Eigen uurwerk

Maken de duurdere merken hun eigen uurwerk
Of betrekken ze een ETA uurwerk

Dat is heel wisselend. Wellicht kan je zeggen wat je op het oog hebt. Zelfs per merk wordt er soms een eigen manufactuur gemaakt of een eta die aangepast is of gewoon een eta.

Dus een eenduidig antwoord op je vraag kan niet.

Ok. Dank je wel

Ben je van plan om een duurder merk te starten of wil je een horloge van een duurder merk kopen?

JA en NEE

JA en NEE

Als je de vraag iets concreter stelt krijg je ook meer concreet antwoord.

Je kan bij een specifiek merk of type het veelal zelf ook zien. Als er staat: Caliber xxx , base ETA/Sellita dan weet je dat het in de basis is ingekocht. Staat er “manufactuur” dan is het uurwerk in eigen beheer ontwikkeld en gebouwd.

Een baum en mercier of een breitling
Ben er nog niet uit

ik wou zeggen dat er een paar uur geleden ook al een forum over was, maar blijkbaar was jij het, haha.

Waarom wil je speciaal een van deze merken als ik vragen mag?

1 like

Ik vind ze mooi en binnen het budget
Tot 4500

Als je concretere modellen hebt, kunnen mensen hier je waarschijnlijk beter helpen.:slight_smile:

Breitling heeft haar eigen B01/05 en afgeleide Chrono’s welke eigen uurwerken zijn en de B20 is manufactuur. Voor deze geldt ook 5 jaar garantie. Op de ingekochte uurwerken van Breitling geldt 2 jaar.

Baume & Mercier geen idee…

Ik ben een leek
Sorry
Chrono en b20 zeggen me nog niets
Maar leer graag
Dank voor je reply

Het gaat im de avenger 2 blacksteel
En de Bm Clifton cobra editie
Beiden automaat

Geen probleem, daarvoor stel je de vraag op het forum.

Voor al deze merken en type’s geldt dat je zult afschrijven na aankoop. Op zich niet erg als je hem lang draagt, maar sommige merken en modellen zijn nu eenmaal populairder als andere. Als je dat belangrijk vind zou je bij voorbeeld kunnen kijken naar:

Rolex: duur maar zeer waardevast.
Omega: populair en waardevast, zeker de Speedmaster en de Seamaster modellen
Breitling: redelijk populair en sommige modellen waardevast, kijk ook eens naar de SuperOcean en de SuperOcean Heritage
Tudor: zustermerk van Rolex, minder duur en toch populair en waardevast.

Als je deze dan ook nog met korting kan bemachtigen (Rolex erg lastig, check Gassan versus Schaap & Citroen dat zijn de grootste dealers) heb je de minste kans op afschrijving en een goed, degelijk Zwitsers horloge met historie.

Succes ermee!

1 like

Deze hebben allebei een ETA uurwerk.

Dank iedereen voor de info

ETA is gewoon goed?
Hoe lan gaat Zo een uurwerk mee?

ETA is zeker goed! Heeft zich allang bewezen als zeer degelijk en betrouwbaar maar het blijft een massaal geproduceerd uurwerk die je ook tegenkomt in een horloge van een paar honderd euro.
Al hebben de duurdere merken het uurwerk dan wel wat opgeleukt door een mooie decoratie en rotor gewicht.

Elk mechanisch uurwerk heeft onderhoud nodig, de meningen zijn nogal verdeeld wanneer je onderhoud moet plegen maar gemiddeld tussen de 5 en 10 jaar.

Ok. Dank

Yep ETA is goed en heeft zich bewezen.
Manufactuur klinkt leuk maar ik vind een generiek uurwerk prima. Het is bewezen en onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar en elke goede horlogemaker kan het servicen of repareren.

Baume & mercier heeft in sommige Clifton modellen wel een manufactuur.

3 likes

Nee
Edit ,soms wel :smiley:

Ja en Nee
Voor 2013 niet,nu wel.

Ze hadden zelfs een stand op de SIHH in Geneve, dit jaar… Keek er nogal van op.

De onderste foto is wel gewoon weer een (flink) gepimpte Unitas zo te zien, maar er zijn talloze merken/merkjes die dat dan manufactuur noemen. Om eventjes - pakweg - IWC en Dornblueth&Sohn te noemen.

2 likes