Eerste serieuze horloge kopen terwijl je wacht op het horloge dat je echt wilt?

:thinking:
Got it :grinning:

Dank je wel. Wat vind jij van die PP die nog moet uitkomen (met in-house-uurwerk) versies die welke nu al bestaat (met Sellita-uurwerk)?

Die Damasko vind ik ook wel mooi, al vind ik het mooi als er cijfers bij staan. Zal even op hun website kijken.

Netkom ik een horloge tegen dat ik eigenlijk wel heel mooi vind, al spreekt het merk me niet erg aan. Het is de Seiko SRPDR7JI Presage, met een groene wijzerplaat (en een bruine leren band). Zie dit filmpje, op 4.25. Wat vinden jullie ervan?

In het filmpje staat er 304 euro (360 dollar) bij, maar het kost inmiddels kennelijk al 430 euro. :roll_eyes: En dat filmpje is iets meer dan een jaar oud. Gebeurt het vaker dat horloges zo snel in prijs stijgen?

Leuk horloge, kwestie van smaak uiteraard.

Als je weet wat je wil, dan goed gaan zoeken. In de tussentijd in afwachting op het horloge dat je echt wilt kun je ook een nieuwe breitling superocean proberen met bijna 40% korting op de nieuwprijs natuurlijk. Ik roep maar eens iets.

1 like

Prijzen in de US zijn altijd excl BTW en dus goedkoper dan hier. Reken die kosten er bij en je komt dus uit op 360-370 euro. En hij gaat waarschijnlijk uit van internet prijzen IPV list prijzen. Dat horloge is zeker weten goedkoper te vinden dan de list prijs van 430 euro. Een korting van 10-20% is op Seiko goed te doen

Qua wijzers heb je gelijk, qua tandwielen niet. Bij de simpelste opstelling van tandwielen zit het seconderad op de plek waar de small seconds altijd zit, dat is namelijk de reden dat de small seconds daar zit, het tandwiel zit er al, je hoeft er alleen maar een wijzer op te prikken :wink:

Centrale seconde is wel een complicatie, daarvoor heb je namelijk een holle as in het centrumrad nodig en bij veel uurwerken zijn er zelfs twee extra tandwielen voor gebruikt.

En klokkenuurwerk heeft meestal een veel lagere tikfrequentie dan een horloge, dus daar is geen tandwiel met de juiste rotatiesnelheid aanwezig om een secondewijzer op te zetten :wink:

1 like

Waar kun je 40% korting op de nieuwprijs krijgen?

Oké, ik begrijp het. Betekent dat gewoon naar een winkel gaan en voorstellen dat ik 20% korting krijg als ik contant betaal? Wist niet dat afdingen ook ‘gebruikelijk’ is bij niet-dure horloges…

Sommige juweliers hebben kortingsacties ook. En online zijn horloges vaak met korting te vinden.

1 like