Eigenaardige horlogetrekjes en rare eigenschappen

Herkenbaar ja. En dat je dan van te voren realiseert dat het wel geen liefhebber zal zijn en dan achteraf toch een beetje teleurgesteld zijn. :grinning:

Horloges van je vader winnen altijd :+1:


Hoorde bij:

referentie: 153.014
verkoper beweert: Year of Manufacture 1990-1999

2 likes

Hahahahaha. Deze is geniaal.
Als ik dat mijn vrouw vertel is geen enkel horloge meer veilig voor de vette duim in huize Climholland.
Schitterend, dit hou ik echt stil.

1 like

Het is m inderdaad ! Primeur. Tnx !
Toen ik m kreeg was het op zeker 1984.
Eens zien of de verkoper nog te vinden is.

Hmmmm. Heb ineens last van veel verschillende emoties die elkaar de tent uitjagen. :joy:

giphy-5

bah

giphy

1 like

Ik lees een hoop herkenbare dingen, ik zet nooit mijn datum goed en en kijk vaak naar het horloge om te genieten, en dan weet ik niet hoe laat het is.:call_me_hand:

1 like

Een eigenaardig dingetje is dat ik bij vrijwel ieder nieuw geopend HF-topic een link kan maken naar een eerder aangemaakt topic. :joy:

  1. Bezel moet ‘goed’ staan.
  2. Regelmatig het glas poetsen met de mouw tijdens vergaderingen etc.
  3. Onopvallend naar mensen hun pols staren om het horloge te herkennen en dan blijk je niet zo subtiel te kijken :joy:
11 likes

Je weet dat je een horlogegek bent als je hoort dat je vrouw zwanger is van een zoon, je als eerste denk: “welk horloge ga ik voor hem kopen?”

Je weet dat je een horlogegek bent als je, je loon/bonus niet uitdrukt in geld maar in horloges (“Ik krijg anderhalve Submariner bonus”).

Je weet dat je een horlogegek bent als je een andere horlogegek tegenkomt, je eerst vraagt naar zijn horloges en dan pas naar zijn vrouw & kinderen.

Je weet dat je een horlogegek bent als je RSI-klachten hebt i.v.m. de vele wristshots.

Je weet dat je een horlogegek bent als je op zondag de horlogevolgorde van de komende week opstelt.

3 likes

nee juist zeer herkenbaar


Wat een leuk topic. Oke even denken.

  1. Telefoon staat vol met fotos van horloges. En dat is pas raar als je iemand even een andere foto wilt laten zien. Ehh nee, neee, neee, hij moet hier toch ergens staan
 neeee.
  2. Veel tijd bezig zijn op de telefoon met lezen op HF en zoeken naar horloges om te kopen.
  3. Teleurgesteld zijn als de trui het horloge maskeert. En dan soms toch een andere trui pakken.
  4. Mijn vriendin die vraagt waarom ik naar de horlogedoos denkend zit te kijken
 Tja leg dat maar uit. Combi van toekomstplannen, afscheid nemen, genieten tot bijna “vreemd” gaan
 hahhha
  5. Geregeld even banden wisselen. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
  6. Vrienden zijn met de pakketbezorger en als hij langskomt blij te zijn en daarna beetje schaamte om daarna het weer te moeten uitleggen aan de vriendin wat er nu weer gekocht is.
  7. Horloge kiezen op wat ik denk dat komen gaat die dag.
  8. Horloges in vitrines kijken als een geil mannetje op de walllen.
  9. Datum zet ik al niet meer goed en soms zelfs niet eens de tijd. Leg dat maar eens uit aan de vriendin.
  10. Langer dan normaal naar je horloge kijken, luisteren en of de lijnen voelen.

Gelukkig kan het erger. De bezel of kroonstand maakt mij nog niks uit, geen schoonmaakdoekje bij me en slaap of douche niet bewust met mijn horloge. Maar ja zal wel de toekomst worden van het virus ben ik bang


11 likes

Oh en wat dacht je van een Bulova Accutron kopen alleen omdat ik eens het bekende hummmmm geluid wilde horen om hem daarna weer te verkopen. Flipperaars kom er maar in


13 likes

Bijhouden hoe accuraat het horloge loopt.
Het kistje vol willen hebben.
Je hand achter je rug houden als je langs een muur loopt.
Een ‘beater’ hebben en het zonde vinden als en battle scars op komen.
Je horloge niet meer aan anderen geven om te showen uit ervaring met die ene persoon die er geen k*t om geeft en het over tafel naar je toe schuift.

5 likes

Zeer herkenbaar, mijn vriendin wordt knettergek van mij en mijn hobby :rofl:

1 like

Een hoop van deze eigenaardigheden zijn zeer herkenbaar, behalve het zadel ruiken dan
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Alleen nog niet verkocht haha, wel in dubio want niet veel draagtijd. Wel verplaatst naar een andere kamer want kon hem 's nachts horen :rofl:

1 like

Gisteren pas binnengekomen. Gaat van de week in de verkoop. Eerst genieten van het weekend.

Hahahaha. Deze is echt briljant.
En ik snap hem ook nog.
Wat een actie. :+1:

1 like

Ik gebruik onze collectieve hobby regelmatig als metafoor om situaties in het dagelijks leven te ‘verhelderen’.

“Kijk, het is eigenlijk net als met een horloge
”

5 likes

Door net te doen alsof het niet zo is door het hele horlogegebeuren in het verlengde te plaatsen van een andere hobby (sterrenkunde) onder het voorwendsel “tijdwaarneming” :rofl::grimacing: Zie ook mijn avatar :wink:

O ja, poetsen. Doe ik ook.

2 likes

Denken dat al je collega’s zien dat je een goed horloge draagt, terwijl het niemand opvalt. Desondanks bij vergaderingen je pols zo houden dat ze hem kunnen zien.

8 likes