Eigenaardige horlogetrekjes en rare eigenschappen

Ik kan er niet tegen als het icoontje op de kroon niet symmetrisch is t.o.v. de kast,
bij deze heb ik een paar van jullie waarschijnlijk ook besmet met deze ergerlijke aandoening :slight_smile:
Sorry! :kissing_closed_eyes:

5 likes

Nee, boeit mij niks. Net zoals de bezel bij mij niet op de 12 hoeft te staan. Die gebruik ik regelmatig, bijvoorbeeld bij het thee zetten, en daarna draai ik hem echt niet iedere keer terug naar de 12.

2 likes

Hoe doe je dat dan met geschroefde kronen?

Die laatste slag toch nog even aanzetten voor een recht logo?

7 likes

Verkopen op marktplaats/tweedehands :joy:
R.I.P. Citizen Nighthawk :frowning:

1 like

Ik wist het wel, ik ben dus echt niet gekā€¦:crazy_face:

TS; hartelijk dank voor het starten van dit draadje en ik zal het morgen eens helemaal door mijn vriendin laten lezenā€¦:pray::grin:

4 likes

Dit is serieus: ik durf absoluut niet met mijn horloge in water te gaan. Op al die dingen staat dat ze tot 50 of 100 meter waterdicht zijn en dan denk ik: ā€œjajaā€¦ā€. Iets uit mijn jeugd denk ik, toen ik er van overtuigd was dat water je horloge direct volledig sloopte. Of een onderbuikgevoel dat het toch niet zo kĆ”n zijn dat er geen water door die naden loopt. Of misschien doordat een horloge van mij kapot is gegaan door regen (nadat ik hem eerder had laten vallen en er een barstje in het glas zat. Donā€™t worry, het was een IXXXIā€¦).

En dan lees ik op het forum dat lieden ze gewoon in het zwembad omhouden :scream:.

3 likes

Mijn vostok heeft genoeg wildwaterbanen, surflessen en keiharde stoten gehad om mijn vertrouwen te winnen.
Er is zelfs een stuk van de kroon afgeschuurd maar dat ding houdt nog steeds Ā± 10 seconden / dag variatie tijd.

3 likes

Wel meerdere. Zo heb ik praktisch altijd een horloge om. Dus ook tijdens het slapen, alleen draag ik er dan 1 om de rechter ipv linker pols.

Bovendien heb ik voor verschillende gelegenheden ook verschillende horloges. Op zich niet zo vreemd dat je een dress watch hebt en een beater.
Maar zo heb ik apart horloges voor het slapen, douchen, vissen, dagje stappen met wat maten, bezoekje aan de sauna, vakantie horloges voor verschillende bestemmingen, etc.

Betreft lume, kwam er onlang achter dat een lampje van me ook echt een UV straal gaf, aangezien de lume ineens heel fel begon te branden. Nooit op gekomen, terwijl ik het ding al ruim een jaar heb.

6 likes

Geweldige dingen zijn hier te lezen! Dank jullie allen!
Ik ben niet jelaal gek lijkt het zo. Toch vertel ik niet alles. Maar ik ga er vanuit dat niet iedereen alles verteld.

Ik slaap met mijn horloge om en sā€™morgens lacht mijn dinnetje zich helemaal de terā€¦ als er weer eens een afdruk van de halve kast en lugs zo schuin boven mijn linker oog staat :rofl:

6 likes

Hahaha wat een geweldig topic, heb me helemaal een scheur gelachen samen met mā€™n vrouw. Wat een feest van herkenning. :joy::joy::joy:

2 likes

Het is geen geheim, dat Harpoen twee horloges (een op links Ć©n een op rechts) draagt :slight_smile:

2 likes

Ik lik vaak aan de kroon.

ā€¦

Nee ik heb soms dat ik een bepaald type gewoon wil hebben om te hebben omdat ze zeldzaam zijn of iets.

Met mijn Oris op de bank zitten ( Valjoux 7750 ) en dan proberen om een zo mooi/lang mogelijke wobble te maken. Ik vind het een grappig gevoel op de pols.

3 likes

Dit is erg herkenbaar. Laatst iemand met een cartier tank die de ā€œhorlogemakers vierā€ niet begreepā€¦

3 likes

Ik had eens mijn horloge met tritium tubes aan in een ā€˜discoā€™ met veel blacklight.
Dat ding gloeide op als een kerncentrale :grin::+1:

2 likes

Ik vind het heerlijk om ā€˜dnaā€™ tussen de schakels vandaan te peuteren en er tussen duim en wijsvinger balletjes van te draaien.

1 like

Ik ook niet.
Wat is dat?

3 likes

De Cartier Tank heeft in plaats van het romeinse cijfer 4, (IV), vier keer een 1 (IIII). Als je googled op watchmakers four staan er wat artikelen over. :+1:t2:

2 likes

Ah ja, thnx nu weet ik het weer :+1: