Eind 2018, goede voornemens voor 2019?

Enig idee of er voor wat betreft de Explorer vergelijkbare schaarste is ontstaan als rond de andere stalen sportmodellen?

Doel is om de Certina DS action diver te verkopen in 2019 en een explorer 1, Zenith el Primero of de Omega Globemaster rose/staal aan te kopen.
Plaatjes er bij voor de leuk:

![1|6

De Cartier die @JTrapman laat zien lijkt me ook super al zal ik afwachten wat die 2ehands gaan doen. Retailprijs is me iets te gek momenteel.

5 likes

Is een stuk makkelijker verkrijgbaar. Als ik sportmodellen tegen kwam stond die er altijd wel bij.

1 like

Grappig
 overweeg juist de hobbypot van motor naar horloges te verhuizen. Of naar rode sportauto


Maar eens de collectie aan een vlootschouw onderworpen.
Terug naar 12 is haalbaar. Misschien dat we daar op in gaan zetten.
Doorpakken naar 6 gaat pijn doen
 daar denk ik nog even over na.

Overigens keek vrouwlief mij meewarig aan, “waarom zou je aantal horloges verminderen?” :heart_eyes:

Een vervolg op het geslaagde(!) voornemen van vorig jaar:

  1. vooral meer genieten van wat ik heb. Elke week twee andere horloges in de roulatie.

  2. de collectie niet verder laten uitdijen, ook dat is gelukt. Er is weinig bijgekomen en iets meer uitgegaan, dat is voor mijn doen knap want ik kan slecht afscheid nemen :thinking:. Meestal ook omdat het relatief weinig oplevert.

  3. de meest “geslaagde” aanschaf van 2018 was de Leopard en dat heeft de zoektocht naar een ander Fins merk Tiger voor 2019 op de kaart gezet :+1:

  1. bij loterijwinst een Speedmaster Reduced en een oud model Grand Seiko Quartz :grin:
5 likes

Wil je ooit afscheid nemen van je snkl23
houd ik me ten zeerste aanbevolen

Eergisteren dacht ik via Ebay (union tec in Z-Korea) 1 te hebben gekocht, echter na bestellen en betalen, een dag later bericht dat hij toch niet op voorraad is en werd me de 45 aanbevolen of refund en over 2 maand weer eens proberen

Gekozen voor refund
keurig geld terug.
Jammer


Dus
 mocht je je ‘twijfelgeval’ kwijt willen


1 like

Trouwhorloge uitzoeken en die als daily gaan dragen.

Wel moeilijk. Ik heb al horloges verkocht voor een groter budget. Maar dit is een horloge dat ik nooit zal gaan flipperen wat de keuze toch lastiger maakt.

Aii balen is dat. Goed, zal eraan denken maar ik beloof nog niks :wink:

1 like

Heel mooi inderdaad! Ik ben zelf ook sinds kort op zoek naar een pie pan model, en denk eraan om ook een Constellation aan te schaffen. Wat houdt ‘dog leg’ kast in waar je het hierboven over hebt?

En welke kleur is de dial? Op twee foto’s lijkt het namelijk te neigen naar lichtblauw, of is dit slechts het licht?

Vorm van de lugs

Gezichtsbedrog door lichtinval

BTW: het is nu 2021😉

1 like

Haha ik weet het Tinuske. Best erg.

Maar ik zocht specifiek op ‘pie pan’ door het forum, en ik ben lid sinds gisteren pas lid.

Hongerig voor informatie en badges reageerde ik toch nog in 2021😅.

2 likes

Ik ken het. Succes met je zoektocht. Die pie pans zijn echt fantastisch

1 like

haha yeah