Eerste klassieke horloge advies - budget 1000 euro

De suggesties voor een vintage stuk van bijv omega zijn trouwens ook heel logisch, bedenk dan wel dat die doorgaans niet of weinig bestand zijn tegen water (dus niet mee fietsen in de regen, voorzichtig met handen wassen etc).

Alleen zó jammer van die veels te korte wijzers :zipper_mouth_face:

2 likes

Een mooie Meistersinger is natuurlijk mijn advies.

Of de Tissot gentleman waar TS het zelf over heeft. Maar dan natuurlijk wel de mijne met de gouden bezel :grinning:

Maurice Lacroix Les Classiques Date
Limited Edition Lancia
Ref: LC6017-SS001-130
Caliber ML115
Size: 38mm
Saphire glas.

1 like

Is me eigenlijk nooit opgevallen. Maar stoort me ook niet.

Ik zou er al lang eentje gehad hebben mochten de wijzers ook maar een beetje op de wijzerplaat passen wat lengte betreft, maar dit is echt zoiets dat mij persoonlijk enorm zou irriteren :sweat_smile:

1 like

Wellicht is een Longines Flagship Heritage een optie. Budget iets oprekken en wat korting er bij vragen.

1 like

In het kader van bovenstaande
https://www.ten2two.nl/product/longines-flagship-heritage/

Ik zou het budget een klein beetje oprekken en voor de Longines Heritage Classic gaan

En er kunnen veel bandjes op!

3 likes

No shit.

Dat was niet te verwachten op HF.

:white_check_mark:

Met 880, :white_check_mark:

De Archimede Klassik 200.

– 880 ballen, 900 inclusief verzenden
– Keuze uit zwart, bruin qua band
– 200m WR
– Erg discrete lume
– AR coated saffier, bol
– Ickler maakt fantastisch draagbare en mooie kasten: 39x10,5x45mm.
– Ice-hardened stalen kast

Voor veel minder dan 880 ballen kun je van mij een Seiko Sharp Edges in het zwart scoren, maar ik betwijfel ten zeerste of die het lekker doet als “klassiek” horloge, daar is de kast veel te hoekig voor.

Uiteraard is een GS mooi, maar ik wens je succes voor minder dan 1000 Euro, helemaal als het een automaat moet zijn.

Tissot? Tja. De Gentleman is mooi, maar ik ben geen fan van het merk. Als ik al een klassieke Tissot zou kopen zou het een Tissot Visodate zijn, zoals hier reeds voorgesteld door @Guapo.

De Hamilton Intra-Matic is een klassiekertje, maar ik wil altijd een secondenwijzer hebben.

4 likes

Bij de Visodate hou je ook nog geld over :grinning:

2 likes