Eind 2018, goede voornemens voor 2019?

Eind 2018 nadert, ergens in huis ligt een Omega mk2 Speedmaster klaar als kerstcadeau voor mezelf.

Hoe is wat jou betreft 2018 verlopen? Wat heb jij geleerd voor jezelf op het gebied van horloges? (En dat kan van alles zijn)

En wat zijn jouw goede voornemens voor 2019?

Laat ik aftrappen:
1: Een erg goed, maar erg duur horloge jaar. In mijn ogen veels te veel dure aankopen gedaan. Echter heeft dat wel mijn ogen geopend:

2: Ik heb ervan geleerd dat upgraden zeker rust kan geven op het gebied van Horloges. Duurdere horloges flipper ik eigenlijk niet, omdat het bewustere keuzes zijn. Ik merk ook dat impuls aankopen weinig meer met me doen. Goedkopere horloges krijgen minder draagtijd, maar mijn vintage Seiko’s zijn toch uniek voor me. Nieuwe aankopen op goedkoper gebied zal ik niet snel meer doen.

  1. Mijn goede voornemen is gaan genieten van mijn huidige collectie, met als topstukken de BB, Omega AT 36, Oris diver '65 & uiteraard de Speedmaster mk2. Ik hoop dat die goed gaat bevallen!

Ben benieuwd! Laat iedereen in z’n waarde, iedereen geniet op zijn eigen manier van de hobby!

36 likes

Oris op staal moet daar staan :rofl:

3 likes

Vorig jaar was mijn goede voornemen terug te gaan naar 4 horloges. Dat is gelukt en dat wil ik consolideren. Wel wil ik de 4 piece collectie weer wat verder upgraden. Klinkt lekker vaag hè… :smile:

2 likes

Is maar tijdelijk :wink:

  1. Ik doe geen voornemens.

  2. Geen voornemens is t nieuwe voornemen.

Cheers

3 likes

Je had beter kunnen vragen: “eind 2018, wat waren jouw goede voornemens voor het afgelopen jaar”.

Daar is helemaal geen reet van terecht gekomen namelijk. Maar ik ga ook voor minder impulsaankopen, en een Rolex in de collectie. De impulsaankoop genaamd GS GMT quarts voor begin komend jaar is een beginnersfout Het doel is: rust.

5 likes

Dat doe ik niet, want wat ik eind 2017 zeit is compleeeet mislukt. Ik merk nu echt meer rust. En dat bevalt me héél goed.

Ik zal nog zat aankopen doen, maar het bevalt me zo top.

Bergeon tool komt morgen binnen. Stap 1. :yum:

3 likes

hear, hear.

1 like

Kan me helemaal vinden in met name nummer 2 @ElChueco :+1:t2:

Heb ook flink opgeruimd, met name Seiko eruit maar ook de Speedy. Maar gelukkig nog wat moois gekocht zoals de Rolex OP39.

Komend jaar nog enkele horloges eruit denk ik, met name enkele Seiko’s nog denk ik.

Maar dit is ook het jaar geweest dat ik voor het eerst in een jaar of 4/5 wat minder met horloges ben bezig geweest eerlijk gezegd. Meer met reizen, kost ook geld…:wink:

Fijn 2019 alvast allen😀

15 likes

Dit vind ik het beste voornemen voor komend jaar :call_me_hand:

21 likes

Ik vind die nieuwe gozert met die Invicta’s gewoon cool, om eerlijk te zijn. :sunglasses::+1:

4 likes

2018 veel onzinnige aankopen zonder echt idee erachter ,toen het HorlogeForum ontdekt.

2019 concreet plan voor een Damasko DA38

1 like

Ik heb mijn eerste Rolex gekocht in 2018:

Ik ga mijn eerste Rolex verkopen in 2019. Ik ga toch voor de Day-Date, ik blijf mezelf anders kwellen.

32 likes

2018: van een flippercollectie vande voorbije jaren naar een 3 piece die bijna een 4 piece collectie wordt. Dan consolideren en zien wat er op het pad komt, doch enkel keepers😅

2 likes

Dat snap ik volledig. :fist:

1 like

Denk dat het belangrijkste dat ik voor mijzelf geleerd heb is, dat er ook veel vooral Duitse horlogemakers zijn die hele mooie en kwalitatief goede horloges leveren voor een fractie van de prijs van de “swiss made” horloges.

Er blijven voor mij een aantal modellen van Omega en Rolex die ik echt mooi vind, maar naast die paar modellen ga ik in de toekomst (misschien wel 2019) gewoon weer voor een Duitser denk ik.

2 likes

Acties op dit gebied uiteraard aan mij melden. :wink:

1 like

Ja, @cash probeert het ook al.
Maar zó veel rust dat ik zelfs mijn eventueel eerste Rolex laat schieten. :sunglasses::fist:

1 like

:scream: Ik heb nog nooit een Rolex gehad om te laten schieten.
Zegt iets over mij, Rolex, of de combinatie. :wink:

1 like

Rolex ligt mij niet zo. Des te meer geniet ik van de Tudor.

Een DJ / DD komt er absoluut. Ooit.

2 likes