Goed nieuws, Andre stuurde net een sms. Hij moet even de capsule koppelen en zou vanavond even laten weten hoe het met de horloges gaat!
Die Teun, altijd vrolijk op vrijdagmiddag…
Laatste nieuws: Roland heeft uiteraard na de start geen contact meer gehad met AK. In de komende periode zal dat zeker wel gebeuren. AK kan gewoon bellen en mailen en hij en RO zijn na twee jaar inmiddels goed bekenden van elkaar. Waar Roland op hoopt is uiteraard een foto van AK met het horloge om de pols vanuit het ISS. Die foto gaat dan als primeur naar een niet nader te nomen groot ochtendblad, maar daarna uiteraard op dit forum via Horlogeinfo.
Als vervolg op alle publiciteit kan ik melden dat er al meerdere exemplaren besteld zijn, zelfs vanuit de VS en andere verre oorden. Ik hou jullie op de hoogte als er weer nieuws te melden is.
Hans
hcptdg Schreef:
Ik hou jullie op de hoogte als er weer nieuws te melden
is.
Leuk om te volgen…(tu)
VD???
Ik ben benieuwd hoeveel van degene die er nu een besteld hebben er ook een zouden kopen met het befaamde extra vakwerk er in.
hcptdg Schreef:
Als vervolg op alle publiciteit kan ik melden dat
er al meerdere exemplaren besteld zijn, zelfs
vanuit de VD en andere verre oorden. Ik hou
jullie op de hoogte als er weer nieuws te melden
is.Hans
De Verenigde Daten (tu)
Moet zijn VS.
Weet niet wat je bedoeld met vakwerk, maar de module met de dagen en wekenteller is vooralsnog niet beschikbaar. Mogelijk op een later tijdstip wel, maar het wordt dan zeker een flinke meerprijs gelet op de extra productiekosten (volledig handmatig vervaardigd)
ik denk dat ik ga sparen voor dit horloge, hij spreekt me steeds meer aan,
en idd leuk om te volgen dit topic, we worden goed op de hoogte gehouden door onze ruimtedeskundige en verslaggever op aarde hcptdg, een limburger dacht ik, dus toch een nieuwe soort griet titulear.
arie Schreef:
ik denk dat ik ga sparen voor dit horloge, hij
spreekt me steeds meer aan,
en idd leuk om te volgen dit topic, we worden goed
op de hoogte gehouden door onze ruimtedeskundige
en verslaggever op aarde hcptdg, een limburger
dacht ik, dus toch een nieuwe soort griet
titulear.
Ik ben absoluut veel aantrekkelijker dan Chriet ( was toch niet Griet?) en aangezien ik al sinds twee jaar betrokken ben bij de onwikkeling van dit project en (dus bevooroordeeld) is het een plezier om jullie hierover te informeren. Indien er forumleden zijn die een keer willen komen kijken ( niet volgende week svp) dan kan ik dat voor jullie regelen. Individuele bezoekjes zijn ok altijd mogelijk.
Hans
hcptdg Schreef:
arie Schreef:
ik denk dat ik ga sparen voor dit horloge, hij
spreekt me steeds meer aan,
en idd leuk om te volgen dit topic, we worden
goed
op de hoogte gehouden door onze
ruimtedeskundige
en verslaggever op aarde hcptdg, een limburger
dacht ik, dus toch een nieuwe soort griet
titulear.Ik ben absoluut veel aantrekkelijker dan Chriet (
was toch niet Griet?) en aangezien ik al sinds
twee jaar betrokken ben bij de onwikkeling van dit
project en (dus bevooroordeeld) is het een plezier
om jullie hierover te informeren. Indien er
forumleden zijn die een keer willen komen kijken (
niet volgende week svp) dan kan ik dat voor jullie
regelen. Individuele bezoekjes zijn ok altijd
mogelijk.Hans
of je aantrekkelijker dan griet (chriet) bent zal mij eens worst wezen;)
je topic is wel aantrekkelijk mijn complimenten, en ik heb serieuze intresse in dat horloge, niet met het speciale ruimte gedoe wat eropzit. maar de normale, ik was bezig voor een oris prodiver, maar deze spreekt me nog meer aan.
ik ben dus druk aan het wikken en wegen:S
of het tot een koop gaat komen weet ik niet, heb nu het budget er nog lang niet voor, maar wie weet, soms lacht het geluk je toe.
grt arie.
Ik heb de lancering en de koppeling tot en met vandaag aardig gevolgd. Woensdag was er ook een camera
aanwezig toen de astronauten hun pakken aangetrokken kregen, tot en met het dicht snoeren van de drukpakken.
Toen was ook te zien dat André zijn horloge met klittenband strap om kreeg en volgens mij was het een X-33,
maar ik kan er ook naast zitten.
Een videootje heb ik nog gevonden. Helaas staat daar niet alles op. Na 43 sec. is het horloge te zien. Wellicht dat iemand het herkent
“http://nos.nl/video/324362-kuipers-gelanceerd.html”
Groet,
Mark
Ik heb het daar met Roland over gehad. Het kan best dat het horloge om het ruimtepak bij de start met de zwarte band iets anders was. Maar de twee R.O.1 Space zijn zeker mee omhoog gegaan. We hopen de komende weken op een foto vanuit de ruimte. De foto (die ik imiddels al heb gezien maar die nog niet gepubliceerd mag worden) toont AK met de zwart/rode keramiek uitvoering van de Space enkele weken voor de lancering. En voor de twijfelaars: zodra AK terug is zal ik zijn e-mail adres geven aan de mensen die het hem zelf nog even willen vragen. Nu zullen we hem nog maar even met rust laten
We wachten het af, Hans. Morgen zien we hem zweven in z’n ‘normale’ ISS kloffie
en dan zal hij de R.O.1 vast en zeker om de pols hebben. Veel NASA TV kijken dus.
Groet,
Mark
Op de highres foto’s van de ESA is duidelijk een X33 te zien. Ik geloof ook wel dat hij de RO’s mee heeft. Had alleen wel verwacht dat hij ze ook meteen vanaf begin af aan om zijn pols zou hebben
MichielV Schreef:
Op de highres foto’s van de ESA is duidelijk een
X33 te zien. Ik geloof ook wel dat hij de RO’s mee
heeft. Had alleen wel verwacht dat hij ze ook
meteen vanaf begin af aan om zijn pols zou hebben.
Je hebt gelijk. Op deze beelden is duidelijk de X33 te zien. Gelukkig weet ik dat AK iig ook de twee R.O.1 Space horloges mee heeft genomen. Mogelijk dat hij deze onder dit pak draagt en we ze straks in het ISS wel goed in beeld krijgen. We gaan AK nog vragen (via mail of sms) of de X33 mogelijk een verplicht uitrustingsstuk is voor de kosmonauten. De Space is iig een eigen beslissing van AK om deze mee te nemen en de kosmonauten mogen (uiterst beperkt) zelf ook enkele zaken mee de ruimte in nemen. Zodra ik meer weet publiceer ik het hier.
hadden we er ook zoveel over gepraat als het horloge niet mee was gegaan de ruimte in?
Groeten,
Marco W
Zijn russische collega heeft op de foto’s zo te zien geen X33 om
Die hebben een Poljot om.
Marco W Schreef:
hadden we er ook zoveel over gepraat als het
horloge niet mee was gegaan de ruimte in?Groeten,
Marco W
Nee, maar Hans is een goede ambassadeur…
Neen een Steinhart Triton 1000 mtr. waterdicht:D