Wat zeg je nou Dik?
Ik vind krassen op een horloge eigenlijk alleen acceptabel, wanneer ik dat horloge de rest van mijn leven ga dragen. Heb hem alleen nog steeds niet gevondenā¦
Mijn Rolex Sub is nu ruim 6 maanden oud en nieuw gekocht tja de eerste kleine butsjes zitten er al op.
Sluiting ook al wat deskdrive krasjes, op de band ook al een paar krasjes.
Boeit het mij? jawel hoor, het eerste kleine krasje zit op het gepolijste gedeelte.
Ben er wel erg zuinig op maar gebruik wel de klok waar hij voor bedoelt is en dat is dragen dat ding!
Voorkomen kan je het niet, ja lekker in de kluis laten liggen dan voorkom je het.
Maar daar is de klok niet voor bedoelt.
Het eerste krasje was wel balen . Nu heb ik zoiets van ach het zijn mijn krasjes en kom maar op.
Mijn klok, mijn krasjes, mijn geschiedenis, mijn baal krasjes, mijn ergernis, mijn duurste klokā¦en als je hem eens zou verkopen kun je hem altijd laten polijsten bij de dealer als de nieuwe eigenaar dat op prijs stelt, dat zijn de kosten niet
.
Ikzelf wil hem origineel houden met krasjes erop en eraan, je kan het simpelweg niet voorkomen.
Bij een beurt over een aantal jaar wil ik hen niet gepolijst hebben, lekker laten zitten die krasjes.
Origineel is toch het mooiste.
Krijg dan het gevoel alsof ie een Botox behandeling heeft gehad en de volgende kras is dan alweer in aantocht, lekker laten zitten die krasjes.
Omdat⦠?
Omdat een Sub voor 95% geborsteld is
Ik heb zelf geen Sub maar vond dit filmpje op YT
Dat is gewoon het domste wat je kan doen met je Rolex.
Lekker de scherpe randjes rondpolijsten⦠nou succes
Mee eens! Plus dat een ongepolijste kast toch het meeste waard blijft, ik koop liever een horloge met een paar krasjes dan een rond gepolijste opgekalefaterde.
Ik polijst hem ook niet hoor , lekker origineel houden.
Weg scherpe randjes en na een paar maanden zitten de krasjes er weer op, een gebed zonder einde. Niet doen! Ik heb geleerd van mijn Omega Po 45.5mm daar had ik ook met Cape Cod aan zitten poetsen, geen krasjes meer maar na een paar weken begonnen de eerste krasjes zich weer te tonen. Hou hem origineel!
Nou, de eerste krassen zitten al op de A2 high polish titanium. Op de zijkant van de case naast de 9.
Geen idee hoe dit gekomen is. Niks geraakt ofzo.
Ik denk.dat de kast en bezel een paar tinten minder gaan glanzen in de tijd maar dat het een nog mooier horloge gaat worden. Niks ergs aan dus.
Waar ik me, nu al, zorgen over maak is hoe dit zal gaan met mn aanstaande NA, mn Ultragrail, een coole Tanaka-GS⦠die zal er gekrast niet mooier op worden, maar deze fieldwatch zeker wel.
Dan vind ik de Seiko oplossing bij de tuna toch een stuk minder gevoelig, de keramische ring rodom een titanium kuip is geen structureel deel van de horlogekast, dus bij schade komt er in het ergste geval alleen de bezel af.
Voor mij was de eerste kras ook meteen de grootste. Heb je net een nieuw horloge, strukel je en klap je langs een trap met hard gebakken geglazuurde tegels. Deuk i nde kast, kras in het glas en stukken langs de rand eruit. Nooit iets aan laten doen, het horloge is toen āecht van mijā geworden.
Ik kocht gewoon elke keer een ander horloge wanneer er krassen op kwamen
Dat is ook nog eens een Nederlands product wat daar aan diggelen ligt
Soms kan iets ook te stevig zijn. Wat niet buigt, dat barst.
Dan heb ik toch liever krasjes in het staal.
Prachtig deze reacties te lezen. Iedereen gaat er anders mee om. Ook hoe Rolex met het servicen om gaat vind ik bijzonder. Bij welk ander product worden er zulke aanpassingen gedaan door de hersteller of fabrikant? Een motor, audio apparatuur of een muziek instrumenten maker zou dit nooit doen.
De angst van het aftakelen en de waarde vermindering is begrijpelijk. Maar ik zie dit als een logisch gevolg. Bij veel wegwerp producten is de staat onbelangrijk als de werking maar goed is,maar dit zelfde zie je bij proffesioneel gereedschap/land rover/ gitaren bijvoorbeeld. Volgens mij word een luxe horloge als Rolex voor zulk gebruik gemaakt maar op Een andere manier gebruikt.
Dit vind ik een mooi en interessant gebeuren.
Ik denk dat de gemiddelde gitarist ook helemaal zou flippen als b.v. Gibson zijn Les Paul van een halve eeuw oud weer āals nieuwā zou maken Of er moderne pickupās op zou zetten ā¦
Karakter, scars, wabi sabi, herinneringen, ervaringen, etc.
Krassen kunnen mij niet schelen
Ik heb een Roamer Rotodate II en een Seiko Prospex, beide een jaar(tje) geleden nieuw gekocht.
Beide ongeveer even vaak gedragen (kantoorbaan, trouwensā¦), maar de stalen band van de Seiko heeft rondom beduidend meer krasjes e.d. dan de stalen band van de Roamer.
Zou dat met de kwaliteit (hardheid) van het gebruikte staal te maken kunnen hebben?
Absoluut. Ene staal is de andere niet.