Eigen ontwerp

Hi allemaal,

Ik ben een beetje aan het hobby’en in Fusion 360.
Het is een ruwe eerste schets.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Schieten mag!
Ongezouten kritiek ook!

Groeten,

24 likes

spannend2

Ik mis de secondewijzer!

3 likes

Niks, maar een two hander is voor dress watches wat mij betreft.

1 like

9 likes

Compleet anders

1 like

Ik denk aan SW300.
Zit nu ook in mijn Monta Noble en ben ik zeer tevreden mee.
Stalen band zeker, maar ik wilde eigenlijk een bespoke sailcloth strap erop.
Die van Artem die ik nu heb, is echt fantastisch

1 like

Vind het een leuk ontwerp van je! En natuurlijk heeft ie er iets van weg, maar vind het niet te vergelijken. Mooi clean design en leuke crownguards.

Ik moest gelijk aan de Zenith denken, maar ik vind het horloge er zeker tof uit zien!

Mooi strak ontwerp! Een secondewijzer zou voor mij ook een must zijn. Dan kan ik überhaupt gewoon zien of het uurwerk nog loopt als hij in roulatie gedragen wordt.

Prima begin, lekker in balans. Ik vind de minutenwijzer te lang, die gaat half over de indices, waar de urenwijzer ze niet raakt. Prachtige kroon. Zijn de lugs lang genoeg om er een band aan te hangen? Misschien nog een dubbele index op 12 uur? Secondenwijzer mis ik juist niet en gelukkig gebruik je geen datum.

Kan je ook eens een zijaanzicht posten? De kast ziet er nogal vlak uit, wat in de meeste gevallen het draagcomfort niet ten goede komt. De wijzers zijn erg mooi, maar ik zou er zoals al meerdere keren opgemerkt is een seconden wijzer bij monteren.

De crownguards heb ik al eens ergens gezien, maar ik kan er zo niet direct de vinger op leggen :thinking:

Secondewijzer er op en de kroonbeschermers er af, dan is die wat mij betreft best goed gelukt.

1 like

Erg mooi ontwerp. Ik kan de openheid van de wijzerplaat waarderen. Heeft de wijzerplaat een ruw leer uiterlijk? De crownguard en grote kroon vindt ik dan toch niet helemaal passen bij de overige moderne dress watch stijl. Die kroon zou ik eerder een beetje verstoppen als bij bijvoorbeeld de SNK809. Hoe groot is het horloge? 35-38 mm?

Ziet er strak uit! Ik vind het wel tof hoe hier de indices door de minute track heen lopen. Gewoon lekker blijven experimenteren, uiteindelijk is @Brunmontagne ook begonnen met een eigen ontwerp op de computer Ok, dat was in Paint maar het principe is hetzelfde en die heeft wel gewoon een merk uit de grond gestampt. Wie weet waar het heen leidt!

1 like

Wauw!
Ik heb echt meer reacties gekregen dan ik had verwacht! Dank allemaal.
Ik vind wijzers bedenken echt serieus lastig, maar ik ben het mee eens dat er een secondewijzer bij moet.

Ik zal even wat dimensies vermelden:

  1. lug to lug: 48
  2. Diameter ex crown en guards 38
    met crown wordt ie bijna 45 (Ik vond het em op het oog ook wel in balans, maar als ik zo die dimensies lees, dan ga ik dat toch aanpassen).
  3. hoogte 10.5 met domed crystal, maar ben er nog niet helemaal uit wat voor glas er in gaat, flat, domed of misschien toch boxed.

Ik heb een sideshot toegevoegd
Hij is inderdaad wel recht, maar ik heb er nog geen caseback gemodelleerd. Dus dit wordt sowieso nog anders.

En voor de fun: met de Melkweg erop.

Ik wil eigenlijk een Moser like degrade geemailleerde wijzerplaat laten maken. Eerste gesprekken hier over gehad, maar dat is een kostbaar geintje.(tips zijn welkom ;-))

Volgende week ga ik em helemaal opnieuw opbouwen. Fusion is nieuw voor mij en heb redelijk wat foutjes gemaakt die me storen.

Ik zal later weer eens wat posten als ik weer wat verder ben.

Nogmaals bedankt voor alle reacties. Echt super tof!

14 likes

Dank voor de tip! Net zijn website gecheckt!

1 like

lugs zijn 4.25 mm. Zou dus moeten kunnen. Dubbele indices heb ik ook over nagedacht.
Ga ik in het volgende ontwerp wel eens proberen om te kijken of ik dat mooier vind.

1 like

Heel tof hoor!
Wat ik zelf anders zou willen zien:
Logo en font een tikje lager
Crown guards beter laten invloeien of weglaten
Platte design kast aanpassen

Dit vind ik trouwens een geweldig zijaanzicht

Wat ik zelf geweldig vind:
Wijzers
Kroon
Indices
Wijzerplaat als die in het echt net zo tof wordt.
Ik vind met groen kan het snel mis gaan. Maar als de textuur mooi en de kleur donker genoeg is dan kan die wel eens perfect worden :+1:

Love it, ben benieuwd naar de komende veranderingen.

Groet,
Ben

Ps geen datum en secondewijzer vind ik juist heel nice ook het ontbreken van andere tekst :+1: