@JTrapman, Seiko heeft zeker veel moois en leuks. Genoeg ervaring mee. M’n Monster gaat intussen alweer zo een 8 jaar mee. Maar wil echt iets Swiss Made als all-rounder en misschien als beater.
Sinn is ook een mooi merk, maar tot nog toe niet de klik gevonden met een bepaald model. Lang gekeken naar een 556, maar toch niet gedaan. De day-date’s die ze hebben zijn niet mijn idee voor een casual all-rounder (car voor 't gemak).
De Tag Heuer Link vind ik de band te sportief voor een car. Vind ze vaak wel veel karakter hebben, daar niet van.
Hey, die opstelling van de Bremont was ik even vergeten joh! Had ze wel es eerder gezien, o.a. bij ouwe Seiko’s. Maar vind toch de stijl van day&date op 3 of datum op 6 en dag op 6 of 12 horizontaal mooier.
De indeling van Muhle vind ik maar niks. Vond 't ook niet mooi toen ik 't voor het eerst bij Fortis zag.
Maar ik wil door een venster de gegeven aflezen. Dat is o.a. iets wat ik zo leuk vind aan de PAM329. De gangreserve is op de achterkant zichtbaar via een venster en niet via een wijzer, zoals op een PAM347.
afgelopen weekend wezen kijken naar tissot, victorinox, hamilton, certina, longines, rado, tag heuer en breitling, maar helaas waren de modellen die ik gezien had t toch net niet.
heb ook nog de blauwe titanium speedmaster gezien. erg mooi om t uurwerkje te zien, maar… wat ligt t klokje gigantisch hoog op de pols! komt vooral door de transparante achterkant. het glas daarvan staat volgens mij nog hoger op dan de voorkant.
maar je krijgt er wel een royaal blik op het uurwerk voor terug.
om terug te komen op EHBO voor een all-rounder, de hammy khaki zat er heel dicbt bij, maar mist helaas de geschroefde kroon.
mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik t graag.
ook tips voor eventuele mods. zo weet ik niet of t mogelijk is om bijvoorbeeld een geschroefde kroon te laten maken voor n klok die dat nog niet heeft?
het dichtsbij nu is de damasko da34. alleen zou ik dan andere wijzers erop willen. dat lijkt me niet te lastig? maar n transparante achterkanthe lijkt me n stuk moeilijker
Ik weet dat je de certina mooi vind maar je wil een schroefkroon. Je weet toch wel wat het Certina DS systeem inhoud? Double Security. Dat is echt een prima waterdicht systeem.
Good point!
En ik vind de DS-1 ook oneindig veel mooier dan zo’n BC3; maar da’s persoonlijk, natuurlijk.
dreski Schreef:
Ik weet dat je de certina mooi vind maar je wil
een schroefkroon. Je weet toch wel wat het Certina
DS systeem inhoud? Double Security. Dat is echt
een prima waterdicht systeem.
Good point!
En ik vind de DS-1 ook oneindig veel mooier dan
zo’n BC3; maar da’s persoonlijk, natuurlijk.
dreski Schreef:
Ik weet dat je de certina mooi vind maar je wil
een schroefkroon. Je weet toch wel wat het
Certina
DS systeem inhoud? Double Security. Dat is echt
een prima waterdicht systeem.
Hebben jullie beide een goed punt. De Certina vind ik kwa kast veel mooier. Vooral die prachtige lugs tov die lompe dingen van Oris die waarschijnlijk ook erg uitsteken.
Maar geschroefde kroon vind ik zelf een prettiger idee. Dicht is dicht. Zo iets had ik op een gegeven ogenblik ook met mobieltjes. Een clamshell dichtgeklapt is gewoon ‘uit’. Een stick/candybar of slider… daarvan wist je nooit zeker of je niet per ongeluk gebeld wordt. Ik wordt echt nog steeds geregeld door mensen ‘gebeld’, waarbij ik dus vanuit de broekzak ofzo zit mee te luisteren
Maar terug op horloges, eigenlijk vind ik de Certina DS1 dan nog wat te netjes. Vooral door die (nogmaals) prachtige lugs en de sierlijk gepolijste tussenschakels. Op m’n Speedmaster vind ik ze weer helemaal top. Die maken zo een toolwatch weer meer dressy.
Voor een all-rounder spreken de Hammilton of Victorinox me dan nog meer aan. Helaas heeft de Victorinox van die oneven lugbreedtes
Weet nog niet hoe dat zit met Oris. Kom ik waarschijnlijk morgen achter.
Zou het bijna zijn vergeten, bedankt voor de tip! Zal ze es mailen of de oude modellen met 50m wr ook een geschroefde kroon hebben. Wel stukken voordeliger geprijsd. Scheelt ongeveer 50%!
IWC Ingenieur automatic ref 3239? Alleen geen day
en goed aan de prijs.
Thx, but no thx. Idd geen day-date, maar ook geen normale lugs, geen transparante achterkant (tenminste de meeste niet). Kwa casual stijl zit 't daarentegen wel aardig in de juiste richting.