Eerste zelfbouw horloge?

Wat vinden jullie hiervan?

6 likes

Uit 't Gooi, altijd goed
 :wink:

1 like

Lees even zijn website, mooi hoe hij even de draak steekt met Grönefeld :speak_no_evil:

1 like

Enige is dat Gronefeld mooie horloges maakt :man_shrugging:t3:

2 likes

@stefanketelaars heeft in ieder geval meer respect voor zijn collegas in het land


3 likes

Zag het laatst op NH nieuws, leuk stukje wel :slight_smile:

Nu mag hij zichzelf de eerste Nederlander noemen die elk onderdeel van een horloge compleet zelf heeft gemaakt.

Nou
 het leven is voltooid! :wink:

1 like

Ik lees de tekst toch anders hoor. Ik haal er niet uit dat hij geen respect voor de CvdK of Grönefeld zou hebben. Hij zegt alleen dat de basisuurwerken worden ingekocht maar dat daarnaast alles zelf gemaakt wordt inclusief de assemblage van de honderden onderdelen van het uurwerk.

7 likes

Deze meneer heeft vanuit pure passie zich in meerdere jaren ontwikkeld tot horlogemaker en met zijn eigen design en ontwikkeling (daadwerkelijk bouwen van scratch af aan) een meesterwerk afgeleverd. Very nice!

Het is zo wie zo moedig om zo je leven om te gooien en ergens voor te gaan. En mooi een gemaakt horloge zo te zien.

Vraag me wel af hoe duurzaam die in een atelier, zelfgemaakte, en loeidure, uurwerken, zullen zijn.
De microscopisch fijne afwerking van de tanden bijvoorbeeld van de grote merken? Haalt hij dat ook? Gebruikte metaal soorten?

Was Stefan niet eerder met zijn horloge??

Nee, Stefan koopt zijn basisuurwerken ook in.

Exact. Ook dit heerschap spreekt geen enkel kwaad over ‘de anderen’, zoals Stefan dat ook niet doet en met hen velen anderen. Zo hoort het ook, leven en laten leven. Ze hebben allemaal iets unieks. Ik vind het mooi om werkelijk alles zelf te kunnen ontwerpen en maken. Doet 'ie goed.

3 likes

Ja dat was een logische en goede denkwijze van hem in dat interview. Door alles zelf te maken kun je makkelijker bijzondere wensen van de “veeleisende” klanten invullen. Dat zou toch zijn doelgroep worden lijkt mij. Zou leuk zijn als het een echt merk wordt.

1 like

Hij laat zich niet voor niks interviewen denk ik, bekendheid creĂ«ren. Komt denk ik wel goed. Het ‘nieuwe geld’ weet van gekkigheid niet wat ze ermee moeten, dus dan maar iets exclusiefs zoals een handgemaakt horloge. Niche markt, die hier in de regio best wel groot kan zijn. Als je eenmaal om de pols van een BN’er hangt, kan het heel snel gaan 
 :sunglasses:

1 like

Hij stond Ă©Ă©n of twee jaar geleden ook al met een uitgebreid artikel in de Watching en ik meen mij te herinneren dat hij zich zelfs hier op het forum in een topic over hem even heeft geroerd.

Los van alle persoonlijke smaakaspecten en alles wat er omheen hangt, vind ik het superknap. :+1:

2 likes

Nog wel


2 likes

Ik heb dat horloge live gezien en de ontwikkeling ervan gevolgd. Erg mooi gedaan. Hij heeft zelfs de lagersteentjes zelf gemaakt uit stukjes robijn. Ook het freesje om het ankerrad te maken is door hem ontwikkeld. De zilveren wijzerplaat is zelf gemaakt en hij heeft ook zelf de guilloche aangebracht.
Echt een technisch kunststukje om stil van te worden.

2 likes

Indrukwekkend, een meesterstuk in de letterlijke betekenis van het woord. Zelfs de lagersteentje zelf gemaakt :+1:

Maar tegelijkertijd ook oplossing voor een niet bestaand probleem.

2 likes

Wel exclusief, hij is op zoek naar een 2e klant. :thinking: