Eigen caliber

Zo is er volgens mij inderdaad een aantal merken innig verweven met de Chinese replicafabrieken. Ze knallen een wijzerplaatje met een geestige naam in een nep-Rolex, nep-Omega of nep-Panerai, en de helft van de horlogeminnende wereld loopt ermee weg omdat het een toffe ‘hommage’ is. Ik geloof er geen drol van dat Ginault de enige zou zijn.

Ik heb de centen niet voor een middenmoter dus ik hou het bij m’n ouwe rommel, maar dan wel gewoon lekker van ‘echte’ merken.

1 like

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dat met Ginault zit met name omdat ze Made in America zouden zijn(of vergis ik mij?)

1 like

Dit is bijvoorbeeld een interessante draad erover:

Ik heb verder helemaal geen zin om me hiermee bezig te houden. Degene die nu zegt ‘waarom begin je er dan over?’ heeft helemaal gelijk. Ik had m’n mond moeten houden. Ik denk erover wat ik denk, ik vind ervan wat ik vind, maar het boeit me niet echt. Het dragen van een kopie omdat het origineel tof is, dat is sowieso iets wat ik niet echt begrijp, dus of mijn verdenkingen terecht zijn doet voor mij toch niet ter zake.

1 like

Bij mijn laatst poll over hommages eindige ze wel als hoogste als ik het goed heb. Dan zouden ze toch iets goed moeten doen.

1 like

Een eerlijke hommage, moet kunnen vind ik. Sommige dingen zijn anders bijvoorbeeld door de tijd, niet vindbaar of verkrijgbaar. Ik kan me zelfs voorstellen dat bij zeer unieke stukken,een eerlijke hommage goed zou kunnen zijn voor de waarde. Als er bijvoorbeeld 1 rolex 6538 zou zijn en verder heel veel hommages, dragen die bij aan de bekendheid en daardoor aan de waarde van.

1 like

Natuurlijk. Hommage kan nooit het origineel vervangen. Uiteindelijk draag ik bijvoorbeeld een Hommage aan de Sub en lijkt mij het wel tof om een echte Sub te hebben.