Eerste krassen onontkoombaar maar wel spijtig

Nu heb ik een mooie Rolex gekocht en heb deze nu twee weken constant heel voorzichtig gedragen maar toch zijn er al paar, weliswaar zeer lichte, krasjes zichtbaar. Ik zie ze, iemand anders niet. Ik vind het wel spijtig maar je kan het kennelijk niet voorkomen. Ik troost me maar met de servicebeurt over vele jaren waar het horloge weer als nieuw eruit gaat zien. Maar voor hoelang? Anderen vinden de draagsporen van een horloge iets hebben. Voor mij zou het niet hoeven. Wie deelt mijn idee?

4 likes

Ik ben er ook geen fan van

4 likes

Liever nietā€¦Alleen de eerste (flinke) kras doet zeerā€¦daarna boeit het niet meerā€¦

3 likes

image

Draag je horloge en accepteer de krasjes. Want ook een Rolex is gewoon een horloge en dus een gebruiksvoorwerp.

Al begrijp ik het sentiment

10 likes

Een horloge loopt nou eenmaal krassen op. Dat hoort erbij en dat accepteer ik doorgaans vooraf.

2 likes

Net als de eerste pit in je autodeur :confounded:

2 likes

Of die eerste keer dat het niet lukteā€¦

7 likes

Openen ven een fles wijn?

3 likes

Exact, daar loopt je ziel ook krassen van op!:hushed:

2 likes

Ik ben zelf ook heel zuinig op mijn horloges .Ik baal nog het meest van beschadigingen die ik had kunnen voorkomen, Alle andere beschadigingen horen er een beetje bij.

Ik loop er ook niet warm voor :neutral_face:

1 like

Klopt helemaal. Misschien maakt dit dan ook deel uit van de hele draaggeschiedenis. Er zijn zelfs vintagehorloges die meer opbrengen met draagsporen dan wanneer het horloge is gepolijst. Zoveel alsof er is geknoeid met een stukje kunst.

Ik begrijp je wel.

Tweede beproefde oplossingen in huize Bauhaus:

  • koop vintage, daar maakt het niet meer zo uit
  • koop een ceramisch horloge, echt krasvrij!

10 likes

Beauty. Poll al ingevuld :ok_hand::rofl:

1 like

De keren erna maakte je je er geen zorgen meer over?

3 likes

Het is niet anders, en polijsten haalt materiaal eraf, over tig jaar is je horloge ook met de krassen nog steeds tof, onbehandeld.

Het zou op een gegeven moment moeten gaan wennenā€¦ maar ik heb er nog steeds- na tientallen jaren met horloges bezig te zijn- moeite mee, vooral als er een kras op mijn Rolex bij komt.:thinking: Dat vind ik echt knap waardeloos! :weary: Maar het hoort er wĆ©l echt bij. Wij lopen zelf door de jaren heen ook onuitwisbare krassen opā€¦ en ja; ook dat vind ik waardeloos! :sweat_smile::wink:

6 likes

Mijn horloge krijgt door het gebruik krassen, ik krijg na verloop van tijd rimpels.
Het mooiste is natuurlijk om alles zo krasvrij als maar kan te houden, maar op een gegeven moment is het juist door alle dingetjes steeds meer ā€œjouwā€ horloge, niemand anders heeft die kras, dat putje, die lijn op de kast of in het glas, en je weet wel waar het allemaal vandaan komt.
Krasvrij is saai, met een beetje leven dat zoā€™n ding lijdt is er wel een verhaal in te zien, maar je hoeft ook weer niet met opzet te beschadigen.

Klinkt als een geschikte klant voor Rado! Verschilt bij mij overigens heel erg per horloge. Op het polished staal van een nieuw horloge vind ik een kras vreselijk, maar op een vintage horloge maakt het me al gauw niet zo heel veel meer uit. ā€˜Karakterā€™ ofzoiets! :wink:

Bij nieuw is dat altijd jammer ja, maar daarna ervaar ik vrijheid :slight_smile:
Heb het bij sommigen al binnen het uur uit de verpakking gehad wat maar aangeeft dat het niet te voorkomen is.

2 likes