Eeuwige kalenders - Perpetuals

De fijnste perpetual money can buy. :sunglasses:

7 likes

En ook geen omkijken naar zomer- en wintertijd… :+1:.

Tsja, als quartz je ding is dan moet je dat vooral doen. Dit is echter geen perpetual in de betekenis die ik bedoel

Maar ik heb ook deze:

De Tissot Tradition Perpetual Calender (quartz)

En deze:

De Orient RA-BA0005S10B multi-year calendar. Geen echte perpetual dus, maar bruikbaar tot 2043. Voor mij wel voldoende :rofl:… Je moet daarbij wel iedere maand het jaartal onder de betreffende maand draaien, dan kun je in het tabelletje onderaan bij de datum de dag van de week aflezen. Houdt je mentaal jong :stuck_out_tongue_winking_eye:!

4 likes

Mooi horloge, maar dit is een van de drukste en onoverzichtelijkste perpetual calendars die ik ooit heb gezien. Echt het tegenovergestelde van jouw vraag volgens mij.

Klopt, maar horloges zijn net vrouwen, soms vraag je je af waarom je van ze houdt en toch hou je van ze. En Blancpain, vooral de Léman, is gewoon mijn merk

1 like

Recent deze “dancing hands” aangeschaft omdat ik m’n studie afgerond heb. Heeft 6 maanden boven aan m’n lijstje gestaan. :slight_smile:

4 likes

Sorry dat ik niet aan je verwachtingen voldoe…

1 like

Must.Try.Better

1 like

Ik vond toch dat ik best goed m’n best had gedaan. :wink:

Blijkbaar leef je onder de impressie niet aan mijn verwachtingen te voldoen. Dan moet je dus beter je best doen

We hebben een winnaar, de best afleesbare perpetual is…

3 likes

Of je vraag beter formuleren natuurlijk.

Kan ik je misschien helpen om de betekenis van de woorden ‘eeuwige’ en ‘kalender’ beter te doorgronden?

1 like

Misschien kun je dat, misschien ook niet.

Echter probeer het vooral want jij doet het voorkomen alsof je kennis hebt die je graag wil delen en ik mogelijk ontbeer. En als ik dan zo vrij mag zijn… leg het niet alleen aan mij uit maar ook direct aan Seiko. Dat zijn namelijk de prutsers die dit horloge een perpetual calendar noemen. Weten zij veel, die doen ook niets met horloges verder.

Maar nogmaals, je stelt in je openingspost slechts een vraag:

Ik heb antwoord gegeven op je vraag. Deze perpetual calendar staat elke dag goed tot het jaar 2100 (zoals elke mechanische perpetual, maar dat wist jij al natuurlijk).

Ik heb mechanische gehad maar ook de G-shocks en zelfs de hier in de topic al genoemde The Citizen 4020 maar qua afleesbaarheid is dit echt de beste.

6 likes

Dit is voor mij de mooiste. Je hebt wel het verkeerde uurwerk bij het horloge gepost. Dit uurwerk zit niet in de endeavour maar in de streamliner perpetual. Schitterend.

1 like

Is deze ook goed*

*

4 likes

Voor mij ook de mooiste. En liever de Endeavour dan de Streamliner. Wist niet dat die qua uurwerk afweken.

Ik keur hem goed!

4 likes