Eigenaardige horlogetrekjes en rare eigenschappen

Terwijl ik voor de zoveelste keer een poetsdoekje uit mijn zak vis om het glaasje en de kast van mijn horloge te poetsen bedenk ik mij een idee voor een nieuw topic.

Menig persoon zou mij namelijk voor gek verklaren dat ik, ongeacht waar ik ben, 9 van de 10 keer een poetsdoekje in mijn zak heb. Speciaal voor het horloge nog wel :ok_hand:. Wellicht een vreemde gewoonte, maar het (soms wat obsessief) schoonhouden van je horloges zal hier wat meer herkenning wekken.

Wat typeert jou als ‘watchnerd’ waarmee de meeste je als gek zouden verklaren?
Wat zijn jouw eigenaardige horlogetrekjes? :smile:

19 likes

Ik ga, regelmatig, savonds “ineens” een ander horloge aandoen of bandje wisselen.

Daarnaast breng ik aardig wat tijd door op Horlogeforum met mannen zoals @anon11367652EV

28 likes

Ik kan dertig seconden naar mijn horloge staren en vervolgens niet weten hoe laat het is.

111 likes

Inderdaad. Ik betrap me ook op kijken naar Mn horloge. Langer dan gezond is. Ik ben ook bang dat anderen t zien😬

11 likes

Of na enkele uren erachter komen dat hij totaal niet op tijd staat.

14 likes

Ik neem af en toe niet eens de moeite om mijn horloge op tijd te zetten als ik een automaat uit de doos pak. Maakt me soms vrij weinig uit en draag een horloge eigenlijk vaak niet om de tijd op te kijken.

Maar ik denk dat daarom ook de meeste watchnerds hier me voor gek zouden verklaren. :grin:

19 likes

Jij bent echt koekoek

11 likes

Ik heb de kracht andere mensen enorm te vervelen met mijn enorme enthousiaste over horloges (collega’s vrienden familie en ja mijn vriendin)

27 likes

Horlogeforum is an sich al een eigenaardigheid inderdaad.
Althans als ik mijn vriendin moet geloven; “zit je nu alweer op dat gekke horlogeforum” :joy:

6 likes

Ik baal soms dat ik geen doekje bij me heb. Vuiligheid op het glas :weary: (Dat is ook meteen het nadeel van een donkere wijzerplaat)

1 like

Ik vind dit, als watchnerd, nog steeds gek.

14 likes

De constante drang om maar te pas en te onpas foto’s van mijn horloges te schieten
mijn omgeving snapt er bar weinig van


15 likes

Ik leg mijn Damasko(!) snachts altijd op een zachte doek :grin:

8 likes

Ja, dat is vreemd. Heel erg vreemd.
Go get some help.

Ik moet ineens denken aan zo’n filmpje van zo’n man die seks heeft met zijn fietsen, dat vond ik ook vreemd

5 likes

Dat had ik gisteren nou ook. Zo blij met m’n nieuwe horloge. Al een halve dag om
liet ik hem aan kijn collega zien die zei: zeg Freek, lees jij ook de tijd op je horloge, of heb je daar een telefoon voor? :see_no_evil:

5 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/aaien-of-strelen-van-horloge/171713

2 likes

Hopelijk wel een Dames fiets. :joy:

1 like

Er zat geloof ik zelfs een BMX bij :laughing:

1 like

Ik hoop ook een oude fiets, daar schijn je het op te moeten leren. :yum:
Zet horloge’ en “trekjes” weer in een ander perspectief. :thinking:

4 likes

WC, flashlight van de telefoon, lichtschakelaar uit.
Need i say more?

9 likes