Eigen ontwerp

Zonder seconde wijzer en op staal zijn de mooiste, ook de zwevende indices zijn :ok_hand:t2:
Ik blijf je volgen, je weet maar nooit.

Eens. Ik hoop dat het tij snel keert :wink:

Goh toch al weer 6 maanden geleden sinds mijn laatste post en voor de zoveelste keer opnieuw begonnen.

Is toch nooit af, maar heb wel weer wat leuke dingetjes toegevoegd al zeg ik het zelf. Blijft een schitterende hobby.

Inmiddels aan het renderen met Keyshot, toch mooier dan in Fusion360.

Ook aan het experimenteren met de wijzerplaten en dan met name of er een date window moet komen en zo ja, waar dan?

10 likes

Daar zou ik het datum venster niet plaatsen. Bij voorkeur op 3, 6 kan en ik heb er een op 12 gaat ook goed. (en ja ik heb er ook één met de datum op 4 1/2 en blijf het raar vinden).

Mooie wijzerplaat zo, daar houd ik wel van.

Wellicht dat zo’n dial ook mooi is (en ik bedoel niet de tiffany kleur per sé).

1 like

Ik ben ook niet overtuigd hoor van de datum daar. Ik wilde het eens proberen. Ik ga ook nog eens proberen met een date window voor 3 data. Soms vind ik dat geslaagd, maar vaker niet.

De dial ziet er mooi uit qua kleur, diepte en reliëf. Het datumvenster inderdaad liever op 3 of 6.

1 like

Wow, dit begint er echt goed/leuk uit te zien.
Tav de datum vind ik persoonlijk ‘op 6’ meestal mooi/rustig, hoewel de hoogte/positie dan natuurlijk weer afhankelijk is van de diamater kast vs uurwerk.

2 likes

Toch dit topic weer eens een beetje nieuw leven inblazen.

Ik heb de laatste maanden toch lekker verder zitten hobby’en op mijn zolderkamertje en ben benieuwd wat jullie van het eindresultaat vinden.

Als ik nu naar mijn eerste ontwerpen kijk, dan heb ik behoorlijke stappen gezet in de afgelopen maanden al zeg ik het zelf.

Ik heb ook jullie hulp nodig: welke dial vind je het mooist? of welke variatie mis je nog?

13 likes

Polar dial en Meteor dial!

Puik werk, mooi geheel!

4 likes

Vet man! Wanneer 1e proto?

1 like

Dank je!
Geen exacte datum nog, paar maanden duurt het gebruikelijk.

1 like

Net pas dit draadje ontdekt. Met plezier gelezen. En ga je project verder volgen @Lennaert85. Veel plezier en creativiteit met vormgeven - en realiseren - van je ontwerpen!

1 like

Hoe staat het hiermee eigenlijk?

Ik ben overigens inmiddels begonnen met een cursus uurwerktechniek aan Schoonhoven. Ik ga me ook inschrijven voor de vervolgcursus.

2 likes

Heel mooi. Het enige uit mijn persoonlijke lijstje van must haves wat nog mist is lume op de seconden wijzer. Vind het prettig de secondewijzer ook in het donker te kunnen zien

1 like

Mooi! Zie ik correct dat het kristal aan de achterkant aan de kleine kant gaat is?

24.4mm geen idee of dat klein is

Wauw, zojuist dit hele topic door zitten lezen. Wat een ontzettend gaaf project.

Blij dat je uiteindelijk toch voor de datum op 6 gaat.

Voor mij heeft een secondewijzer niet persee lume nodig, maar als je dat wil dan zou ik het het subtiel doen.

Dat lijkt mij wel een gave wijzerplaat!

En inderdaad wat eerder gesuggereerd is. Opties geven in banden als je gaat voor een geïntegreerde band.

Ik zie drilled lugholes? Wat zijn je plannen wat betreft toegankelijkheid van het wisselen van banden?

Maar serieus… wat je in korte tijd bereikt hebt met dit project is echt heel erg gaaf. Ik ben benieuwd naar de eerste productiemodellen :grinning:

1 like

Het zijn screw-in links. Dus makkelijk uit te wisselen.

Ik heb nog niet echt veel tijd gestoken in een strap, maar zie onderstaand een plaatje:

Dat is toevallig ook de wijzerplaat die je mooi vindt.

Leuk dat je de moeite hebt genomen te reageren!

7 likes

iets meer moeite in de strap.
Ik vind zo’n nylon inlay altijd best cool.

7 likes