Beste forummers,
Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips en motiverende reacties die ik tot nog toe gehad heb! :~
Ik denk dat ik inderdaad maar eens ga proberen of ik wat tips los kan krijgen bij andere horlogemakers zoals bijv. Pellikaan Timing. Lijkt me een heel goede tip.
Ik had nog niet aan een fijn mechanisch bedrijf gedacht, dus daar zal ik me ook eens in gaan verdiepen. Heeft iemand toevallig goede ervaring met een dergelijk bedrijf?
Van mijn ontwerp heb ik een aantal doorsneden en aanzichten gemaakt in CAD (heel basic, want ik weet niet zoveel van CAD af). Vervolgens heb ik alle maten ingevoerd in een heel basic 3d programma, sketchup, en een rendering van het compete horloge gemaakt, dus ik heb een redelijk goed beeld van het eindresultaat. Ik heb bij alles rekening gehouden met de technische informatie van het uurwerk wat ik wil gaan gebruiken. Professionele tekening voor CNC machines o.i.d. kan ik helaas niet zelf maken.
Ik denk dat een avondcursus volgen in schoonhoven moeilijk gaat worden, aangezien ik helemaal aan de andere kant van Nederland woon en ik ook nog gewoon naar school ga. Neemt niet weg dat het een heel goede tip is, dus ik kan me er op z’n minst wat meer in verdiepen.
Rapid prototyping lijkt me een goed idee waar ik best wel iets mee zou kunnen.
Iclker kende ik inderdaad al, maar toch bedankt.
Over de verkoopprijs kan ik heel moeilijk iets zeggen, want ik weet nog niet precies weet wat alles inkoop zal gaan kosten en hoe het uiteindelijke product er uitziet qua afwerking e.d. Met een heel grove schatting kom ik uit op ergens tussen de 500 en 900 euro, maar daar kan ik niks zeker over zeggen, dus hecht niet teveel waarde aan die schatting.
Ik kan een paar specificaties geven, maar dat is allemaal onder voorbehoud en niet zo veel zeggend:
Kast: geborsteld Staal, 42mm doorsnede, 12mm hoog, met zichtbodem, voorkant saffierglas
Uurwerk: Eta 2824 met “Cotes de Genève” en "perlage"
Band: leer
Nogmaals bedankt voor alle geweldige reacties! Alle hulp is welkom (tu)