Eerste nederlandse horloge, de R.O.1 Space de ruimte in

De techniek achter de 2 originele horloges met de speciale module is gaaf, maar het horloge zelf vind ik absoluut niet mooi.

Toch mooi dat na Omega Seiko Sinn etc ook een Nederlands merk vertegenwoordigt wordt in de ruimte! :)o

Zoltar Schreef:

Een heel fraai horloge! Gaaf dat Andre deze om
heeft in de ruimte. Ga straks zeker de lancering
live volgen.

Ben benieuwd hoe de rotor zich houdt met al die G-Krachten.
Het anti-shock systeem komt natuurlijk wel van pas :#

hcptdg Schreef:

Tommaat Schreef:

Mooi en vooral cool. Het materiaal van de kast
is
alleen lastig te zien op die foto´s. Zijn de
lugs
nu van carbon oid?

De volledige kast is vervaardigd uit carbonfiber.
Dat heeft volgens mij nog geen merk ooit gedaan.
Het gewicht dat zo bespaard wordt is erg groot
(voor een ruimtereis :slight_smile: )

Heeft AP geen horloges van Carbonfiber? Of zijn dit niet complete kasten maar slechts delen?

Erg mooi horloge in een erg mooi project(tu)

Een Nederlands horloge in de ruimte:}

Bedankt voor het delen Hans!

Met vriendelijke groet,

Herman

Ik zag net het journaal, leek toch wel op een Omega met klitteband die hij om zijn pols had.

Alle zwarte klokjes lijken op elkaar. Maak je geen zorgen hij had echt de R.O Space om. Omega is echt geen verplicht horloge voor ruimtereizen. Astronauten hebben daar, mits hun spullen aan strenge eisen voldoen, zelf ook een belangrijke stem in.

Ik word hier gewoon vrolijk van! Eigenlijk zou een Engelse vertaling van dit heugelijke feit het goed doen op de internationale fora! We mogen best wel trots zijn op een Hollandse horlogemaker!

Menno

thieuster Schreef:

Ik word hier gewoon vrolijk van! Eigenlijk zou een
Engelse vertaling van dit heugelijke feit het goed
doen op de internationale fora! We mogen best wel
trots zijn op een Hollandse horlogemaker!

Menno

Kijk eens op het blog van fratellowatches.com een prachtig Engelstalig artikel!

Goed stuk, maar als de limited al 4900 gaat kosten wil ik inderdaad niet weten wat de full monty gaat kosten.

Maar ook daar de opmerking dat men dan liever het echte heeft met missie counter. Het is toch leuk om te weten dat er elke 91 minuut 59 de ISS over vliegt.

jantje.vlaam Schreef:

Goed stuk, maar als de limited al 4900 gaat kosten
wil ik inderdaad niet weten wat de full monty gaat
kosten.

Maar ook daar de opmerking dat men dan liever het
echte heeft met missie counter. Het is toch leuk
om te weten dat er elke 91 minuut 59 de ISS over
vliegt.

De optie met de 91.59 counter zit ook op de andere versie. De dag en weekteller echter niet. Eigenlijk wil Roland die niet meer leveren, maar ik zal in de komende dagen eens vragen wat het zou gaan kosten als hij het wel zou doen. Ik denk dat je je de pleuris gaat schrikken gelet op de tijd en moeite die het gaat kosten om dit te maken.

Daarom gewoon kijken wat het kost als hij er 10-20 moet maken. Dan kijken of die markt er is. Ik kan me voorstellen dat als je er 2 maakt het in de papieren loopt, maar een kleine productie waar veel mensen naar vragen is natuurlijk een Niche. En dat is beter dan een standaard klok relabelen naar een limited.

jantje.vlaam Schreef:

Daarom gewoon kijken wat het kost als hij er 10-20
moet maken. Dan kijken of die markt er is. Ik kan
me voorstellen dat als je er 2 maakt het in de
papieren loopt, maar een kleine productie waar
veel mensen naar vragen is natuurlijk een Niche.
En dat is beter dan een standaard klok relabelen
naar een limited.

Ik zal,het vragen. Maar de Ltd edition bedraagt slechts 53 stuks per soort (staal, goud, titaan, keramiek)

Ik vind het een mooi initiatief maar het horloge zelf doet me vrij weinig.

En carbon???

jantje.vlaam Schreef:

En carbon???

Alle kasten zijn van carbonfiber en dan in combinatie (lunette en achterdeksel) staal, titaan, goud, keramiek.

Op de site vind je de gegevens. De link naar de PDF folder is nog niet correct.

Prachtig horloge, persoonlijk zou ik de gouden uitvoering kiezen nadat ik de oudejaarslotterij heb gewonnen (30 miljoen). Als ik de letters RO zie staan moet ik altijd denken aan de NSU RO de auto met wankelmotor begin jaren zeventig nu Audi.

Mooi stukje Neerlands glorie (tu)

marnix.moed Schreef:

Mooi stukje Neerlands glorie (tu)

[b]+1/b
Bedankt voor het gave topic Hans.

leuk/innovatief (weer!) dat Roland zo een weekteller module voor de 7750 heeft gemaakt. De subdials vind ik ook leuk gevonden met de markeringen.

lencoth Schreef:

jantje.vlaam Schreef:

Ik hou niet zo van een calender waar je drie
dagen
ziet. Zeker in space, maar wellicht heeft het
daar
wel een functie. Wie weet draaien ze
tegendraads/tegenaards.

Dan kan je in Augustus bijv. zien dat 31ste er
(niet) aan komt. Het is een truc om het wijzerblad
wat op te vullen en nogal modisch, maar verder…

In dit geval zijn het niet 3 dagen maar 3 weken. De omringde 3 weken samen met de dag doen mij denken aan een satelliet.