Eerste post

Hallo allemaal,

Niet heel nieuw op dit forum, na een jaar anoniem gelezen te hebben een half jaar geleden een account aangemaakt en nu pas m’n eerste (voorstel) bericht.

Mijn horloge reis begon toen ik op de lagere school een horoge kreeg met daarop een rekenmachine. Geen casio, dat wilden mijn ouders niet betalen, maar wel eentje met ook een spelletje erop. Dat vond ik het mooiste van dat ding. Het horloge heb ik helaas niet meer, vanuit een nostalgisch oogpunt misschien toch maar eens naar op zoek gaan.
Mijn tweede horoge was mode ding en heeft het niet lang volgehouden.
Vlak nadat ik begon met werken heb ik mezelf een echt horloge cadeau gedaan: Een Seiko kinetic


Het rubberen bandje scheurde na een paar jaar en dat horloge verdween in een lade.
Na een aantal loonsverhogingen kwam z’n opvolger : mijn daily Seamaster

Daarna in een opwelling nog een binair horoge gekocht, omdat ik het een bijzonder ding vond
41q2zjzVImL.AC_SY1000
Niet dat ik hem veel gedragen heb, desondanks heeft toch de lijm van het bandje losgelaten dus wordt ook niet meer gedragen.

Toen mijn zoon 18 werd heb ik voor zijn verjaardag een Brunmontagne gekocht. Via dit forum op het spoor gekomen en toen ik op de site de Original Representor zag wist ik dat het deze moest worden. Een probleem: dat horoge was al lang uitverkocht en werd ook niet meer gemaakt. Toch heeft Pascal eentje weten samen te stellen met de nog beschikbaar onderdelen (NH35) en hij draagt hem nog dagelijks en met veel plezier.

Mijn laatste aanschaf (sugess S419) kwam door dit topic: NA 9.342 km ver weg gekocht. Een ‘Zenith’ uit China..
Hier te zien op de rubberen Brunmontagne band van mijn zoon. Hij draagt zijn horoge toch liever op staal.

Mijn volgende aanschaf zou heel goed een HFLE kunnen zijn, mits mijn favoriet (Squale) wint én ik word ingeloot😊.

Tot zover mijn verhaal, bedankt voor het lezen!

65 likes

Welkom op HF en veel plezier hier gewenst! Prachtige Seamaster o.a.:+1:

Van harte welkom :+1:

Welkom & dank voor de introductie! En veel plezier op het forum! Dat binaire horloge is grappig. Eerst rekenen, dan weten hoe laat het is.

Welkom. …

Welkom op het forum, mooie horloge reis :+1:

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Welkom :partying_face:

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom op HF. Veel lees- en kijkplezier op het forum :+1:t2:

Welkom en een leuke collectie heb je! :pray:t3::hugs:

Welkom hier!!

Welkom CAvE!

En dit geeft aan wat voor toffe leden er op dit forum zitten:

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving.

Welkom op HF!
Leuk om te lezen, zo’n persoonlijke horlogereis!
En dit

is natuurlijk sowieso een goed idee! :+1: :blush:

1 like

Welkom…:+1:

Welkom op het forum! U heeft een mooie diverse collectie!

van harte :ok_hand:

Welkom op HF! Grappige collectie, lekker divers. Veel leesplezier gewenst :call_me_hand:

Welkom!!