beter spul kopen wat gewoon erg lang mee gaat gaan.

7 likes

Snkl41

Nadelen:

tot 30 seconden afwijking per dag (maar zou met een beetje afstellen makkelijk 15 seconden kunnen worden)

Spatwaterdicht (is wel passend bij de klassieke look)

Mineraal glas ipv saffier. Zou er zelf misschien een saffier in laten zetten.

Niet met de hand op te winden. Maar dat is ook echt geen gemis bij dit model. Een keer heen en weer halen en het loopt.

Voordelen:

Maar een mooi ding die aan alle wensen voldoet en best goed gemaakt is. Eigenlijk een van de horloges waar meeste horlogeliefhebbers mee beginnen. De glazen achterkant is ook leuk om het uurwerk te kunnen laten zien en zelf ook te zien.

Heb zelf nu al een paar jaar een seiko 5 en is gewoon leuk om te hebben.

1 like

Als je die dingen bij Rob scoort en er een saffiertje op laat zetten regelt hij ze direct af. Maar eerlijk gezegd…

Als je een proper horloge wilt wat accuraat is, koop dan een quartz.

3 likes

Er is genoeg leuks op het web, maarook in het blauwe gedeelte komen er mooie horloges voorbij,
Ik weet je smaak niet, maar een Orient Bambino is mooi en een Seiko 5 ook.

Volg je gevoel en maak de goede keuze voor jou. Ik heb een paar Orients en geen Seiko…

En 42mm als ik me niet vergis, geen klein horloge in ieder geval!