Eigen ontwerp

Ziet er heel gaaf uit:
9ee98f3a52a77945253ab70c406999f2

Van mij zou misschien ook de minuten index weg mogen, less is more :sunglasses:
Je gaf aan dat hij nu 48mm is en volledig vlak en dat dit bekeken moet worden, je zal er niet aan ontkomen om er een bolling in te maken anders past deze op bijna niemands pols en dat zou zonde zijn.
Voor de rest :+1:t2: :ok_hand:t2:

Lekker bezig.

Lekker bezig. Goeie basis. Ik mis wat finesse.
Als ik een suggestie mag doen:
Probeer (als het qua budget haalbaar is) een tikje van dit mee te geven:

3 likes

Ik heb weer lekker verder gehobbyd.
En enkele zaken aangepast obv de feedback van HF members!

size 40mm ex crown
lug-to-lug: 48mm
hoogte: 9.5mm.

Hoor graag wat jullie vinden!



13 likes

Mooi strak ontwerp icm een heel fris blauwe plaat tegen staal. Heb je al een idee voor een uurwerk? Succes met je hobby, ziet er erg goed uit.

Dank je! Een eta 2892 (kloon) ben ik van plan.

1 like

Ik ga kritisch zijn zoals je vroeg aan het begin.

Ik zie hier een Tissot PRX in met wat kleine aanpassingen. Waar het vorige ontwerp voor zover ik weet nog eigen was. De wijzers van de vorige waren mooier en de secondenwijzer misschien wel uniek. De lunette sloot in de breedte aan op de kast wat mooi was. Deze nieuwe kroon is denk ik beter. Die hoek van de kast voor de polsvorm moet misschien nog iets langer over worden gedacht. Misschien kan je daarmee een beetje experimenteren en dan een paar ideeen hier posten om over te discussieren?

Wat nou trouwens als die lunette nu doorzichtig zou zijn? Weet niet hoe haalbaar dat is met kosten en het process maar misschien ziet dat er bij dit ontwerp wel heel vernieuwend uit?

1 like

Thanks for de feedback. Ik ben het niet helemaal met je eens over de PRX, maar snap een paar van je punten wel.


Zo bedoel je?

Ik snap wat je zegt over de wijzers: daar ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden over.
Wat bedoel je met een doorzichtige lunette als in van saffierglas oid?

Groeten,

1 like

Ik heb even ingezoemd en zie nu dat op de bovenrand van de kast op het oude model een schuine rand zat en dat die weg is dat zou het kunnen verklaren. Denk omdat die schuine rand bij het nieuwe ontwerp met de inkeping zou resulteren in een scherpe rand?

VS

Wat betreft doorzichtige lunette was ik idd gewoon aan het fantaseren over inderdaad een glazen of kristallen lunette.

De wijzerplaten, indices en minutetrack blijf ik overigens erg mooi vormgegeven vinden.

Met de vorm van de kast ga je een hoop klanten verliezen denk ik, mooi maar moeilijk draagbaar. Zie als voorbeeld hoeveel prx’en gebruikt te koop worden aangeboden omdat ze te groot zijn voor de gemiddelde pols.
Verders wel een fraai horloge en dito dial, extraatje op bwings idee: glazen of kristallen kroon

U vraagt, wij draaien. :wink:

Wijzers aangepast en ik vind de bredere bezel idd ook mooier.
Ben een beetje met de wijzerplaten aan het experimenteren: Ik doe aan verzoekjes. Dus roep maar eens wat

1 like

Ik vind dat dus moeilijk inschatten: een AP RO of een Laureato oid hebben een bredere lug-to-lug.
Ook mijn FC flyback chrono is dik 50mm en daar ondervind ik geen last van.
48 mm is dan nog relatief smal, maar kan het vanaf een model niet zo goed bepalen.

1 like

1 like

btw: ik vind het heel tof dat je de moeite neemt om feedback te geven!

Echt super die creativiteit!
Dat kan ik echt wel waarderen!
Maak gewoon lekker wat je zelf het beste lijkt, uiteindelijk ben jij degene die hem gaat dragen.
Wanneer je 10 mensen vraagt krijg je 10 verschillende meningen…
Wat je ook maakt, ik vind het prachtig!

1 like

Leuk dat je het kan waarderen. Wil natuurlijk alleen maar een beetje uitdagen. Allemaal leuke variaties. Ik blijf het volgen maar nu wat passiever.

Het was al weer een tijdje geleden dat ik hier een updatetje geplaatst had. Ik ben ook niet meer van plan om dat heel vaak te doen, maar vind het toch leuk om af en toe wat posten (ook omdat mijn omgeving langzaam gek van me wordt)

Inmiddels ben ik een keer of 8 opnieuw begonnen met mijn model en iedere keer wordt ie toch weer wat beter in mijn ogen.

Ik heb nu geprobeerd om wat hogere resolutie renders te maken, maar nu ik die van dichtbij zie, zie ik weer 80 dingen die ik toch weer anders wil. Maar goed, voor 1 zo’n render staat mijn laptopje een half uur te blazen, dus dat is voor een volgende keer.

Ik blijf me overigens wel echt verbazen wat je tegenwoordig vanuit je eigen zolderkamertje met YouTube en gratis software kan maken. Zelfs de gradient op de wijzerplaat heb ik gewoon in Paint gemaakt.

Ook als ik naar de eerste ontwerpen kijk die ik geplaatst heb, zie ik toch progressie. Ik ben per slot van rekening denk ik pas een maand of 4 geleden begonnen met deze hobby.

Anyway, leuk als iemand feedback geeft en zo niet: dan heb je toch weer even een topic door kunnen scrollen!

Groeten

p.s. nog steeds geen secondewijzer :smiley:

19 likes

Geinig dat je gewoon in Paint werkt. Geloof dat het verhaal van Brunmontagne destijds ook zo begon, dus ben ook hier benieuwd waar je op uitkomt. Welke software gebruik je nog meer?

1 like

Fusion360

Mooi, welke is dit? Lijkt op iets Nomos achtigs?

Nu ook rest van de reacties gelezen: Ik vind het een erg geslaagd design, maar alsjeblieft geen geïntegreerde band. Onmogelijk om te wisselen van band, terwijl het juist een heel sprekend model is. In je eerste render had je een volledig rechte bandaanzet, heel tof en ook prima voor aftermarket staal, milanaise of gewoon leer. Door zo’n bandaanzet kun je eigenlijk weinig anders meer, behalve rubber wellicht. Voor mij echt een groot minpunt.

1 like