Eigen ontwerp uitbrengen?

Stelletje eksters :joy:

2 likes

Geweldig :smiling_face_with_three_hearts:. Mocht je hem gaan verkopen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Misschien iets doen met het feit dat een hoofdletter B en W best veel overeenkomsten hebben? Bijvoorbeeld (even snel op de iPad gemaakt)

1 like

Ik vind het horloge absoluut geslaagd, erg mooi!
Durf niet te zeggen of ik het persoonlijk zou dragen maar kan het zeker wel waarderen bij een ander.

Heel gaaf! Ik vind de wijzers eigenlijk niet verkeerd, de bolletjes hebben wel iets van planeten die in het heelal zweven. De kroon zou inderdaad wat strakker mogen, minder bol. Maar al met al heel gaaf! :+1::ok_hand:

2 likes

Verschillende kronen en kasten zijn ook in de maak.
Ik heb zelf gewoon een zwak voor de cvdk en breguet stijl

1 like

Ik vind hem wel mooi maar het ontwerp oogt wat uit balans :thinking:

De hoek van de lugs met de kast is te klein (te vlak)
Hierdoor valt het horloge niet mooi óm de pols maar wordt óp de pols geklemd

Verder nadeel van de vlakke constructie is dat de “lug to lug” wat onnodig groot uitvalt, kleiner kan niet want de band lijkt nu al aan te lopen tegen de kast

Daarnaast vind ik de lugs een beetje te Bauhaus-achtig… de constructie ervan doet wat goedkoop/hoekig/dun aan alsof er aan het einde van het proces “nog een bandje aan moest kunnen”

De gebruikte lettertypen passen niet goed bij elkaar en ogen daarom onrustig/kriebelig, zeker in combinatie met de gespikkelde wijzerplaat

De wijzers zouden juist wat prominenter mogen want de afleesbaarheid komt wat in het geding

De kroon mag wat groter … :thinking:

Ach ik ben gewoon een zeikerd eigenlijk :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

De enige in pvd goud is die van mijn vader, het probleem zit hem voornamelijk in de verkrijgbaarheid van rosé gouden lepine wijzers, dit paar heeft een vouw/slijpvlak die het licht mooi vangt. Maar het was het laatste paar…
Productie is minimaal een paar honderd stuks, en ik heb nog het budget nog de intentie er meer dan 10/20 per jaar te gaan maken.

1 like

De vraag was nu ook niet om mijn ontwerp door midden te zagen maar soit, ik had hier al rekening mee gehouden.
Een sporthorloge wordt het niet, ook geen diver of een toolwatch.
Een Bauhaus stijl behoort het ontwerp niet uit te stralen dus dank voor de feedback
Het behoort een empire stijl zoals Breguet uit te stralen.
Nu komt het op persoonlijke smaak qua kastvormen en lettertypes aan.
De vraag was echter meer concreet heeft hij potentie voor de liefhebbers van een klassieke uitstraling?
Logo en lettertype zijn inderdaad prototype en volledig persoonlijke voorkeur.
Het hoeft ook geen allemansvriend te worden of een dertien in een dozijn horloge.
Dat is genoeg te koop :slight_smile:

6 likes

Hier kan ik wat mee, thx.
Het is echter wel dat enkel 1 letter in het beeldmerk mag staan en dat is de B maar ja hoe geef je dat meer cachet en smoel, een letter is maar een letter :thinking:

Ik vind m ook schitterend.

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Ik volg dit even.

Vraagje: Hoe groot is dit horloge lug2lug?

1 like

Nee, dat was ook niet mijn bedoeling, ik denk zeker wel dat zoiets marktpotentie heeft maar de stijl van (gedistingeerd) minimalisme legt heel erg de nadruk op het elementaire ontwerp

De eerste indruk is zeker goed

1 like

Heerlijk die dial :gem::star_struck:

Als je hem wilt uitbrengen go for it zou ik zeggen.
Er zijn wel meer mensen hier die ervaring hebben met het opzetten van een horlogemerk.
Gewoon in het diepe springen, leren zwemmen doe je vanzelf dan :grin:

2 likes

50mm

Je moet iemand hebben die goed is met (custom)lettertypes, een oog voor logo-ontwerp én Illustrator (ontwerpen met outlines). Met alleen Photoshop (is pixels) kom je er niet.

Gaaf hoor!

Aventurine is prachtig materiaal. Zit zelf al lang met een schuin oog naar deze twee te kijken. Ik zou zeker een horloge van NL bodem ook overwegen :wink:

5 likes

Héél mooi horloge!!! Mooie bijpassende (donkerblauwe struisvogel??) band en perenhouten (:wink:)doos erbij en klaar.
“NEDERLAND”, alleen Nederland; super!!

Alleen de naam klinkt voor mij niet goed, iets “ziek”, zal aan mijn referentiekader liggen😉!

Misschien gemist, maar het prijsniveau…. Tussen de 2 en 3k?

2 likes

Het idee is geweldig en hij ziet er goed gebouwd uit. Dit zal vooral in het echt mooier zijn dan op de fotos. Maar onderaan de streep hou ik niet van dress watches dus het is niet mijn smaak. Ik kan me wel voorstellen dat hier zeker interesse voor is. Wat wellicht nog een idee is als 2e soort is om gebruik te maken van een semi lichtdoorlatende steen soort zodat je de contouren van het uurwerk erachter deels zou kunnen zien.

Fantastisch cadeau voor jezelf en je vader trouwens!!!

1 like

Alleen de letters NL met ( aan iedere zijde ) een kroontje ?? onderin de minutenring

Kast en uurwerk zijn prachtig, maar zo een wijzerplaat is niets voor mij… voor een heel kleine markt denk ik al was er laatst een Kickstarter met iets dergelijks die wel succesvol was.
Prachtig dat je dit zelf hebt kunnen maken :+1:

1 like

Godkanonnen wat een heerlijk horloge! Echt heel mooi gedaan! Respect! Erg gaaf! Denk dat er zeker een markt voor is. De dial is uniek en prachtig en het uurwerk is prachtig. Ik zou als ik jou was dit merk gewoon op de markt brengen.

2 likes