Eigen ontwerp uitbrengen?

Goedemorgen,
Foto bom alert😇

Sommigen van jullie hebben mijn creatie al wel voorbij zien komen wellicht.
Ik heb dit horloge voor mijzelf ontworpen en tevens voor mijn vader.
Mede omdat er weinig betaalbare horloges zijn met een wijzerplaat van aventurijn met een degelijk mechanisch kaliber.

Er bestaan er nu 2 en krijg nu meer en meer de vraag of ik ze ook wil gaan verkopen, het was in eerste instantie bedoeld om mijn vader cadeau te doen en iets voor mij zelf te hebben.

Het horloge bevat een Swiss Made uurwerk van een gerenommeerde fabrikant, met zwanenhals fijnregulatie, termo gecompenseerde balans naar eigen specificaties, afgeregeld op COSC chronometer norm, van een huis dat ook aan de bekende merken levert, waaronder Maurice Lacroix om iets te noemen.

Verder is het horloge 41mm bij 10,7 dik, 316l stalen kast met vouwsluiting, ontspiegeld saffier, glasbodem, oerdegelijke geschroefde band aanzet van 22mm en 5 ATM waterdicht.

Ik heb hem de bijnaam Arietis gegeven naar een dubbelster in mijn Sterrenbeeld.

Ik hoor graag van jullie of hij geslaagd is!

79 likes


Erg mooi! :heart_eyes:

7 likes

Met een derde wijzer ( seconden ) is die helemaal af. Mooie melkweg dial. :+1:

1 like

Helemaal niet mijn stijl, maar kan hem zeker wel waarderen. Enkel het erg italic logo en het ‘Nederland’ is niet mijn ding. Plaat zelf, minuten markering, wijzers en caseback en vind ik helemaal top.

1 like

Thx, er gaat nog een automatic komen met centrale seconden.
De reden dat ik de decentrale seconden niet gebruik op de basis van het 649x afgeleide kaliber is dat er een onbalans ontstaat vanwege dat de seconden index bij deze uurwerk familie niet bepaald volgens de gulden snede is, te dicht op de minuut/uren aanduiding geplaatst in mijn optiek.
Dornbluth heeft dit zelf kunnen verhelpen met redesign van het uurwerk, maar die gooit daardoor 80 procent van het uurwerk in de ton.
Dat is voor mij nog geen haalbare optie :innocent: en daarbij, less is more…

1 like

de wijzerplaat vind ik wel geslaagd, maar ik zou eens wat meer experimenteren met verschillende wijzers.
ik denk dat hiermee nog wel wat meerwaarde mee gehaald kan worden, althans voor sommigen onder horloge liefhebbers.

2 likes

Dit vind ik oprecht een prachtig horloge . Complimenten voor het ontwerp

2 likes

Dit loopt nog, ik heb het een en ander in bestelling staan maar ik wil voorkomen om de zoveelste IWC kloon te lijken, de Portugieser stijl wijzers staan hartstikke mooi maar er zijn al 2 Nederlandse horloges die deze hebben dus dat is een beetje een lastige.
Verder gaat het font misschien veranderen, ook
overweeg ik een beeldmerk maar ik heb eigenlijk een graficus nodig die goed is in Photoshop en wie een idee heeft voor een klassiek rustig font, waar geen rechten op zitten houd ik me aanbevolen!
Uren index vond ik persoonlijk te druk worden en belemmerd het zicht op het aventurijn.
Het eigenwijze “Nederland” is een knipoog naar dhr Christiaan van der Klaauw uit de good old days.

“Dutch made” vind ik persoonlijk zum kotzen :slight_smile: maar misschien vervalt dit op eventuele productie modellen voor iets minder chauvinistisch…

6 likes

Mooie wijzerplaat :+1:

1 like

Ik heb ook twijfels of dit de beste keuze wijzers is.
Maar ook met deze wijzers een ernstig mooi horloge .

In het goud…in het goud zal deze werkelijk prachtig zijn.
GOUD!

2 likes

Tof ontwerp! In welke prijs range wil je gaan zitten?

Dit ziet er prachtig uit. Leuk om te zien.

Mijn 2 centen; als je ervoor wilt gaan, doen! Ik zou wel iets doen met het logo. Verder denk ik dat iets van indexen de leesbaarheid flink verhoogd. Maar dat moet wel lekker bij de wijzerplaat passen.

1 like

Cool hoor die wijzerplaat!

Ja!

3 likes

Erg fraai!

Wellicht iets ter overweging;
Gezien het model al een wijzerplaat heeft die erg aanwezig is (maar wel mooi, hier zeker niets aan veranderen!), is een kleinere diameter wellicht meer passend. Past denk ik ook beter bij het type horloge.

Succes met de vervolgstappen!

Edit; qua urenmarkering wellicht geen cijfers maar simpele markeringen

3 likes

Niet mijn stijl, maar knap gemaakt. Betwijfel of hier markt voor is.

1 like

Bijzonder en uniek. Mooie wijzerplaat, kast en uurwerk.
Ik denk ook dat andere wijzers het nog wat meer in balans kunnen brengen. De kasttijl is namelijk strak van ontwerp…
Bij de kroon zou ik ook voor een veel moderner, niet dat bolle, type kiezen.
Succes.

1 like

Ik vind m persoonlijk erg mooi!

1 like

Ik vind hem heel mooi! :ok_hand:t4:

1 like

Erg gaaf! Vooral die plaat is erg mooi.
Mijn voorkeur zou zijn om er een uit te brengen met minder tekst en misschien nog iets eenvoudigere wijzers. Zodat niets “afleid” van de wijzerplaat.

Al met al, erg mooi gedaan!

1 like

In het kader van “less is more” … Ik zou Nederland vervangen door NL en Bredewold door BW, in een logo-idee.
De kroon mag iets eenvoudiger naar mijn idee. Verder erg mooi!

2 likes