Eeuwige kalenders - Perpetuals

Deze vind ik qua uurwerk en prijsstelling erg mooi en aantrekkelijk, maar helaas te groot.

1 like

4 likes

Toont inderdaad ook wel nóg groter vanwege de geïntegreerde band. De dikte valt me overigens alles mee. 12,6 mm.

Doen ze dan wel weer goed bij FC.

1 like

Tegenwoordig eigendom van de Japanners (Citizen), maar Pim Koeslag adviseert er nog. Hij heeft me er ooit rondgeleid.

Het is een merk met veel kennis en mooie ontwikkelingen. Veelal onderschat wegens de simpelere range met ingekochte quartz uurwerkjes en standaard automaatjes.

1 like

5 likes

Deze was, is èn blijft toch no.1 :heart_eyes:
Al genoemd maar soit.

6 likes

Bij deze nog een frame over de ruimte tussen dag, datum en maand, zodat de kieren minder zichtbaar zijn, en we zijn klaar…

zou ten koste gaan van de afleesbaarheid vermoedelijk.
Deze pure eenvoud spreekt, mij althans, heel erg aan

1 like

Deze heeft hetzelfde uurwerk voor een factie van de prijs. Zat er deze week naar te gluren. Chic hoor. Audemars Piguet Jules Audemars | Chrono24.com

1 like

Deze nog niet gepost? Minder mooi uurwerk dan de 5236, maar de kast en plaat zijn om te smullen. Stuk minder prijzig ook.

3 likes

Bereikbaarder, inderdaad, wel weer jammer van die afgeklapte indices… :smirk:

Zo zie je maar, frames/framing whatever is meestal niet oke…

2 likes

Ik heb deze nog niet voorbij zien komen…

Er zou wat af te dingen zijn op de afleesbaarheid vanwege het CvdK handelsmerk, namelijk de in de onderste helft missende indices.

3 likes

Hoewel de JLC Master Perpetual natuurlijk mijn voorkeur heeft (en niet zijn opvolgers), ontbreekt hier nog de iconische PP 3940:

Sorry voor de matige foto van het web.

2 likes

s-l400

6 likes

1 like

Technisch heel knap, maar ik krijg een beetje de rillingen van het ontwerp.

1 like

3 likes

Nog een paar JLCs. Die Master 8 days heb ik altijd mooi gevonden. Wel wat minder sierlijke kast. IMG_4975

1 like

Snap ik. Dit caliber verdient een mooier ontwerp qua kastvorm.

1 like