Eigen horloge(merk) advies

Bedankt voor je bericht MartinB, De links doen het helaas niet. Er is echter wel een forumlid die mij heeft aangeboden om CAD tekeningen van de kast te maken die geschikt zijn om te laten produceren door een fijn mechanica bedrijf. Echt top! :~

Stapje voor stapje kom ik verder met het realiseren van mijn eigen merk, mede dankzij de geweldige hulp van iedereen op dit forum! :~

Stony, Ik ben nu inderdaad aan het proberen de kast bij een fijn mechanica bedrijf te laten produceren, dus ik hoop toch dat er bedrijven zijn die mij hiermee willen helpen. Het handmatig draaien van elke kast is geen beginnen aan en zelf een CNC machine maken, ligt denk ik al helemaal buiten mijn kunnen (:smiley: Wel een leuke link doe je erbij stuurt! Bedankt!

Robbert92 Schreef:

Hoi mick,

misschien is het iets om je ontwerp verder uit te
werken in solidworks.
Hiermee werken echter (bijna) alle grote bedrijven
die iets in productie nemen!

met solidworks en dergelijke kun je de 3D geometrie zo naar de frezer sturen, kan zo in het CAM pakket ingelezen worden.

ik kom solidworks nog niet zo veel tegen in de mechanische industrie trouwens, toch nog wat aan de lichte kant vergeleken met mastodonten als Unigraphics. maar in de hoek van de industrial designers ben ik het al een paar keer tegengekomen, en het is daar in opkomst.

Het begint nu toch wel mooi verhaal te worden. Alles valt mooi samen op deze manier. Succes met het vervolg.

Ik kan me overigens niet indenken dat Van der Gang zijn kasten daar heeft laten maken, maar misschien is dit wel gebeurd in de begintijd van VdG.

Jürgen Schreef:

Het begint nu toch wel mooi verhaal te worden.
Alles valt mooi samen op deze manier. Succes met
het vervolg.

Ik kan me overigens niet indenken dat Van der Gang
zijn kasten daar heeft laten maken, maar misschien
is dit wel gebeurd in de begintijd van VdG.

Zoals je aangaf, was dat inderdaad bij zijn eerste kasten, later is hij ze zelf gaan maken o.i.d. wist de man mij daar te vertellen.

Ik droom al jaren van een eigen merk. Via het internet is dat eigenlijk wel te doen. Denken we maar wat architect Steinhart heeft gedaan.

Binnenwerken is een ander paar mouwen. Daarom in aanvangsfase best werken met bestaande Zwitserse binnenwerken of betere Chinese. Ik heb op het punt gestaan een tourbillon op de markt te brengen, maar als je iets doet moet je het goed doen en ik heb iets te weinig tijd momenteel (wegens andere beroepsactiviteiten).

Bovendien moet je een goede merknaam hebben. Ik heb nu wel het geluk dat ik kan terugvallen op een familietraditie als horlogemaker en dit “sinds 1932”. Ik heb nog een wekker met de naam op van mijn grootvader. Mijn vader fabriceerde in zijn atelier in de jaren zeventig een klok voor slagers met zijn naam op.

Ik zou mij in Uw plaats in een aanvangsfase focussen op de buitenkant. Ik denk dat een basis tekenprogramma als een autocad noodzakelijk is. Zo kan je 3D tekeningen maken op de computer en dat kan dan weer worden geïntegreerd door Zwitsers of Chinese fabrikanten.

Groeten,

Wim
wimvandercruyssen@hotmail.com

Veel ambities en dromen. Gewoon doen wat je leuk vind. Een pakkende naam is belangrijk net als aansprekende modellen.
Als je er zelf in gelooft kun je veel bereiken. Trek je niet teveel aan van negatieve reacties. Er zijn genoeg mensen die van hun hobby hun werk gemaakt hebben.