Eerste Omega aanschaffen (Genève)

omega seamaster de ville goldcap is te vinden voor 450

1 like

Mooi, mooi en inderdaad heel wat fijner dan een genéve. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met jouw eerste Omega, voor je het weet heb je er vijf😁. Prachtige Seamaster, veel plezier er mee gewenst!

1 like

Bedankt allemaal! Ik ben inderdaad bang dat er nog wel wat meer bij gaan komen (ik ben al een lijstje aan het maken, geen goed teken :roll_eyes: )

1 like

Welkom in het omega geneve clubje!

Heel erg mooi! Ben nu na jouw opgezette topic wel benieuwd waar je 'm gekocht hebt?

Overgenomen van iemand op dit mooie forum :slight_smile:

1 like

Verstandige keuze :wink:

1 like

In mijn zoektocht ben ik op eBay deze mooie Seamaster tegengekomen: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.es%2Fulk%2Fitm%2F254402165227

Ziet er erg mooi uit maar helaas geen foto van het uurwerk. Ook accepteert de verkoper geen PayPal…

Wat vinden jullie, het risico waard of niet doen?

Ik zou gewoon lekker lokaal iets kopen, of ga naar een Rikketik.

1 like

Dat zou ik iemand die zn eerste vintage omega gaat kopen echt sterk afraden. Hoop troep die daar verkocht wordt.

1 like

Tsja, ik zou er ook zeker uitkijken bij wie ik koop en voor welke prijs. Er staan ook diverse zeer gerenommeerde partijen.

Geweldig mooie horloge!

Wow, mooie aanwinst !!

Bedankt Kasper & Base :smile:
Wat betreft een vintage horloge op eBay kopen: het blijft toch een gok. Persoonlijk zou ik wachten tot er op dit forum een mooi exemplaar wordt aangeboden. Ik snap dat je er graag zo snel mogelijk een wil hebben (had ik ook), maar het loont wel om rustig af te wachten tot er een goede deal op je pad komt. Daarnaast is de “jacht” minstens net zo leuk als het bezitten van het horloge :slight_smile:

Dat zou inderdaad de meest verstandige instelling zijn. Helaas kost geduld me steeds meer moeite ;).

Heb ook het idee dat deze specifieke ref in Europa een stuk minder vaak wordt aangeboden dan in de US of Japan. Het is niet makkelijk dat ik per se deze ref wil hebben en toch blijft het zo…

De jacht gaat verder en ondertussen houd ik mijn ogen open. Tips uiteraard nog steeds welkom!

Zo’n Seamaster 166.0206 heeft een wel erg mooie sunburst wijzerplaat met een apart minuten track erachter… De kast vind ik echter net wat te rond alhoewel ik er waarschijnlijk prima aan zou kunnen wennen.

Wat vinden jullie? Moet ik voor een Genève 166.099 gaan of toch een Seamaster 166.0206? Is er een groot verschil in kwaliteit?

Ook ik ben inmiddels geslaagd!

Ben er ontzettend blij mee! Heb wel wat vragen maar daar zal ik straks een apart topic voor starten.

2 likes

Leuk zeg, mooi exemplaar zo te zien! Veel plezier met je nieuwe verslaving :wink: