Eerste krassen onontkoombaar maar wel spijtig

Als je die per ongeluk laat vallen op een harde vloer spettert het uit elkaar

1 like

Echt vreselijk een kras, hoe meer je er op let, hoe erger het wordt en het eindigt in een obsessie. Er is maar 1 oplossing: geen horloge meer dragenšŸ˜€.

2 likes

Nou best wel. Toch weer wat zelfvertrouwen opbouwen na de tijdā€¦

Diashield helpt, echt!

1 like

Krassen horen erbij en geven aan dat je je horloge gebruikt waar het voor gemaakt is. Een horloge zonder krassen is een niet gedragen horloge.

1 like

Vaak weet ik niet waar het horloge de krassen en putjes heeft opgelopen. Ik ben altijd voorzichtig met een duur horloge. Zodoende heb ik ook geen ā€˜karakter-gevoelā€™ erbij, ik baal gewoon.

10 likes

:+1:

1 like

Ik baal er ook van. Enorm zelfs. Kan er fysiek onpasselijk van worden.
Lekker met mijn Sub om iets uit mijn broekzak halen en dan zoā€™n spijkerbroek aan met een ritsje op de broekzak. RATSSS

Aan de andere kant: alles vervalt en niets is voor eeuwig.

Ik bedenk me dan waar ik hem voor heb gekocht: als horloge om te dragen. Consequentie: krassen.

4 likes

Ik ken het gevoel :sweat:

4 likes

Makkelijker geschreven dan geaccepteerd.

Kan er niet mee leven, ruil hem snel na de eerste (echte) beschadiging in.

1 like

Kijk eens naar tafelzilver. Hoe meer krassen hoe mooier. Met horloges net zo, behalve op het crystal.
Maar toch, de Eerste Kras. Altijd een drama. Ook op auto en fiets btw.

Ja, ieder zo zijn ding maar ik vind krasvrij mooier :smirk:

4 likes

Die hebben weer een ander probleem.

10 likes

In de kist laten dan en af en toe door het raampje turenā€¦

Nee hoor, iedere dag dragen en als er een kras opkomt dan is dat jammer, heel jammer.
Dus krasjes kan je niet voorkomen maar dat is wat anders dan:

1 like

Zo is het. Altijd zuinig zijn op je spullen. Maar als je niet flippert en een horloge zeg 15 jaar EDCā€™t, wordt het een ander horloge, mooier. Het crystal wordt ook mat en dat is niet functioneel.
En ja, houd je er na 15 jaar een NOS naast, dan is die NOS uiteraard mooier dan het ouwetje want ongebruikt. Maar toch, horloges rijpen, daarom is er ook zoveel liefde voor vintage.

Meer zei ik niet :+1:

Niet bij mij :smirk:

2 likes

Microscopisch gezien maakt zelfs de manchet van je overhemd krasjes.
In de kinetische chaos waar in we leven krijgt alles krasjes, groot of klein :grin:

2 likes

Ik vind het belangrijk dat een horloge er zo nieuw. Mogelijk uit blijft zien.
Ben dan ook erg zuinig op mijn horloges.
Horloges met patina bv op de wijzerplaat zijn niet voor mij.

2 likes

Nee.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd van vintage. Ik zie ze alleen ook het liefst in nieuwstaat, net zoals @Boetje.

De trouwring van je vrouw trek je toch ook niet over het grindpad?
ā€œZo schat, nu heeft je ring karakterā€.

3 likes