Effe zwartkijken: toekomst van ETA?

Tja, ik heb ergens vernomen dat ze het voor bekeken houden , ik dacht rond 2010 of zo ?
Wat daarna ?
Weet er hier iemand (nog) meer over en hoe zien jullie de toekomst ?
Ik kan me voorstellen dat iedereen toch niet het geld heeft om uitsluitend manufacturen te kopen.
Of het moeten natuurlijk Seiko’s zijn… :smiley:

Eta is van de Swatch Group dus het lijkt me sterk dat ze ermee stoppen.
Ik weet wel dat ze straks geen complete uurwerken meer gaan uitleveren aan merken buiten de Swatch Groep.
Gelukkig is er ook Selita. Die maakt een uurwerk met dezelfde afmetingen als de 2824-2

Tom Koerts Schreef:

Eta is van de Swatch Group dus het lijkt me sterk
dat ze ermee stoppen.
Ik weet wel dat ze straks geen complete uurwerken
meer gaan uitleveren aan merken buiten de Swatch
Groep.

Welja, dat bedoelde ik, in Breitling bv. gebruikt ook ETA…hoe gaat dat aflopen ???

Swatch koopt gewoon Breitling :slight_smile: op.

hcptdg Schreef:

Swatch koopt gewoon Breitling :slight_smile: op.

Yakkes, ik mag er niet aan denken… :frowning:

Ach… in het rijtje Balmain, Blancpain, Breguet, Certina, cK/Calvin Klein, Endura, ETA/Valjoux, Fendi,
Flik-Flak, Glashütte Original, Glashütte Union, Hamilton, Jacquet-Droz, Lanco, Lemania, Leon Halot, Longines, Mido, Omega, Rado, Swatch, Tissot en Unitas vindt Breitling zijn plekje wel hoor. Hoewel een fusie tussen Swatch en LVMH logischer lijkt. De vraag is hooguit of de EC daarmee accoord gaat…
Jur

Heeft de EC daar iets over te zeggen, Jur? Het zijn toch Zwitserse bedrijven?

Het is laat… hééééél laat (ahum).

Marc-B1 Schreef:

Tom Koerts Schreef:


Eta is van de Swatch Group dus het lijkt me
sterk
dat ze ermee stoppen.
Ik weet wel dat ze straks geen complete
uurwerken
meer gaan uitleveren aan merken buiten de
Swatch
Groep.

Welja, dat bedoelde ik, in Breitling bv. gebruikt
ook ETA…hoe gaat dat aflopen ???

ik heb gehoord dat breitling al heeft gezorgt voor een vervangend uurwerk , ik weet helaas niet meer precies hoe het zat…
of ze een uurwerk fabriek hebben gekocht ofzo…ik zal het nog wel eens navragen

Hoi, Marc,

Wil jij svp nog eens jouw e-mail aan mij doorgeven?
Groeten, Ben

Ben van den Broek Schreef:

Hoi, Marc,

Wil jij svp nog eens jouw e-mail aan mij
doorgeven?
Groeten, Ben

Ziezo, mailtje gestuurd om 5.16 deze ochtend ! :wink:

breitling heeft de kelek fabriek gekocht en daar komen in de toekomst hun uurwerken vandaan

En wat doet Sinn? ook zelf uurwerken ontwikkelen of overgenomen worden door de Swatch groep.

volgens mij is er sprake van een misverstand: voorzover ik altijd begrepen heb wil ETA geen “ebauches” meer leveren: dit zijn niet uurwerken, maar onderdelen-kits die andere bedrijven (Sellita, Soprod enz) al van oudsher af- of ombouwen naar klantspecifikatie; dit was eigenlijk de basis van de hele Zwitserse horloge-industrie.

ETA wil voortaan zelf enkel komplete uurwerkjes leveren, standaard of naar klantspecifikatie; als je wat speciaals wil, moet je dus in grotere hoeveelheden bij ETA zelf bestellen, of zelf een kompleet standaard uurwerk kopen, slopen en ombouwen.

Dat is tenminste het verhaal zoals ik het altijd begrepen heb…

Groet,
Paul

1 like

Mogen we een update.
Hoe gaat het nu met ze?

10 likes

Ha, we hebben een nieuw necrofilie topic.
Dit oude lijk is na 16 jaar opgegraven en misbruikt.

On topic: iedereen weet dat het ETA goed gaat.
Next.

10 likes

Haha je doet het erom heh :laughing:

Haha goud :sunglasses:

U had een vraag begrijp ik, mogelijk zocht u naar dit antwoord:

De Eta is opgeheven, maar in Baskenland is de onafhankelijkheidsdroom nog springlevend. Precies tien jaar geleden zwoer de Baskische afscheidingsbeweging Eta het geweld af, dat zeker 845 mensen het leven kostte.

O wacht u bedoelde uurwerken van ETA Zwitserland, ja das een ander verhaal. Die bestaan nog steeds, wel een beetje afgeroomd door Sellita maar dat mag de pret niet drukken :rofl:
En ja @daffie hij doet het erom, maar een gebbetje moet kunnen :wink:

4 likes

Een wat?

1 like