Eind goed al goed: Oneffenheid wijzerplaat Tudor waarvoor wijzerplaat wissel. Na 13 weken beschadigd terug gekregen! Goed opgelost, nieuw exemplaar gekregen! šŸ„³

Ken beuren! Inderdaad op laten sturen naar Tudor. Komt helemaal goed, zonder krassen etcā€¦ en in die 6 weken amuseer je je echt wel met de rest van je prachtige collectie toch? :ok_hand:

Gaat de Breitling er al uit? :rofl:

1 like

Zoveel moeite kost dit je normaal niet :wink:.
Ook ik zal hem terugsturen. Bij dit prijspunt mag je zowel een goede afwerking als aftersales verwachten, dus ook een net horloge bij ontvangst na reparatie.
Succes!

2 likes

Ken beuren???
Een schande vind ik het!

5 likes

Ik was ook zeker terug gegaan met zoā€™n duur horloge.

2 likes

Dat mag jij vinden. Jij vind vast ook dat mensen geen fouten mogen maken? Jaja, ik weet hetā€¦ Q-controle want kost duur, reputatie etc. etc. maar ook dan gaat het wel eens fout hĆØ. Heb 't ook wel bij Rolex gezien. Het grappige is, als die (Rolex) een foutje vertonen gaat de hype-industrie ervoor zorgen dat je geld gaat toekrijgen doordat er een foutje zichtbaar is. Lollig toch? Cā€™est la vie enne ja, ken dus beuren! :sunglasses:

3 likes

Bij handwerk zou dit niet gek zijn, maar dat is hier niet ter sprake denk ik

3 likes

Hij is in iedergeval net verstuurd. We wachten het afā€¦

Dit mag niet voorkomen bij een horloge in deze prijsklasse, simple and plain. Goed dat je besloten hebt hem te laten opsturen. Nu zes weken bikkelen met andere horloges uit je collectie. Komt vast goed! :slight_smile: :+1:

3 likes

Gewoon kapot gooien tegen de muur en een Rolex kopen

23 likes

Hmmm lees toch steeds vaker dat de QC van Tudor niet helemaal oke is.

Goed aan gedaan om 'm terug te sturen!

1 like

Ik heb mijn Ranger vorig jaar in de zomer opgestuurd omdat de kroon slipte bij het opwinden. Het heeft 8 weken geduurd (zomerverlof zorgde dat het lang duurde), maar hij is perfect teruggekomen, zonder krassen of wat dan ook. Ze weten wel wat ze doen daar bij Tudor, dus ik verwacht geen problemen. Anders zou je telkens bij een service schrik moeten hebben dat ze je horloge mishandelen, dat kan niet de bedoeling zijn.

Opsturen dus! Spijtig dat het zo moet gaan, maar voor die prijs moet het in orde zijn imho. Bij mijn beide Tudors zijn de wijzerplaten perfect :slight_smile:

4 likes

Ja ook ik had 'm zeker terug gestuurd. Hoop dat je je Tudor weer snel en netjes retour krijgt.

1 like

Terugsturen, zoiets hoort gewoon niet. Dat je 'm bekrast terug krijgt geloof ik niet zo in, anders zou het toch snel gedaan zijn met de reputatie van Tudor.

1 like

Als dat zo is, is het een heel logische verklaring. Ik ken de bedrijfsvoering van Tudor niet vandaar mijn opmerking. Ik kan mij ook wel voorstellen dat zaken tegenwoordig steeds meer geautomatiseerd zijn.

1 like

En zelfs danā€¦
Tuurlijk is het wel raar dat het door de Q controle is geglipt. Maar ja.

Ps Mooi artikel vorig jaar bij Hondikee, over Tudor en het samenspel van mens en machine bij het assembleren van een horloge. Staat helaas niet bij hoe het tamponeren van de wijzerplaat gaat, in serie aan de lopende band of stuk voor stuk door een mensch.

2 likes

Daar heb je vast wel een idee bijā€¦:wink:

1 like

Dus toch gewoon een mensch van vlees en bloed, gelukkig ook maar.

Uit Hodinkee:
ā€œAlong the way, the dial and other parts are inspected for quality. Quality control is, in this way, built into the manufacturing process. If there happened to be an issue with the particular dial seen above, then the technician would be obliged to have the example sent back to the department that had forwarded it on to him.ā€

2 likes

Jazeker. Zou mij niet verbazen als gĆ©Ć©n lopende band werk isā€¦ :slight_smile:

2 likes

Jazeker, je moet @RLC niet zo plagen :wink:

2 likes

Er staat mi niet dat de controle plaats vindt door een menselijk oog.

Zou best een machine kunnen zijn die een seintje geeft aan de ā€˜technicianā€™ welke vervolgens zorg draagt voor het verdere verloop.

2 likes