Eind 2018, goede voornemens voor 2019?

In 2018 naar een mooie collectie gegroeid vind ik zelf.

De Explorer krijgt het meeste polstijd. De Tangente heb ik recent nog overwogen weg te doen voor een Orion maar heeft het toch gewonnen. De Zenith zou ik misschien wel eens kunnen upgraden naar een andere Chrono. De SKX wordt nooit gedragen, zou kunnen vertrekken maar ligt ook niet in de weg. Twijfel verder om in 2019 een BB58 of DJ toe te voegen, maar weet nog niet of ik zo’n bedrag wel wil uitgeven aan deze hobby wetende dat ik nu soms al niet kan kiezen.

Misschien is het beste voornemen wel om wat meer tevreden te zijn met wat ik heb, en daar van te genieten :slight_smile:

5 likes

In 2018 deze gekocht:

Dankzij dit forum bleek dat mijn trouwhorloge simpel en goedkoop gerepareerd kon worden:

Ook dankzij dit forum kwam ik op een Casio Oceanus. Die wil ik voor de jaarwisseling aanschaffen. Ik ben echter niet van de impulsaankopen. Wat mij tegenhoudt is dat ik hem nergens kan zien/passen.

Voor 2019 is het voornemen te sparen voor een GS en te blijven genieten van alles wat hier voorbij komt.

2 likes

Mijn voornemen is inkrimpen van 10 horloges die elk amper draagtijd krijgen naar deze 3:

7 likes

Mooie collectie. Er valt ook niet veel meer te upgraden, binnen dit genre dan :wink:

1 like

Geleerd dat ik van verkopen nagenoeg altijd spijt krijg… en dan daarom enkele maanden later eenzelfde horloge weer opnieuw koop. En daarmee verspil ik onnodig geld en da’s jammer.

Daarom zal ik in 2019 mijn best doen om (ver)koopimpulsen te onderdrukken en voor mezelf een aantal horloges te benoemen die ik op termijn in mijn collectie er bij wil hebben. Op dit moment is dat lijstje kort maar wel zo duur dat ik vrees dat me dat in 2019 niet gaat lukken maar men moet wat te dromen hebben…:

  • AP Royal Oak 41mm met blauwe wijzerplaat
  • Zenith El Primero
1 like

Mislukt. :-1:
Maar gelukkig is het nog 2018 dus telt het niet.

3 likes

Hahahha nog net op tijd dus

1 like

Wellicht toch nog eentje erbij.

Ik ben er nog niet uit of dat een

GS Snowflake

of een

JLC Ultra thin moon

gaat worden.

6 likes

Ik vermoed/hoop dat 2019 op horlogegebied een relatief rustig jaar zal worden voor mij. Financieel ook minder mogelijk in verband met een bruiloft, dus dat is makkelijk. Verder ben ik behoorlijk content met de stand van zaken momenteel.

Voor het einde van het jaar verwacht ik nog de Holthinrichs die ik in bestelling heb, dus dan is het setje nog ‘completer’. Ik merk in ieder geval dat ik veel minder ‘flipper’ en horloges een langere tijd bij mij blijven, wat ik prettig vind.

Wellicht in 2019 nog eens kijken naar deze Santos, maar het zal dan wel 1 in, 1 uit worden (en dan kijk ik naar mijn Speedmaster :no_mouth:).

4 likes

Snow, Snow, Snow :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

En op de valreep nog een aanschaf afgelopen week. Heerlijk die hobby :joy:

Op naar 2019 en de BB58

of…

+1

1 like

De seiko zou mijn keus zijn.

Deze eerder dan de JLC!

Goede voornemens… ik doe er eigenlijk niet aan.

Ben nu collectie aan het bekijken… en wel beschouwd zijn er vier scenario’s

  • doorgaan met zwabberend aankoopbeleid (“ohw mooi, die wil ik”) en extra doos kopen;
  • terugbrengen naar 15 stuks (dan zijn de twee kisten gevuld, en eerst verkopen voordat er iets nieuws komt)
  • terugbrengen naar 12 (don’t ask, max 3 in categorie dress, diver, casual en exoten)
  • terugbrengen naar 6 (5 in kist, 1 op de pols)

Laatste is sowieso een interessant gedachtenexperiment… :scream:

1 like

Laat het een goed voornemen voor komend jaar zijn om de oh zo gewenste Bell & Ross BR03-92 aan te schaffen. Zou te realiseren moeten zijn…

1 like

Ik koop dit jaar waarschijnlijk nog een daily als vervanger van de Certina en probeer volgend jaar bijna niks op horloge gebied te kopen, maar de hobby pot te gebruiken voor een mooie Honda SP…
Ik beloof niks natuurlijk :grin:

En misschien een blauwe Galactic…of een Tudor…

3 likes

Voor mij in 2019?

  • Minder, maar mooiere horloges kopen.
  • Geen impulsaankopen
  • 2 á 3 horloges verkopen, houd het totale aantal horloges ronde de 8.
  • Eindelijk serieus beginnen met het zelf servicen en repareren van horloges.
2 likes

Ik ben zeer tevreden over mijn 2018 als horlogejaar! Voor het eerst ingeschreven op HF, en wat heb ik daar profijt van gehad!!
Wat horloges gehad, en weer verkocht. Zolang tot de gene waar ik het meeste me heb, overbleven.
En uiteraard mijn favoriet gekocht. Het is m’n daily beater / allrounder ondanks de rode bezel. Ik heb natuurlijk over mijn Tudor Black Bay 79220R!!!
Het probleem is echter wel dat er flink wat geld doorheen gejaagd is zo, dus ik verwacht/hoop dat ik aankomend jaar wat rustiger aan ga doen en meer ga genieten van wat ik heb.
Misschien dat als ik mijn spaardoel heb bereikt en ik in de financiële mogelijkheid ben, ik een Speedmaster Professional erbij haal (of ruil). Dit is toch mijn ultieme grail (als student zijnde) dus wie weet wat 2019 brengt.

We gaan het allemaal zien in 2019, ik heb er in ieder geval al veel zin in!
Ook al zitten we een week voor de feestdagen, ik wil jullie alvast een hele fijne kerst wensen, een veilig uiteinde en uiteraard een geweldig 2019!!!

Tot slot een kiekje van de collectie tot op heden (Repost, weet ik)
image

4 likes

In lijn met 2018 Spijt

Deze eruit

Rolex Explorer erin

Met de 2 vaste emotioneel verboden horloges eindelijk een 3-Piece


Stopping met geld spenderen aan deze hobby

2 likes

Explorer is echt een top horloge en gaat je zeker bevallen. Heb er sinds een jaar ook één en had het eigenlijk veel eerder moeten doen.