Eigen ontwerp

Ik ben benieuwd naar de eerste prototypes. Vind het echt een gaaf ding geworden. Als ik zelf een horloge zou mogen ontwerpen zou ie er ook zo uit komen te zien :sweat_smile:

1 like

Hier ben ik het 100% mee eens. Zoveel merken (ook hele dure) doen typografie gewoon verkeerd en kan wat mij betreft een horloge echt verpesten.

Verder vind ik het ontwerp enorm geslaagd en de wijzers zijn echt heel fraai. Kunnen de markers geen kleinere/ingekorte variant worden van de wijzers?

Even zonder terug te lezen, maatvoering en richtprijs?

Lekker bezig en ga zeker zo door!! :+1:

Dank voor je bericht: bedoel je dat je het lettertype geslaagd vindt? of ook dat het onderschrift aangepast moet worden wat jou betreft?

Wijzers waren volgens de fabriek echt een gedoe, maar ze zijn er in mee gegaan. Maar is dus kennelijk niet zo gemakkelijk.
Ik heb wel eens geprobeerd om de indexen meer op de wijzers te laten lijken, maar vond ik toch niet zo mooi.

even wat specs:

39mm
L2L: 48.25
hoogte: met glas 10,4mm, zonder 9,7mm
wijzers, indexen en logo zijn gerhodineerd
uurwerk: ETA 2892 / SW300 met custom rotor.
Kast van gerecycled staal is gepolijst, geborsteld en sandblasted (uitsparing aan de zijkant)
Komt nog een custom nylon strap van gerecycled materiaal bij met double deployant buckle. (heb ik nog geen renders van)
10 ATM
Richtprijs: ergens tussen 1400 en 1800 euro mocht het ooit zo ver komen.

1 like

Veel geld voor een microbrand.

Ik vind het don’t van het logo geslaagd alleen Angular moet je echt een strakker en simpeler font voor nemen. Zoals @Brodie (volgens mij ook uit de grafische sector?) ook al aangaf iets schreefloos met wat meer spatiëring en dan in een kapitaaltje.

Helemaal in de prijsklasse waar je op mikt vind ik dat alle details wel moeten kloppen anders ga je het niet winnen van gevestigde namen. En zowel bewust als onbewust is dit prettiger voor het aanzicht.

1 like

Vond deze wel aardig gelukt.

Nog 4 weken en dan heb ik dit als het goed is in mijn handen.
:wink:

12 likes

Gaaf, spannend, leuk, mooi & nieuwsgierig. Dat dekt de lading wel zo’n beetje.

1 like

Heel vet!

1 like

Met een sunburst

5 likes

Nog een lumeshot

4 likes

Waar laat je die nu produceren?

Ik doe dit met iemand in Zwitserland

1 like

6 likes

Heeft even mogen duren, maar dan toch eindelijk afgelopen week opgehaald:

14 likes

Zeker nog wel wat aanpassingen nodig, maar overall heel tevreden met het resultaat. Wijzerplaten zijn echt boven verwachting en de bouwkwaliteit is echt goed. Nog even en de orderboeken gaan open :stuck_out_tongue:

1 like

Dat ziet er erg mooi uit. Zeker de wijzerplaat is prachtig. Kun je iets meer vertellen over het productieproces? En natuurlijk veel meer foto’s zodat we het horloge en band in zijn volle glorie kunnen bewonderen.

Ik ga binnenkort even wat goede macroshots maken en die zal ik ook posten, maar ontbreekt me op het moment even aan tijd. Wat productieproces: dat heb ik aan een tussenpersoon gelaten in Zwitserland zodat ik maar 1 nek hoef te wurgen. Maar het is vooral een proces van geduld en je moet alles tot in den treuren controleren. Ze vonden mij een ontzettende zeikerd, maar er zijn toch relatief weinig aanpassingen te doen. Sommige zijn constructief niet goed, anderen wil ik gewoon anders zien. Maar foto’s volgen

3 likes

Ontzettend gaaf om nu je eigen ontwerp op je eigen pols te zien!

1 like

8 likes