Steinhart komt nu met een eh… Ja hoe noem je dat eigenlijk (“hommage”?) soort van vergelijkbare uitvoering van de legendarische 6542 GMT onder de deftige naam “Ocean 39 vintage GMT premium blue-red Keramik”. Voor 710 euro ligt ie in Den Warenkorb. Wel met een cokebezel maar dat mag de pret niet drukken. Verder wat uitvoering betreft redelijk synoniem met de veelgezochte maar vrijwel niet meer verkrijgbare, laat staan betaalbare 6542 die ooit met de schitterende bakeliet bezel op de markt kwam. Daar kan deze “Lünette voll Keramik, blau-rot” niet aan tippen. Verder in de omschrijving geen woord over dit iconische horloge. Alles wordt gebracht als een oerdegelijk eigen ontwerp.
“Das massive Design bürgt für hohe Belastbarkeit und überragende Verarbeitungsqualität”.
Was denkst du darü
Tsja. Wat moet je hier nou weer over zeggen…
Ik weet niet of ik dit nog een hommage vind.
Ik snap niet waarom iemand zoiets zou dragen, maar ik zie ook niet echt de vergelijking met een 6542 GMT. Meer een mislukte en overpriced hommage van een 1675.
P.S. sorry ik hou persoonlijk niet van dit soort horloges. Mensen die hier wel van houden, voel je niet aangesproken.
Dit is puur jatwerk. Bah.
Leuk ding voor de mensen die geen 30000+ hebben liggen.
Tja, ben persoonlijk van mening dat de kroon erg groot is en niet in verhouding is met de kast.
Beste prijs voor een Steinhart
Was niet bekend met de 6542. Mijn absolute graal (op dit moment…); de 1675 heeft er n concurrent bij
En die Steinhart? Ach, ze doen maar ️
Dat dus
Hij ziet er een stuk frisser uit dan de Rolex
Wel relaxed. Ik kan gewoon ander mans werk gaan natekenen en dat elke week droppen als HF Strip. En dan moeten jullie heel enthousiast gaan doen. ️
On topic:
Denk ook voor 700 euro dat er een hoop te koop is. Maar blijkbaar mag je gewoon kopiëren en als je er zelf geen moeite mee hebt, veel plezier met dragen!
[quote=“Brexit, post:3, topic:216447”]
Meer een mislukte en overpriced hommage van een 1675.
[/quote toch wel ander horloge. Vooral bij kroon
Begin dan maar met een Kuifje…of kapitein Haddock ️
De inkepingen in de bezel zijn wat grof, het crème-tomatensoep-rood van de bezel vind ik écht niet mooi en faux patina lume…
Verder wel een tof horloge.
Duizend bommen en granaten
Het grote voordeel is natuurlijk wel dat je deze onbezorgd elke dag kan dragen en die 6542 alleen met de kerstdagen uit de kluis komt.
Bij mij heeft het woord ‘hommage’ nog altijd de betekenis van ‘eerbetoon’.
Ik vraag me af in hoeverre het nog een eerbetoon is wanneer je iemand anders zijn ontwerpen uitbuit teneinde daar commercieel succes uit te halen.
En mag het eigenlijk nog wel een eerbetoon heten wanneer de ‘geëerde’ daar helemaal niet zo vereerd mee is?
Daar kon ik geen emoji van vinden
Uitlijning van de bezel is stukken beter dan bij de Rolex en geen cyclop
Mooi fris horloge,ik zou ‘m kunnen hebben als het geen GMT was
Nederland zingt Hazes
Eerste indruk is wel dat het een geinig horloge is… maar zoals reeds opgemerkt is de kroon een beetje