Eigen ontwerp

Lijkt idd erg hierop

Goed uurwerk. Waar ga je de kasten laten maken?

Yet to be determined. Ik schakel hier externe hulp voor in. Ik vind China niet zo sympathiek. Het liefst iemand die het met gerecycled staal kan doen als dat überhaupt bestaat

1 like

Ik ook niet. Ga zelf nog niet veel uitlaten, maar ik zit samen met een vriend in een zelfde schuitje als jij. Als aan mij ligt wordt hij volledig geproduceerd in Europa, het liefst dichtbij huis.:smiley:

1 like

Leuk hoor! Ik vind de micro brand community echt geweldig en hoop er ooit een keer deel van uit te maken. Voor nu is het een hobby waar ik een eigen horloge maak en als daar een appetite voor is misschien ooit meer.

2 likes

Ik ga dit hoe dan ook in de gaten houden! :slightly_smiling_face: ben je ook op social media actief?

Nee nog niet. Misschien als ik weer wat verder ben. Bedankt voor je reacties in elk geval

1 like

'k struikelde gisteravond laat dit topic binnen…moet alles nog even doorlezen… maar…

die “Ruwe eerste schets” ziet er goed uit wat mij betreft… 't ziet eruit dat het ontworpen is met uiteindelijke fabricage in het achterhoofd, hoewel de Crownguards nog wel een uitdagingkje lijken…

'k hoop later vandaag wat meer tijd te hebben om hier even doorheen te grasduinen…
Maar het begin ziet er veelbelovend uit…

1 like

Ik hoor het allemaal graag.

En vooral de laatste versie is (als het goed is) volgens de specs van SW300.
Dus ik heb idd fabricage in het achterhoofd gehouden.

En dit is eigenlijk geboren uit een soort onvrede, dat ongeacht hoeveel geld ik mee zou nemen, ik nooit het perfect horloge kon vinden. Vast een bekend gevoel voor meer HF members :smiley:

In mijn geval, Ik wilde al jaren een mooi horloge, maar had door verschillende oorzaken nooit 't geld ervoor… nou… dan bouw je toch zelf iets?.. of het’t mooiste horloge van de wereld is, of nou juist niet… het is dan helemaal Jouw horloge…
Voor een aantal horloges die ik inmiddels gemaakt heb gaat dat niet op… 50 Prealudiums, en ik heb er zelf geen… 52 P1lot Ones… ja… daar heb ik er een van… net als 1 van de 25 Subdelta Periscopes, Mijn Pellikaan Diving Dutchman is “in aanbouw”,

Dus ja…“onvrede” of gewoon de behoefte om iets moois Zelf te maken…

Ziet er goed genoeg uit voor het in werking stellen van een eerste prototype :star_struck: mooi ook die rand op de overgang van glas naar lunette.

Wat @pverstraten trouwens benoemd kan misschien opgelost worden met een soort adapter? Waarbij je er een aan kan zetten voor reguliere pushpinnen.

Herkenbaar… :joy:

Ik weet niet wat voor rendersoftware je gebruikt?.. Ik werk zelf met Keyshot, en ik ben doorgaans in een half uur wel klaar met het maken van een Render, inclusief 't toekennen van de materialen aan alle onderdelen, en dan het renderen zelf nog…

Voorbeeldje:

De werkbank is echt… de draaibank bestaat in dit plaatje alleen digitaal… 20 minuutjes.
moet ik wel toegeven… Intel Core i7, OctoCore PC op 3.1 GHz, met een flinke videokaart eraan… en 3 19" beeldschermen

Ja… 't hele internet heeft de leercurve voor velen een stuk makkelijker gemaakt… 3D ontwerp software, Rendersoftware, Video-Editing… 't is er allemaal… en ik maak daar ook gretig gebruik van.

4 maanden?.. da’s best snel… zelf had ik na een maand of 6 mijn eerste 2 horloges klaar, maar ik beschikte toen al over een CNC Freesbank en een Draaibankje (nog niet CNC… die kwam iets later… )

image
Mooi bedacht die uitsparing in de zijkant… maar hoe ga je dat (laten) maken?.. 'k weet wel met wat voor machine dat kan, en ik heb ook zo’n machine inmiddels… maar hij doet het nog niet…

Dat is wel iets dat ik bij veel ontwerpen zie…niet altijd gemaakt door iemand die weet hoe het gemaakt moet gaan worden… 'k heb in het verleden al wat opdrachten het ontwerp aan moeten passen, of terug gegeven, omdat het gewoonweg niet te maken was…

2 likes

Mooi werk al, vind ik wel de uurwijzer tov de minuten te breed.

Stempelvonken dus, of 3d printen. Of de uiteinden rond zetten en frezen die handel.

Zinkvonken kan, 3D printen zou ik niet aan beginnen met deze vorm.
Frezen kan, maar daar heb je wel een 4-assige freesbank voor nodig.

2 likes

Succes daarmee! Denk hierbij aan MOQ van 100 stuks met productprijzen rond de 200 euro +3k opstart kosten (losse kast zonder band).

25k ben je zo kwijt als je dit als opdracht bij een kasten maken in Europa neerlegt.

3 likes

Het is een mooi horloge geworden👌🏻
Een mix van Genta, IWC ingenieur, PRX, Defy.

Leuk dat je dat zegt! Ik heb inderdaad getracht om te ’ mixen en matchen’.
Dank voor je compliment.

1 like

Ja, op zich schrik ik niet zo van deze bedragen, maar het bevestigd wel een beetje het beeld wat ik heb nav een calculatie op de achterkant van een bierviltje.

Off topic: ik heb laatst een heel lang topic over jouw fantastische project (en) gelezen. Echt heel tof. Ik zal ook niet ontkennen dat ik toen wel een tikkeltje begon te twijfelen aan mijn eigen project. (dat was gelukkig van korte duur).

Overigens wel leuk dat ik je mijn topic in gelokt heb :wink:

Ik ben niet zo’n fan van die adapters. Zien er in mijn ogen altijd een beetje gekunsteld uit. Maar misschien heb ik gewoon nog nooit mooie gezien.

1 like